Automobilky značky Roll-Royce byly vždy znakem luxusu a bohatství, ovšem tento Rolls-Royce Phantom II Marlborough z roku 1931 se pohybuje na zcela jiné úrovni. Ostatně řekněte upřímně: kolik jiných automobilů s pozlacenou maskou chladiče a nárazníky znáte?
V americkém San Diegu se v současnosti nachází vůz, který byl svého času tím vůbec nejluxusnějším a zřejmě i nejdražším strojem na silnicích. Řeč je o unikátu z roku 1931, kterým je Rolls-Royce Phantom II Marlborough Towne Car Laudaulette.
Jak už jsme psali výše, žádný automobil značky Rolls-Royce není obyčejný, nicméně tento je zvlášť neobyčejný. Jedná se totiž o jeden z pouhých deseti Phantomů, jehož karoserii vytvořila americká karosárna Brewster. Navíc je to pouze jeden ze dvou vyrobených kusů, které se mohou pochlubit unikátním zdobením.
Maska chladiče, nárazníky, světlomety, rámeček čelního skla nebo soška létající dámy Spirit of Ecstasy - to vše je pokryto vrstvou 24 karátového zlata. Goldfinger by měl z tohohle vozu rozhodně radost.
Nicméně filmový Goldfinger, hlavní záporná postava ze stejnojmenné Bondovky, s tímto vozem nemá nic společného. Prvním vlastníkem vozu měl být syn zámožného průmyslníka z New Yorku, kterým byl Thomas Fortune Ryan. V roce 1975 byl vůz prodán novému majiteli, který za něj zaplatil 225 000 dolarů, díky čemuž byl Rolls v tom roce považován za nejdražší prodaný automobil v USA.
Shodou náhod se Rolls-Royce několikrát dostal i na televizní obrazovky. Nejdříve ve speciálu Paramount Presents, kde si v něm Gloria Swanson zopakovala scénu z filmu Boulevard, který byl natočen v padesátých letech. Následně se Rolls objevil na obrazovkách v roce 1984 - tentokrát během celostátního televizního přenosu soutěže Miss USA.
Po celou tu dobu byl pod kapotou vozu 7.7 litrový šestiválec s manuální čtyřstupňovou převodovkou, který posílal výkon na zadní kola. Podvozek vozu využíval listových pružin a brzdy se mohly pochlubit posilovačem. Na blatnících byly z obou stran instalovány rezervy, řidič seděl v otevřené kabině a interiér byl bohatě zdoben dřevem.
To všechno už je ale pryč a vůz nyní hledá nového majitele. Jak už jsme výše zmiňovali, unikátní stroj je sice zaparkován v San Diegu, nicméně všechny důležité informace jsou k nalezení na webu Motor GT. Tam jsme se mimo jiné dočetli, že stroj prošel renovací, během které byl očesán "až na kov." Potěší však, že na zakázkové hliníkové karoserii nebyla ani promáčklina.
Díky fantastickému stavu a výraznému zlacení přední části se však cena vyšplhala do těžko uvěřitelných mezí. Pokud byste totiž tohohle krasavce chtěli do svých sbírek, budete si muset připravit nejméně 1.55 milionu dolarů. V přepočtu cca 31.9 milionu korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?