Automobilky značky Roll-Royce byly vždy znakem luxusu a bohatství, ovšem tento Rolls-Royce Phantom II Marlborough z roku 1931 se pohybuje na zcela jiné úrovni. Ostatně řekněte upřímně: kolik jiných automobilů s pozlacenou maskou chladiče a nárazníky znáte?
V americkém San Diegu se v současnosti nachází vůz, který byl svého času tím vůbec nejluxusnějším a zřejmě i nejdražším strojem na silnicích. Řeč je o unikátu z roku 1931, kterým je Rolls-Royce Phantom II Marlborough Towne Car Laudaulette.
Jak už jsme psali výše, žádný automobil značky Rolls-Royce není obyčejný, nicméně tento je zvlášť neobyčejný. Jedná se totiž o jeden z pouhých deseti Phantomů, jehož karoserii vytvořila americká karosárna Brewster. Navíc je to pouze jeden ze dvou vyrobených kusů, které se mohou pochlubit unikátním zdobením.
Maska chladiče, nárazníky, světlomety, rámeček čelního skla nebo soška létající dámy Spirit of Ecstasy - to vše je pokryto vrstvou 24 karátového zlata. Goldfinger by měl z tohohle vozu rozhodně radost.
Nicméně filmový Goldfinger, hlavní záporná postava ze stejnojmenné Bondovky, s tímto vozem nemá nic společného. Prvním vlastníkem vozu měl být syn zámožného průmyslníka z New Yorku, kterým byl Thomas Fortune Ryan. V roce 1975 byl vůz prodán novému majiteli, který za něj zaplatil 225 000 dolarů, díky čemuž byl Rolls v tom roce považován za nejdražší prodaný automobil v USA.
Shodou náhod se Rolls-Royce několikrát dostal i na televizní obrazovky. Nejdříve ve speciálu Paramount Presents, kde si v něm Gloria Swanson zopakovala scénu z filmu Boulevard, který byl natočen v padesátých letech. Následně se Rolls objevil na obrazovkách v roce 1984 - tentokrát během celostátního televizního přenosu soutěže Miss USA.
Po celou tu dobu byl pod kapotou vozu 7.7 litrový šestiválec s manuální čtyřstupňovou převodovkou, který posílal výkon na zadní kola. Podvozek vozu využíval listových pružin a brzdy se mohly pochlubit posilovačem. Na blatnících byly z obou stran instalovány rezervy, řidič seděl v otevřené kabině a interiér byl bohatě zdoben dřevem.
To všechno už je ale pryč a vůz nyní hledá nového majitele. Jak už jsme výše zmiňovali, unikátní stroj je sice zaparkován v San Diegu, nicméně všechny důležité informace jsou k nalezení na webu Motor GT. Tam jsme se mimo jiné dočetli, že stroj prošel renovací, během které byl očesán "až na kov." Potěší však, že na zakázkové hliníkové karoserii nebyla ani promáčklina.
Díky fantastickému stavu a výraznému zlacení přední části se však cena vyšplhala do těžko uvěřitelných mezí. Pokud byste totiž tohohle krasavce chtěli do svých sbírek, budete si muset připravit nejméně 1.55 milionu dolarů. V přepočtu cca 31.9 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.