Vzpomínáte si na Volkswagen 411? Pokud ne, pak se vůbec nedivíme. Tento duchovní předchůdce modelu Passat se objevil na trhu v roce 1968 a jeho výroba, včetně modernizovaného modelu 412, probíhala až do roku 1974. Pro Volkswagen se jednalo v mnohem o pokrokové vozidlo, ovšem nás více zaujala reklama, kterou se ho snažili prodat zájemcům v USA.
Ještě než se ale dostaneme k samotné reklamě, pojďme si alespoň okrajem říci, proč byl Typ 4 tak výjimečný. Řeč je hlavně o konstrukci, neboť model 411 byl prvním v historii automobilky, který nabízel čtyřdveřovou samonosnou karoserii ve tvarech klasického sedanu. Na přední nápravě pak nechybělo zavěšení MacPherson a modely s manuální převodovkou dostaly i hydraulickou spojku.
Kromě Evropy se modely 411 a 412 prodávaly i v USA, ovšem tam prý neměli příliš veliký úspěch, neboť jak uvádí web Jalopnik, navzdory označení "luxusní vůz" byl model 411 často vnímán jako lehce přerostlý brouk. Navíc ani jeho technika nepatřila k nejmodernější: vzadu umístěný a vzduchem chlazený motor a pohon zadních kol v lidech stále vzbuzoval dojem, že sedí v Beetlu.
Jak ovšem majitel 411 ze zámoří uvádí, samotná reklama byla skvělá. Zvýrazňovala totiž všechny tehdejší přednosti vozu, mezi které patřil nadprůměrně prostorný a poměrně prémiový interiér, velký kufr, vstřikování paliva, předehřívání pro chladné dny a třírychlostní automatická převodovka (která je však z dnešního pohledu naprosto otřesná).
Pravděpodobně největší vadou na kráse však byla cena, která ve srovnání s tehdejší generací Chevroletu Nova, který nebyl o mnoho horší, zkrátka přesvědčila řadu lidí k volbě amerického vozu. Mnoho 411 se tak prý neprodalo a do dnešních dnů jich zbyla na půdě USA jen hrstka. Jeden z majitelů proto lidem na dotaz "Co to máte za auto?" odpovídá slovy: "Auto vyrobené pro gigantická, destruktivní, hororová monstra"
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.