Je všeobecně dobře známým fakte, že Elivs Presley měl slabost pro auta. Většina lidí si však jeho jméno spojuje s Cadillacy a dalšími americkými značkami. Král Rock'n'Rollu však během své kariéry vyzkoušel i pár evropských skvostů. Jedním z nich pak byl i luxusní Mercedes-Benz 280 SEL z roku 1971.
Elives si svůj Mercedes pořídil 21. prosince 1970 za 8,764 dolarů, což by v dnešní doby odpovídalo částce zhruba 54,828 dolarů, po převodu na koruny se bavíme o částce cca 1,1 milionu korun. Za tuhle částku však král dostal v 70. letech klimatizaci, elektrická okna nebo prémiovou audio-soustavu Becker Europa.
Vůz byl původně nalakován v odstínu tmavě červené, ovšem Elvis se později rozhodl, že zvláštní odstín modré metalízy !Alpha Crystal Blue" bude na vozu vypadat lépe. A měl rozhodně pravdu, protože tahle barva luxusní limuzíně dokonale sedne.
Zakoupením varianty SEL dostal Elvis automobil s prodlouženým rozvorem až o 10 cm oproti standardní variantě. Že se jedná o raritu pak jistě není potřeba zdůrazňovat. Podle dat automobilky bylo po celém světě prodáno 8,350 kusů varianty SEL, zatím co standardní varianty 280 SE se prodalo 91,051 kusů. Mimochodem, jak už možná některým došlo, označení 280 znamená 2.8 litrový řadový šestiválec se vstřikováním, který generoval výkon 160 koní (118 kW). Elvisův vůz pak byl doplněn automatickou čtyřstupňovou převodovkou.
Než Elvis v roce 1977 zemřel, stihl se svým Mercedesem najet úctyhodných 80,312 mil, tedy cca 129250 kilometrů. Po jeho smrti byl vůz vystaven do roku 2016 v muzeu v Tennessee a následně byl prodán soukromému vlastníkovi.
Nyní se však vůz znovu objevil, neboť ho kdosi ze St. Louis (stát Missouri) nabízí prostřednictvím společnosti Schmitt na prodej. Za cenu 139,900 dolarů (2,8 mil. Kč) získá nový vlastník kromě fantasticky zachovalého Mercedesu i řadu dokumentů, z nichž jeden uvádí i původního vlastníka vozu.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?