V poslední době máme pocit, že se s automobily bývalých členů slavné kapely Beatles doslova roztrhl pytel. Po nedávných oznámeních o aukcích slavného Penny Lane Morris Mini a jedinečného Mini, kterým jezdil Paul McCartney, se do aukce chysxtá i poslední automobil, kterým jezdil John Lennon před svou smrtí. A tím vozem byl téměř nesmrtelný Mercedes-Benz 300TD kombi z roku 1979.
Slavný britský hudebník vystřídal během své úspěšné kariéry vcelku pestrou paletu vozů, mezi nimiž nechybělo Mini nebo psychedelický Rolls-Royce, který měl místo zadních sedadel postel. V posledních letech svého života však spoléhal na krémový Mercedes-Benz 300TD kombi, se kterým objížděl hudební studia a převážel své hudební nástroje. Podle mnoha zpráv byl vůz zaparkován v garáži bytového domu na Manhattanu, kde Lennon tou dobou žil, i osudného 8. prosince 1980, kdy byl talentovaný umělec smrtelně postřelen.
Pod kapotou modelu 300TD se ukrýval 3.0 litrový řadový naftový pětiválec, který měl generovat okolo 77 koní.Pokud vám to přijde málo, je potřeba si uvědomit, že se jednalo o turbem přeplňovaný model. V nabídce však byly i naftové jednotky bez turba, které nabízely výkon výrazně nižší.
Motor byl spojen s čtyřstupňovou automatickou převodovkou a podvozek vozu se mohl pochlubit nezávislým zavěšením a kotoučovými brzdami na obou nápravách, což na rok 1979 rozhodně nebylo špatné. Automobily značky Mercedes měly navíc tou dobou statut tanků díky své robustnosti, spolehlivosti a bezpečnosti.
Dokumenty k tomuto vozu ze série W123 se podařilo dochovat až do dnešních dnů. Díky tomu víme, že vůz byl objednán na žádost Yoko Ono koncem roku 1978.Osobní asistent Johna Lennona, který měl objednávku vozu na starosti, pak ve své knize „The Last Days of John Lennon" uvádí, že až do konce života využíval Lennon svůj Mercedes ke každodenní přepravě. Jezdil s ním do studií, převážel v něm nástroje a také v něm vezl finální verzi svého poslední alba "Double Fantasy."
Po smrti Johna Lennona vůz vystřídal několik muzeí, díky čemuž se dochoval v téměř perfektním stavu. Nejprve byl vystavován v "Legends Museum" v Nashvillu, roku 1997 byl přestěhován do muze automobilů v Torontu a od roku 2005 je k vidění v "Sarasota Classic Car Musem" na Floridě. Nyní tak poprvé po několika desetiletích zamíří do soukromé sbírky.
Dražba Mercedesu Johna Lennona se uskuteční 1. září na akci Auburn Auction konané v "National Auto and Truck Museum" v Indianě. Web Worldwide Auctioneers, kde je vůz vystaven, však neuvedl odhadovanou cenu a vůz by měl být dražen bez jakékoliv minimální rezervace. Je tedy velkou otázkou, za kolik se vůz prodá. Nemáme však nejmenší pochybnosti o tom, že z výsledné částky nám nakonec bude padat brada.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?