Ještě než se ale dostaneme k samotné reklamě, pojďme si alespoň okrajem říci, proč byl Typ 4 tak výjimečný. Řeč je hlavně o konstrukci, neboť model 411 byl prvním v historii automobilky, který nabízel čtyřdveřovou samonosnou karoserii ve tvarech klasického sedanu. Na přední nápravě pak nechybělo zavěšení MacPherson a modely s manuální převodovkou dostaly i hydraulickou spojku.
Kromě Evropy se modely 411 a 412 prodávaly i v USA, ovšem tam prý neměli příliš veliký úspěch, neboť jak uvádí web Jalopnik, navzdory označení "luxusní vůz" byl model 411 často vnímán jako lehce přerostlý brouk. Navíc ani jeho technika nepatřila k nejmodernější: vzadu umístěný a vzduchem chlazený motor a pohon zadních kol v lidech stále vzbuzoval dojem, že sedí v Beetlu.
Psali jsme
Jak ovšem majitel 411 ze zámoří uvádí, samotná reklama byla skvělá. Zvýrazňovala totiž všechny tehdejší přednosti vozu, mezi které patřil nadprůměrně prostorný a poměrně prémiový interiér, velký kufr, vstřikování paliva, předehřívání pro chladné dny a třírychlostní automatická převodovka (která je však z dnešního pohledu naprosto otřesná).
Pravděpodobně největší vadou na kráse však byla cena, která ve srovnání s tehdejší generací Chevroletu Nova, který nebyl o mnoho horší, zkrátka přesvědčila řadu lidí k volbě amerického vozu. Mnoho 411 se tak prý neprodalo a do dnešních dnů jich zbyla na půdě USA jen hrstka. Jeden z majitelů proto lidem na dotaz "Co to máte za auto?" odpovídá slovy: "Auto vyrobené pro gigantická, destruktivní, hororová monstra"