Belgický tým WRT patří v Blancpain GT Series mezi nejpočetnější týmy. A ani letos tomu nebude jinak, když belgická skvadra nasadí znovu pět vozů Audi R8 LMS.
Tým nyní disponuje natolik silnou sestavou, jako nikdy dříve. A to i díky odchodu Audi z MS ve vytrvalostních závodech FIA WEC.
Belgičané totiž získali služby trojnásobných vítězů 24h Le Mans Benoita Tréluyera a Marcela Fässlera. Zatímco první jmenovaný se bude věnovat pouze Endurance Cupu, Švýcar Fässler počítá s nasazením do kompletního seriálu Blancpain GT Series.
Fässler bude v Endurance Cupu spoléhat na parťáky Willa Stevense, kterého mnoho týmů lanařilo do FIA WEC, a mladšího bratra Laurense Vanthoora Driese. S tím také stráví sezonu ve sprintech.
To Benoit Tréluyer bude mít v Endurance Cupu pouze francouzsky hovořící týmové kolegy, a to super rychlého Monačana Richelmiho a Nathanaëla Berthona.
Stuartu Leonardovi pak sice odešel jeho dlouhodobý kolega Michael Maedows do týmu AKKA ASP, Brit však nadále zůstává věrný týmu WRT, kde to dal dohromady s Jakem Dennisem a Robinem Frijnsem. Nizozemce Frijnse pak nahradí v Misanu, Silverstone a ve Spa eso z DTM Jamie Green kvůli jeho povinnostem ve Formuli E.
Zajímavý je i přestup Markuse Winkelhocka z týmu Phoenix Racing a nová další nová akvizice Nizozemec Pieter Schothorst.
Číslo 1 pak ve sprintech povezou na kapotě loňský šampion Sprint Cupu Enzo Ide a jeho kolega Christopher Mies.
Kromě toho by měl tým WRT upustit od svého tradičního černého zbarvení. Nově by belgické Audiny měly mít stříbrnou barvu.
Kompletní jezdecká sestava týmu WRT.
Blancpain GT Endurance Cup
No. 5 : Will Stevens – Marcel Fässler – Dries VanthoorNo. 6: Nathanaël Berthon – Stéphane Richelmi – Benoit TréluyerNo. 17: Stuart Leonard – Jake Dennis – Robin Frijns/Jamie GreenNo. 3: Niki Mayr-Melnhof – Josh Caygill – Jonathan Venter
Blancpain GT Sprint Cup
No. 1: Enzo Ide – Christopher MiesNo. 3: Pieter Schothorst – Jake DennisNo. 5: Marcel Fässler – Dries VanthoorNo. 6: Will Stevens – Markus WinkelhockNo. 17: Stuart Leonard – Robin Frijns
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.