Je všeobecně dobře známým fakte, že Elivs Presley měl slabost pro auta. Většina lidí si však jeho jméno spojuje s Cadillacy a dalšími americkými značkami. Král Rock'n'Rollu však během své kariéry vyzkoušel i pár evropských skvostů. Jedním z nich pak byl i luxusní Mercedes-Benz 280 SEL z roku 1971.
Elives si svůj Mercedes pořídil 21. prosince 1970 za 8,764 dolarů, což by v dnešní doby odpovídalo částce zhruba 54,828 dolarů, po převodu na koruny se bavíme o částce cca 1,1 milionu korun. Za tuhle částku však král dostal v 70. letech klimatizaci, elektrická okna nebo prémiovou audio-soustavu Becker Europa.
Vůz byl původně nalakován v odstínu tmavě červené, ovšem Elvis se později rozhodl, že zvláštní odstín modré metalízy !Alpha Crystal Blue" bude na vozu vypadat lépe. A měl rozhodně pravdu, protože tahle barva luxusní limuzíně dokonale sedne.
Zakoupením varianty SEL dostal Elvis automobil s prodlouženým rozvorem až o 10 cm oproti standardní variantě. Že se jedná o raritu pak jistě není potřeba zdůrazňovat. Podle dat automobilky bylo po celém světě prodáno 8,350 kusů varianty SEL, zatím co standardní varianty 280 SE se prodalo 91,051 kusů. Mimochodem, jak už možná některým došlo, označení 280 znamená 2.8 litrový řadový šestiválec se vstřikováním, který generoval výkon 160 koní (118 kW). Elvisův vůz pak byl doplněn automatickou čtyřstupňovou převodovkou.
Než Elvis v roce 1977 zemřel, stihl se svým Mercedesem najet úctyhodných 80,312 mil, tedy cca 129250 kilometrů. Po jeho smrti byl vůz vystaven do roku 2016 v muzeu v Tennessee a následně byl prodán soukromému vlastníkovi.
Nyní se však vůz znovu objevil, neboť ho kdosi ze St. Louis (stát Missouri) nabízí prostřednictvím společnosti Schmitt na prodej. Za cenu 139,900 dolarů (2,8 mil. Kč) získá nový vlastník kromě fantasticky zachovalého Mercedesu i řadu dokumentů, z nichž jeden uvádí i původního vlastníka vozu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?