Klasické Ferrari jako praktické kombi? Unikátní rarita vznikla již v roce 1967

Ferrari 330 GT 2+2 Shooting Brake by Vignale
Ferrari 330 GT 2+2 Shooting Brake by Vignale, foto: www.rmsothebys.com
Antonín Marek , AutoRoad.cz 3. září 2018 16:00 | akt. 3. září 2018 16:52
Sdílej:

Když se automobilka Ferrari rozhodla nahradit model 612 Scaglietti podstatně praktičtějším FF, řada milovníků exkluzivních italských automobilů jen těžko hledala slova. Model FF, který se později změnil v GTC4 Lusso, však nebyl zdaleka prvním vozem typu Shooting Brake této prémiové značky.

Vůbec první "praktické" Ferrari totiž vzniklo již před více než padesáti lety a poděkovat za něj můžeme významnému americkému dealerovi, kterým byl Luigi Chinetti. Právě on si totiž objednal vůz, který můžete vidět na těchto fotkách.

Základem se stalo Ferrari 330 GT, ovšem v roce 1967 se na jeho karoserii doslova vyřádil Aldredo Vignale, který sportovně tvarovanému vozu s jedním párem dveří přidal zadní část ve stylu vozidel typu kombi. Jak se později ukázalo, byl to vůbec poslední projekt slavného designéra, než prodal své designové studio muži jménem Alejandro De Tomaso a krátce nato zahynul během nehody v automobilu.

Chinetti měl v plánu založit si nový vedlejší obchod, ve kterém chtěl lidem objednávat a prodávat zakázkově upravené vozy Ferrari. Společníkem mu byl Hollywoodský designér plakátů Bob Peak, jejich vize však ztroskotali. Nakonec tak vznikl pouze jediný vůz, jehož historie je přesto velice zajímavá.

Jak uvádí web AutoClassics, tento kousek vystřídal za uplynulá desetiletí hned několik majitelů, než se na dlouhé roky ztratil z dohledu. V roce 1995 byl ale objeven v Nizozemsku a během následujících let podstoupil důkladnou renovaci, po které byl vystavován po motoristických akcích celého světa.

Vrcholu slávy dosáhl vůz v momentě, kdy si ho koupil frontman kapely Jamiroquai a známý milovník Ferrari Jay Kay, který s vozem pravidelně jezdil. Ani v jeho rukou však vůz nevydržel věčně. Nový majitel pak Ferrari dopřál nový lak v titanovém odstínu, kterým nahradil původní zlato-zelené lakování.

A proč o autě píšeme zrovna teď? Protože je opět na prodej. Jedinečný skvost bude dražit aukční společnost RM Sotheby's v Petersen Automotive Museum v Los Angeles během prosince. Odhadovaná cena zatím nebyla zveřejněna, vzhledem k unikátnosti však věříme, že rozhodně nebude nízko.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.