Již zítra odstartují první tréninky na druhý podnik americké série IMSA SportsCar Championship, který hostí neúprosný okruh Sebring International Raceway na Floridě. Podobně jako v předchozích letech jej budou moci sledovat i čeští diváci.
Rovných 46 závodních vozů uvidíme tento víkend na hrbolaté dráze Sebringu. Závodit se bude celou sobotu po dobu dvanácti hodin, přičemž evropští diváci budou muset ponocovat až do neděle.
Favorité na vítězství v kategorii prototypů jsou jasní. Cadillac připravil naprosto perfektní vozy, takže vedení série se je snaží zpomalit a přiblížit konkurenci. Poslední změnou je po kolektivních testech další omezení restriktorem motoru. Otázkou je, zdali to bude pro konkurenční prototypy Mazda, Nissan, ORECA, Ligier a Multimatic/Riley stačit.
Kategorie PC je ve startovním poli pouze do počtu. Čtveřice stařičkých modelů ORECA FML09 dojíždí letošní sezonu a týmy Starworks Motorsport, BAR1 a Performance Tech Motorsport nasazují vozy jenom proto, že si to někteří jezdci zaplatí.
Tradičně velmi zajímavou bitvu můžeme čekat v GTLM, kde se proti sobě postaví tovární vozy Corvette, Porsche, BMW, Ford, Ferrari. Továrenské zastoupení i soukromníky najdeme mezi vozy GT3 v kategorii GTD, kterou tvoří 21 závodních speciálů značek Lamborghini, Lexus, Audi, Porsche, Mercedes, Ferrari, Acura a BMW.
První tréninky začínají již zítra v 16:10 SEČ. Kvalifikace se uskuteční v pátek 17.3. v 18:00 a to hlavní – dvanáctihodinový závod – čeká na diváky přesně v sobotu 18. 3. v 15:40 SEČ.
TV Přenos na IMSA TV. (začátek přenosu zpravidla pár minut před startem) Pro poslech bez obrazu IMSA RADIOLive timing pro aktuální pořadíStartovní listinaSpotter Guide se zbarvením jednotlivých vozůČasový harmonogramAplikace pro mobily
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.