Automobilky značky Roll-Royce byly vždy znakem luxusu a bohatství, ovšem tento Rolls-Royce Phantom II Marlborough z roku 1931 se pohybuje na zcela jiné úrovni. Ostatně řekněte upřímně: kolik jiných automobilů s pozlacenou maskou chladiče a nárazníky znáte?
V americkém San Diegu se v současnosti nachází vůz, který byl svého času tím vůbec nejluxusnějším a zřejmě i nejdražším strojem na silnicích. Řeč je o unikátu z roku 1931, kterým je Rolls-Royce Phantom II Marlborough Towne Car Laudaulette.
Jak už jsme psali výše, žádný automobil značky Rolls-Royce není obyčejný, nicméně tento je zvlášť neobyčejný. Jedná se totiž o jeden z pouhých deseti Phantomů, jehož karoserii vytvořila americká karosárna Brewster. Navíc je to pouze jeden ze dvou vyrobených kusů, které se mohou pochlubit unikátním zdobením.
Maska chladiče, nárazníky, světlomety, rámeček čelního skla nebo soška létající dámy Spirit of Ecstasy - to vše je pokryto vrstvou 24 karátového zlata. Goldfinger by měl z tohohle vozu rozhodně radost.
Nicméně filmový Goldfinger, hlavní záporná postava ze stejnojmenné Bondovky, s tímto vozem nemá nic společného. Prvním vlastníkem vozu měl být syn zámožného průmyslníka z New Yorku, kterým byl Thomas Fortune Ryan. V roce 1975 byl vůz prodán novému majiteli, který za něj zaplatil 225 000 dolarů, díky čemuž byl Rolls v tom roce považován za nejdražší prodaný automobil v USA.
Shodou náhod se Rolls-Royce několikrát dostal i na televizní obrazovky. Nejdříve ve speciálu Paramount Presents, kde si v něm Gloria Swanson zopakovala scénu z filmu Boulevard, který byl natočen v padesátých letech. Následně se Rolls objevil na obrazovkách v roce 1984 - tentokrát během celostátního televizního přenosu soutěže Miss USA.
Po celou tu dobu byl pod kapotou vozu 7.7 litrový šestiválec s manuální čtyřstupňovou převodovkou, který posílal výkon na zadní kola. Podvozek vozu využíval listových pružin a brzdy se mohly pochlubit posilovačem. Na blatnících byly z obou stran instalovány rezervy, řidič seděl v otevřené kabině a interiér byl bohatě zdoben dřevem.
To všechno už je ale pryč a vůz nyní hledá nového majitele. Jak už jsme výše zmiňovali, unikátní stroj je sice zaparkován v San Diegu, nicméně všechny důležité informace jsou k nalezení na webu Motor GT. Tam jsme se mimo jiné dočetli, že stroj prošel renovací, během které byl očesán "až na kov." Potěší však, že na zakázkové hliníkové karoserii nebyla ani promáčklina.
Díky fantastickému stavu a výraznému zlacení přední části se však cena vyšplhala do těžko uvěřitelných mezí. Pokud byste totiž tohohle krasavce chtěli do svých sbírek, budete si muset připravit nejméně 1.55 milionu dolarů. V přepočtu cca 31.9 milionu korun.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?