Třetí podnik americké série IMSA SportsCar Championship je za dveřmi. Tradičního závod v ulicích Long Beach se zúčastní tři ze čtyř kategorií šampionátu a rozhodně se bude na co koukat.
Kategorie prototypů má zatím jasného favorita. Modely Cadillac DPi zůstávají po dvou závodech neporaženy a bude zajímavé sledovat, jak se popasují s úzkou tratí mezi betonovými svodidly. Stroje týmů Action Express Racing a Wayne Taylor Racing totiž dostaly od technických komisařů další znevýhodnění. Protože už došly nástroje, jak klasickou cestou zpomalit prototypy (výkon motoru), budou mít cadillaky delší první a druhých rychlostní stupeň, čímž by se měla omezit výhoda hbité akcelerace těchto prototypů. Zároveň zrychlila jejich konkurence, takže desetičlenné startovní pole kategorie prototypů by mělo být vyrovnanější než kdy předtím.
Kategorii GTLM zatím dominují americké vozy. Úvodní podnik v Daytoně vyhrál Ford, následující vytrvalost v Sebringu se stala kořistí Corvetty. Ve startovním poli jsou však další hráči. Porsche a Ferrari dokáží své vítězné konkurenty potrápit a rozhodně patří mezi kandidáty na nejvyšší příčku stupně vítězů. Zaostává ovšem BMW s modelem M6, které zatím boj na obou frontách prohrává – jak na dráze, tak u komisařů při balance of performance.
Nejpočetnější skupinou je tradičně kategorie GTD s vozy GT3. V Daytoně triumfovalo Porsche, zatímco v Sebringu se výhry dočkal Mercedes. Konkurence je však silná a k dalším černým koním v Long Beach patří Lamborghini, Lexus, Audi, Ferrari, Acura nebo BMW.
Úvodní tréninky začínají již dnes včetně kvalifikace. Závod na 100 minut se uskuteční v sobotu v 22:05 SELČ. V neděli je totiž na programu hlavní tahák víkendu – série IndyCar.
Startovní listinaZávod můžete sledovat živě na http://imsatv.imsa.com/
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.