Když se automobilka Ferrari rozhodla nahradit model 612 Scaglietti podstatně praktičtějším FF, řada milovníků exkluzivních italských automobilů jen těžko hledala slova. Model FF, který se později změnil v GTC4 Lusso, však nebyl zdaleka prvním vozem typu Shooting Brake této prémiové značky.
Vůbec první "praktické" Ferrari totiž vzniklo již před více než padesáti lety a poděkovat za něj můžeme významnému americkému dealerovi, kterým byl Luigi Chinetti. Právě on si totiž objednal vůz, který můžete vidět na těchto fotkách.
Základem se stalo Ferrari 330 GT, ovšem v roce 1967 se na jeho karoserii doslova vyřádil Aldredo Vignale, který sportovně tvarovanému vozu s jedním párem dveří přidal zadní část ve stylu vozidel typu kombi. Jak se později ukázalo, byl to vůbec poslední projekt slavného designéra, než prodal své designové studio muži jménem Alejandro De Tomaso a krátce nato zahynul během nehody v automobilu.
Chinetti měl v plánu založit si nový vedlejší obchod, ve kterém chtěl lidem objednávat a prodávat zakázkově upravené vozy Ferrari. Společníkem mu byl Hollywoodský designér plakátů Bob Peak, jejich vize však ztroskotali. Nakonec tak vznikl pouze jediný vůz, jehož historie je přesto velice zajímavá.
Jak uvádí web AutoClassics, tento kousek vystřídal za uplynulá desetiletí hned několik majitelů, než se na dlouhé roky ztratil z dohledu. V roce 1995 byl ale objeven v Nizozemsku a během následujících let podstoupil důkladnou renovaci, po které byl vystavován po motoristických akcích celého světa.
Vrcholu slávy dosáhl vůz v momentě, kdy si ho koupil frontman kapely Jamiroquai a známý milovník Ferrari Jay Kay, který s vozem pravidelně jezdil. Ani v jeho rukou však vůz nevydržel věčně. Nový majitel pak Ferrari dopřál nový lak v titanovém odstínu, kterým nahradil původní zlato-zelené lakování.
A proč o autě píšeme zrovna teď? Protože je opět na prodej. Jedinečný skvost bude dražit aukční společnost RM Sotheby's v Petersen Automotive Museum v Los Angeles během prosince. Odhadovaná cena zatím nebyla zveřejněna, vzhledem k unikátnosti však věříme, že rozhodně nebude nízko.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.