Je všeobecně dobře známým fakte, že Elivs Presley měl slabost pro auta. Většina lidí si však jeho jméno spojuje s Cadillacy a dalšími americkými značkami. Král Rock'n'Rollu však během své kariéry vyzkoušel i pár evropských skvostů. Jedním z nich pak byl i luxusní Mercedes-Benz 280 SEL z roku 1971.
Elives si svůj Mercedes pořídil 21. prosince 1970 za 8,764 dolarů, což by v dnešní doby odpovídalo částce zhruba 54,828 dolarů, po převodu na koruny se bavíme o částce cca 1,1 milionu korun. Za tuhle částku však král dostal v 70. letech klimatizaci, elektrická okna nebo prémiovou audio-soustavu Becker Europa.
Vůz byl původně nalakován v odstínu tmavě červené, ovšem Elvis se později rozhodl, že zvláštní odstín modré metalízy !Alpha Crystal Blue" bude na vozu vypadat lépe. A měl rozhodně pravdu, protože tahle barva luxusní limuzíně dokonale sedne.
Zakoupením varianty SEL dostal Elvis automobil s prodlouženým rozvorem až o 10 cm oproti standardní variantě. Že se jedná o raritu pak jistě není potřeba zdůrazňovat. Podle dat automobilky bylo po celém světě prodáno 8,350 kusů varianty SEL, zatím co standardní varianty 280 SE se prodalo 91,051 kusů. Mimochodem, jak už možná některým došlo, označení 280 znamená 2.8 litrový řadový šestiválec se vstřikováním, který generoval výkon 160 koní (118 kW). Elvisův vůz pak byl doplněn automatickou čtyřstupňovou převodovkou.
Než Elvis v roce 1977 zemřel, stihl se svým Mercedesem najet úctyhodných 80,312 mil, tedy cca 129250 kilometrů. Po jeho smrti byl vůz vystaven do roku 2016 v muzeu v Tennessee a následně byl prodán soukromému vlastníkovi.
Nyní se však vůz znovu objevil, neboť ho kdosi ze St. Louis (stát Missouri) nabízí prostřednictvím společnosti Schmitt na prodej. Za cenu 139,900 dolarů (2,8 mil. Kč) získá nový vlastník kromě fantasticky zachovalého Mercedesu i řadu dokumentů, z nichž jeden uvádí i původního vlastníka vozu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?