Třetí podnik americké série IMSA SportsCar Championship je za dveřmi. Tradičního závod v ulicích Long Beach se zúčastní tři ze čtyř kategorií šampionátu a rozhodně se bude na co koukat.
Kategorie prototypů má zatím jasného favorita. Modely Cadillac DPi zůstávají po dvou závodech neporaženy a bude zajímavé sledovat, jak se popasují s úzkou tratí mezi betonovými svodidly. Stroje týmů Action Express Racing a Wayne Taylor Racing totiž dostaly od technických komisařů další znevýhodnění. Protože už došly nástroje, jak klasickou cestou zpomalit prototypy (výkon motoru), budou mít cadillaky delší první a druhých rychlostní stupeň, čímž by se měla omezit výhoda hbité akcelerace těchto prototypů. Zároveň zrychlila jejich konkurence, takže desetičlenné startovní pole kategorie prototypů by mělo být vyrovnanější než kdy předtím.
Kategorii GTLM zatím dominují americké vozy. Úvodní podnik v Daytoně vyhrál Ford, následující vytrvalost v Sebringu se stala kořistí Corvetty. Ve startovním poli jsou však další hráči. Porsche a Ferrari dokáží své vítězné konkurenty potrápit a rozhodně patří mezi kandidáty na nejvyšší příčku stupně vítězů. Zaostává ovšem BMW s modelem M6, které zatím boj na obou frontách prohrává – jak na dráze, tak u komisařů při balance of performance.
Nejpočetnější skupinou je tradičně kategorie GTD s vozy GT3. V Daytoně triumfovalo Porsche, zatímco v Sebringu se výhry dočkal Mercedes. Konkurence je však silná a k dalším černým koním v Long Beach patří Lamborghini, Lexus, Audi, Ferrari, Acura nebo BMW.
Úvodní tréninky začínají již dnes včetně kvalifikace. Závod na 100 minut se uskuteční v sobotu v 22:05 SELČ. V neděli je totiž na programu hlavní tahák víkendu – série IndyCar.
Startovní listinaZávod můžete sledovat živě na http://imsatv.imsa.com/
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.