Chevrolet Camaro je úchvatný sportovní stroj a hrdý zástupce americké třídy tzv. „Muscle Cars" pro který by řada pravověrných petrolheadů udělala cokoliv. Sehnat pěkný, zachovalý a hlavně originální kousek už ale dnes není nic snadného. Stále se jich ale pár najde, přičemž řada z nich si sebou nese i velice zajímavý příběh. Stejně jako tento exemplář.
Vůz, na který se díváme, je Chevrolet Camaro z roku 1968 ve vrcholné Z28 RS. Pod jeho kapotou se tak ukrývá 4.9 litrový motor Chevrolet small-block, jehož výkon mohl díky pár jednoduchým úpravám dosahovat až 400 koní. Ty přenášela na zadní nápravu automatická čtyřstupňová převodovka.
Tohle Camaro se tak ve své době řadilo k nejvýkonnějším automobilům na silnici, čehož si byla dobře vědomá celá řada lidí - včetně zločinců. A zatím co dnes by se pašeráci drog patrně snažili splynout s davem, v tehdejších letech si nejspíš chtěli svůj nebezpečný životní styl náležitě užít a předpokládali, že policistům jednoduše ujedou.
To měl být případ i tohoto vozu, který využívali pašeráci pro přepravu drog mezi Floridou a Kalifornií. V roce 1971 však policisté na pašeráky přišli, což vedlo k pořádné policejní honičce. Během ní mělo Camaro nejspíš pořádný náskok díky stádu koní pod kapotou, ovšem ti byli patřičně žízniví. Celou honičku tak ukončila až prázdná nádrž a Camaro bylo policií zabaveno.
V policejní úschově pak automobil zůstal neobvykle dlouho - celých 13 let. V roce 1984 si však zřejmě někdo konečně odstaveného a zaprášeného vozu všiml a ten putoval do státem organizované aukce. Novým majitelem automobilu se měl stát neznámý doktor, který vůz okolo roku 1996 prodal současnému majiteli. Už teď navíc můžeme prozradit, že od roku 1971 nebyl vůz registrován a nevyjel na silnice.
Vůz, který byl víceméně netknutý a zachovalý, dostal nový lak, což je ovšem vzhledem k dlouhé době uskladnění v pochybných podmínkách docela pochopitelné. Další úpravy na voze však byly pouze renovační a údržbové. Od roku 1996 pak vůz stojí v samostatné garáži, pod plachtou a majitel se jím chodí nanejvýš kochat. Z auta se tak v podstatě stal stroj na vydělávání peněz, neboť příliš mnoho dalších Chevroletů Camaro Z28 RS s nájezdem 30578 km na trhu nebude.
Vůz je navíc vybaven celou řadou příplatkové výbavy. Za pozornost stojí rally zelená barva s tradičními rychlými pruhy, která doslova září novou. V interiéru se pak ukrývá dokonale zachovaný původní luxusní interiér, kterému zřejmě někdo věnoval dostatečnou péči. Vůz je navíc osazen příplatkovými nárazníky, řadící pákou Hurst a prémiovým dřevěným volantem. Jedinou věcí, která tak zřejmě není původní, je kapota.
Autor videa, který si mohl vůz u majitele prohlédnout a natočit, totiž uvádí, že tento styl kapoty se dával až na pozdější modely Camaro. Je tedy pravděpodobné, že kapota byla vyměněna během lakování.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.