Již zítra odstartují první tréninky na druhý podnik americké série IMSA SportsCar Championship, který hostí neúprosný okruh Sebring International Raceway na Floridě. Podobně jako v předchozích letech jej budou moci sledovat i čeští diváci.
Rovných 46 závodních vozů uvidíme tento víkend na hrbolaté dráze Sebringu. Závodit se bude celou sobotu po dobu dvanácti hodin, přičemž evropští diváci budou muset ponocovat až do neděle.
Favorité na vítězství v kategorii prototypů jsou jasní. Cadillac připravil naprosto perfektní vozy, takže vedení série se je snaží zpomalit a přiblížit konkurenci. Poslední změnou je po kolektivních testech další omezení restriktorem motoru. Otázkou je, zdali to bude pro konkurenční prototypy Mazda, Nissan, ORECA, Ligier a Multimatic/Riley stačit.
Kategorie PC je ve startovním poli pouze do počtu. Čtveřice stařičkých modelů ORECA FML09 dojíždí letošní sezonu a týmy Starworks Motorsport, BAR1 a Performance Tech Motorsport nasazují vozy jenom proto, že si to někteří jezdci zaplatí.
Tradičně velmi zajímavou bitvu můžeme čekat v GTLM, kde se proti sobě postaví tovární vozy Corvette, Porsche, BMW, Ford, Ferrari. Továrenské zastoupení i soukromníky najdeme mezi vozy GT3 v kategorii GTD, kterou tvoří 21 závodních speciálů značek Lamborghini, Lexus, Audi, Porsche, Mercedes, Ferrari, Acura a BMW.
První tréninky začínají již zítra v 16:10 SEČ. Kvalifikace se uskuteční v pátek 17.3. v 18:00 a to hlavní – dvanáctihodinový závod – čeká na diváky přesně v sobotu 18. 3. v 15:40 SEČ.
TV Přenos na IMSA TV. (začátek přenosu zpravidla pár minut před startem) Pro poslech bez obrazu IMSA RADIOLive timing pro aktuální pořadíStartovní listinaSpotter Guide se zbarvením jednotlivých vozůČasový harmonogramAplikace pro mobily
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?