Již zítra odstartují první tréninky na druhý podnik americké série IMSA SportsCar Championship, který hostí neúprosný okruh Sebring International Raceway na Floridě. Podobně jako v předchozích letech jej budou moci sledovat i čeští diváci.
Rovných 46 závodních vozů uvidíme tento víkend na hrbolaté dráze Sebringu. Závodit se bude celou sobotu po dobu dvanácti hodin, přičemž evropští diváci budou muset ponocovat až do neděle.
Favorité na vítězství v kategorii prototypů jsou jasní. Cadillac připravil naprosto perfektní vozy, takže vedení série se je snaží zpomalit a přiblížit konkurenci. Poslední změnou je po kolektivních testech další omezení restriktorem motoru. Otázkou je, zdali to bude pro konkurenční prototypy Mazda, Nissan, ORECA, Ligier a Multimatic/Riley stačit.
Kategorie PC je ve startovním poli pouze do počtu. Čtveřice stařičkých modelů ORECA FML09 dojíždí letošní sezonu a týmy Starworks Motorsport, BAR1 a Performance Tech Motorsport nasazují vozy jenom proto, že si to někteří jezdci zaplatí.
Tradičně velmi zajímavou bitvu můžeme čekat v GTLM, kde se proti sobě postaví tovární vozy Corvette, Porsche, BMW, Ford, Ferrari. Továrenské zastoupení i soukromníky najdeme mezi vozy GT3 v kategorii GTD, kterou tvoří 21 závodních speciálů značek Lamborghini, Lexus, Audi, Porsche, Mercedes, Ferrari, Acura a BMW.
První tréninky začínají již zítra v 16:10 SEČ. Kvalifikace se uskuteční v pátek 17.3. v 18:00 a to hlavní – dvanáctihodinový závod – čeká na diváky přesně v sobotu 18. 3. v 15:40 SEČ.
TV Přenos na IMSA TV. (začátek přenosu zpravidla pár minut před startem) Pro poslech bez obrazu IMSA RADIOLive timing pro aktuální pořadíStartovní listinaSpotter Guide se zbarvením jednotlivých vozůČasový harmonogramAplikace pro mobily
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?