Když se automobilka Ferrari rozhodla nahradit model 612 Scaglietti podstatně praktičtějším FF, řada milovníků exkluzivních italských automobilů jen těžko hledala slova. Model FF, který se později změnil v GTC4 Lusso, však nebyl zdaleka prvním vozem typu Shooting Brake této prémiové značky.
Vůbec první "praktické" Ferrari totiž vzniklo již před více než padesáti lety a poděkovat za něj můžeme významnému americkému dealerovi, kterým byl Luigi Chinetti. Právě on si totiž objednal vůz, který můžete vidět na těchto fotkách.
Základem se stalo Ferrari 330 GT, ovšem v roce 1967 se na jeho karoserii doslova vyřádil Aldredo Vignale, který sportovně tvarovanému vozu s jedním párem dveří přidal zadní část ve stylu vozidel typu kombi. Jak se později ukázalo, byl to vůbec poslední projekt slavného designéra, než prodal své designové studio muži jménem Alejandro De Tomaso a krátce nato zahynul během nehody v automobilu.
Chinetti měl v plánu založit si nový vedlejší obchod, ve kterém chtěl lidem objednávat a prodávat zakázkově upravené vozy Ferrari. Společníkem mu byl Hollywoodský designér plakátů Bob Peak, jejich vize však ztroskotali. Nakonec tak vznikl pouze jediný vůz, jehož historie je přesto velice zajímavá.
Jak uvádí web AutoClassics, tento kousek vystřídal za uplynulá desetiletí hned několik majitelů, než se na dlouhé roky ztratil z dohledu. V roce 1995 byl ale objeven v Nizozemsku a během následujících let podstoupil důkladnou renovaci, po které byl vystavován po motoristických akcích celého světa.
Vrcholu slávy dosáhl vůz v momentě, kdy si ho koupil frontman kapely Jamiroquai a známý milovník Ferrari Jay Kay, který s vozem pravidelně jezdil. Ani v jeho rukou však vůz nevydržel věčně. Nový majitel pak Ferrari dopřál nový lak v titanovém odstínu, kterým nahradil původní zlato-zelené lakování.
A proč o autě píšeme zrovna teď? Protože je opět na prodej. Jedinečný skvost bude dražit aukční společnost RM Sotheby's v Petersen Automotive Museum v Los Angeles během prosince. Odhadovaná cena zatím nebyla zveřejněna, vzhledem k unikátnosti však věříme, že rozhodně nebude nízko.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.