Chevrolet Camaro je úchvatný sportovní stroj a hrdý zástupce americké třídy tzv. „Muscle Cars" pro který by řada pravověrných petrolheadů udělala cokoliv. Sehnat pěkný, zachovalý a hlavně originální kousek už ale dnes není nic snadného. Stále se jich ale pár najde, přičemž řada z nich si sebou nese i velice zajímavý příběh. Stejně jako tento exemplář.
Vůz, na který se díváme, je Chevrolet Camaro z roku 1968 ve vrcholné Z28 RS. Pod jeho kapotou se tak ukrývá 4.9 litrový motor Chevrolet small-block, jehož výkon mohl díky pár jednoduchým úpravám dosahovat až 400 koní. Ty přenášela na zadní nápravu automatická čtyřstupňová převodovka.
Tohle Camaro se tak ve své době řadilo k nejvýkonnějším automobilům na silnici, čehož si byla dobře vědomá celá řada lidí - včetně zločinců. A zatím co dnes by se pašeráci drog patrně snažili splynout s davem, v tehdejších letech si nejspíš chtěli svůj nebezpečný životní styl náležitě užít a předpokládali, že policistům jednoduše ujedou.
To měl být případ i tohoto vozu, který využívali pašeráci pro přepravu drog mezi Floridou a Kalifornií. V roce 1971 však policisté na pašeráky přišli, což vedlo k pořádné policejní honičce. Během ní mělo Camaro nejspíš pořádný náskok díky stádu koní pod kapotou, ovšem ti byli patřičně žízniví. Celou honičku tak ukončila až prázdná nádrž a Camaro bylo policií zabaveno.
V policejní úschově pak automobil zůstal neobvykle dlouho - celých 13 let. V roce 1984 si však zřejmě někdo konečně odstaveného a zaprášeného vozu všiml a ten putoval do státem organizované aukce. Novým majitelem automobilu se měl stát neznámý doktor, který vůz okolo roku 1996 prodal současnému majiteli. Už teď navíc můžeme prozradit, že od roku 1971 nebyl vůz registrován a nevyjel na silnice.
Vůz, který byl víceméně netknutý a zachovalý, dostal nový lak, což je ovšem vzhledem k dlouhé době uskladnění v pochybných podmínkách docela pochopitelné. Další úpravy na voze však byly pouze renovační a údržbové. Od roku 1996 pak vůz stojí v samostatné garáži, pod plachtou a majitel se jím chodí nanejvýš kochat. Z auta se tak v podstatě stal stroj na vydělávání peněz, neboť příliš mnoho dalších Chevroletů Camaro Z28 RS s nájezdem 30578 km na trhu nebude.
Vůz je navíc vybaven celou řadou příplatkové výbavy. Za pozornost stojí rally zelená barva s tradičními rychlými pruhy, která doslova září novou. V interiéru se pak ukrývá dokonale zachovaný původní luxusní interiér, kterému zřejmě někdo věnoval dostatečnou péči. Vůz je navíc osazen příplatkovými nárazníky, řadící pákou Hurst a prémiovým dřevěným volantem. Jedinou věcí, která tak zřejmě není původní, je kapota.
Autor videa, který si mohl vůz u majitele prohlédnout a natočit, totiž uvádí, že tento styl kapoty se dával až na pozdější modely Camaro. Je tedy pravděpodobné, že kapota byla vyměněna během lakování.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.