Dnešním dnem začal proslulý Autosalon v Ženevě. A hned první tzv. Media Day si vybrala automobilka Audi pro prezentaci své nové zbraně pro DTM.
Šampionát DTM v letošním roce implementuje nová pravidla a bude tak ještě blíže tzv. Class One, která už je zavedena v japonském Super GT. Třída má vést ke společným závodům obou seriálů a také k příchodu nových automobilek ať už do evropské nebo asijské série.
Homologační cyklus nových vozů DTM začal 1. března, do té doby měly všechny tři automobilky možnost měnit své vozy.
"Pro mě a pro všechny, co pracují na našem DTM projektu je to velice zvláštní den. Je to vůbec poprvé, co jsme vyvíjeli závodní speciál DTM paralelně s civilním vozem," prozradil šéf Audi Sport Dieter Gass.
S dvoulitrovými turbo motory se v DTM počítá až od roku 2019, avšak inženýrům Audi Sport se povedl velmi solidní kousek, když ze současné pohonné jednotky V8 4l vymáčkli dalších 50 koní navíc. Nyní tak vozy Audi RS5 DTM disponují výkonem přes 500 koní.
"Pro DTM nastávají vzrušující časy. Máme větší výkon, měkčí pneumatiky a méně přítlaku. Když to dáte dohromady s těmi nejlepšími jezdci, můžete očekávat ještě napínavější závody. Už se nemůžu dočkat prvního závodu našeho nového děťátka na Hockenheimringu," dodal Gass.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?