Belgický tým WRT patří v Blancpain GT Series mezi nejpočetnější týmy. A ani letos tomu nebude jinak, když belgická skvadra nasadí znovu pět vozů Audi R8 LMS.
Tým nyní disponuje natolik silnou sestavou, jako nikdy dříve. A to i díky odchodu Audi z MS ve vytrvalostních závodech FIA WEC.
Belgičané totiž získali služby trojnásobných vítězů 24h Le Mans Benoita Tréluyera a Marcela Fässlera. Zatímco první jmenovaný se bude věnovat pouze Endurance Cupu, Švýcar Fässler počítá s nasazením do kompletního seriálu Blancpain GT Series.
Fässler bude v Endurance Cupu spoléhat na parťáky Willa Stevense, kterého mnoho týmů lanařilo do FIA WEC, a mladšího bratra Laurense Vanthoora Driese. S tím také stráví sezonu ve sprintech.
To Benoit Tréluyer bude mít v Endurance Cupu pouze francouzsky hovořící týmové kolegy, a to super rychlého Monačana Richelmiho a Nathanaëla Berthona.
Stuartu Leonardovi pak sice odešel jeho dlouhodobý kolega Michael Maedows do týmu AKKA ASP, Brit však nadále zůstává věrný týmu WRT, kde to dal dohromady s Jakem Dennisem a Robinem Frijnsem. Nizozemce Frijnse pak nahradí v Misanu, Silverstone a ve Spa eso z DTM Jamie Green kvůli jeho povinnostem ve Formuli E.
Zajímavý je i přestup Markuse Winkelhocka z týmu Phoenix Racing a nová další nová akvizice Nizozemec Pieter Schothorst.
Číslo 1 pak ve sprintech povezou na kapotě loňský šampion Sprint Cupu Enzo Ide a jeho kolega Christopher Mies.
Kromě toho by měl tým WRT upustit od svého tradičního černého zbarvení. Nově by belgické Audiny měly mít stříbrnou barvu.
Kompletní jezdecká sestava týmu WRT.
Blancpain GT Endurance Cup
No. 5 : Will Stevens – Marcel Fässler – Dries VanthoorNo. 6: Nathanaël Berthon – Stéphane Richelmi – Benoit TréluyerNo. 17: Stuart Leonard – Jake Dennis – Robin Frijns/Jamie GreenNo. 3: Niki Mayr-Melnhof – Josh Caygill – Jonathan Venter
Blancpain GT Sprint Cup
No. 1: Enzo Ide – Christopher MiesNo. 3: Pieter Schothorst – Jake DennisNo. 5: Marcel Fässler – Dries VanthoorNo. 6: Will Stevens – Markus WinkelhockNo. 17: Stuart Leonard – Robin Frijns
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.