Dnešním dnem začal proslulý Autosalon v Ženevě. A hned první tzv. Media Day si vybrala automobilka Audi pro prezentaci své nové zbraně pro DTM.
Šampionát DTM v letošním roce implementuje nová pravidla a bude tak ještě blíže tzv. Class One, která už je zavedena v japonském Super GT. Třída má vést ke společným závodům obou seriálů a také k příchodu nových automobilek ať už do evropské nebo asijské série.
Homologační cyklus nových vozů DTM začal 1. března, do té doby měly všechny tři automobilky možnost měnit své vozy.
"Pro mě a pro všechny, co pracují na našem DTM projektu je to velice zvláštní den. Je to vůbec poprvé, co jsme vyvíjeli závodní speciál DTM paralelně s civilním vozem," prozradil šéf Audi Sport Dieter Gass.
S dvoulitrovými turbo motory se v DTM počítá až od roku 2019, avšak inženýrům Audi Sport se povedl velmi solidní kousek, když ze současné pohonné jednotky V8 4l vymáčkli dalších 50 koní navíc. Nyní tak vozy Audi RS5 DTM disponují výkonem přes 500 koní.
"Pro DTM nastávají vzrušující časy. Máme větší výkon, měkčí pneumatiky a méně přítlaku. Když to dáte dohromady s těmi nejlepšími jezdci, můžete očekávat ještě napínavější závody. Už se nemůžu dočkat prvního závodu našeho nového děťátka na Hockenheimringu," dodal Gass.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?