Chevrolet Camaro je úchvatný sportovní stroj a hrdý zástupce americké třídy tzv. „Muscle Cars" pro který by řada pravověrných petrolheadů udělala cokoliv. Sehnat pěkný, zachovalý a hlavně originální kousek už ale dnes není nic snadného. Stále se jich ale pár najde, přičemž řada z nich si sebou nese i velice zajímavý příběh. Stejně jako tento exemplář.
Vůz, na který se díváme, je Chevrolet Camaro z roku 1968 ve vrcholné Z28 RS. Pod jeho kapotou se tak ukrývá 4.9 litrový motor Chevrolet small-block, jehož výkon mohl díky pár jednoduchým úpravám dosahovat až 400 koní. Ty přenášela na zadní nápravu automatická čtyřstupňová převodovka.
Tohle Camaro se tak ve své době řadilo k nejvýkonnějším automobilům na silnici, čehož si byla dobře vědomá celá řada lidí - včetně zločinců. A zatím co dnes by se pašeráci drog patrně snažili splynout s davem, v tehdejších letech si nejspíš chtěli svůj nebezpečný životní styl náležitě užít a předpokládali, že policistům jednoduše ujedou.
To měl být případ i tohoto vozu, který využívali pašeráci pro přepravu drog mezi Floridou a Kalifornií. V roce 1971 však policisté na pašeráky přišli, což vedlo k pořádné policejní honičce. Během ní mělo Camaro nejspíš pořádný náskok díky stádu koní pod kapotou, ovšem ti byli patřičně žízniví. Celou honičku tak ukončila až prázdná nádrž a Camaro bylo policií zabaveno.
V policejní úschově pak automobil zůstal neobvykle dlouho - celých 13 let. V roce 1984 si však zřejmě někdo konečně odstaveného a zaprášeného vozu všiml a ten putoval do státem organizované aukce. Novým majitelem automobilu se měl stát neznámý doktor, který vůz okolo roku 1996 prodal současnému majiteli. Už teď navíc můžeme prozradit, že od roku 1971 nebyl vůz registrován a nevyjel na silnice.
Vůz, který byl víceméně netknutý a zachovalý, dostal nový lak, což je ovšem vzhledem k dlouhé době uskladnění v pochybných podmínkách docela pochopitelné. Další úpravy na voze však byly pouze renovační a údržbové. Od roku 1996 pak vůz stojí v samostatné garáži, pod plachtou a majitel se jím chodí nanejvýš kochat. Z auta se tak v podstatě stal stroj na vydělávání peněz, neboť příliš mnoho dalších Chevroletů Camaro Z28 RS s nájezdem 30578 km na trhu nebude.
Vůz je navíc vybaven celou řadou příplatkové výbavy. Za pozornost stojí rally zelená barva s tradičními rychlými pruhy, která doslova září novou. V interiéru se pak ukrývá dokonale zachovaný původní luxusní interiér, kterému zřejmě někdo věnoval dostatečnou péči. Vůz je navíc osazen příplatkovými nárazníky, řadící pákou Hurst a prémiovým dřevěným volantem. Jedinou věcí, která tak zřejmě není původní, je kapota.
Autor videa, který si mohl vůz u majitele prohlédnout a natočit, totiž uvádí, že tento styl kapoty se dával až na pozdější modely Camaro. Je tedy pravděpodobné, že kapota byla vyměněna během lakování.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.