Vzpomínáte si na Volkswagen 411? Pokud ne, pak se vůbec nedivíme. Tento duchovní předchůdce modelu Passat se objevil na trhu v roce 1968 a jeho výroba, včetně modernizovaného modelu 412, probíhala až do roku 1974. Pro Volkswagen se jednalo v mnohem o pokrokové vozidlo, ovšem nás více zaujala reklama, kterou se ho snažili prodat zájemcům v USA.
Ještě než se ale dostaneme k samotné reklamě, pojďme si alespoň okrajem říci, proč byl Typ 4 tak výjimečný. Řeč je hlavně o konstrukci, neboť model 411 byl prvním v historii automobilky, který nabízel čtyřdveřovou samonosnou karoserii ve tvarech klasického sedanu. Na přední nápravě pak nechybělo zavěšení MacPherson a modely s manuální převodovkou dostaly i hydraulickou spojku.
Kromě Evropy se modely 411 a 412 prodávaly i v USA, ovšem tam prý neměli příliš veliký úspěch, neboť jak uvádí web Jalopnik, navzdory označení "luxusní vůz" byl model 411 často vnímán jako lehce přerostlý brouk. Navíc ani jeho technika nepatřila k nejmodernější: vzadu umístěný a vzduchem chlazený motor a pohon zadních kol v lidech stále vzbuzoval dojem, že sedí v Beetlu.
Jak ovšem majitel 411 ze zámoří uvádí, samotná reklama byla skvělá. Zvýrazňovala totiž všechny tehdejší přednosti vozu, mezi které patřil nadprůměrně prostorný a poměrně prémiový interiér, velký kufr, vstřikování paliva, předehřívání pro chladné dny a třírychlostní automatická převodovka (která je však z dnešního pohledu naprosto otřesná).
Pravděpodobně největší vadou na kráse však byla cena, která ve srovnání s tehdejší generací Chevroletu Nova, který nebyl o mnoho horší, zkrátka přesvědčila řadu lidí k volbě amerického vozu. Mnoho 411 se tak prý neprodalo a do dnešních dnů jich zbyla na půdě USA jen hrstka. Jeden z majitelů proto lidem na dotaz "Co to máte za auto?" odpovídá slovy: "Auto vyrobené pro gigantická, destruktivní, hororová monstra"
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.