Vzpomínáte si na Volkswagen 411? Pokud ne, pak se vůbec nedivíme. Tento duchovní předchůdce modelu Passat se objevil na trhu v roce 1968 a jeho výroba, včetně modernizovaného modelu 412, probíhala až do roku 1974. Pro Volkswagen se jednalo v mnohem o pokrokové vozidlo, ovšem nás více zaujala reklama, kterou se ho snažili prodat zájemcům v USA.
Ještě než se ale dostaneme k samotné reklamě, pojďme si alespoň okrajem říci, proč byl Typ 4 tak výjimečný. Řeč je hlavně o konstrukci, neboť model 411 byl prvním v historii automobilky, který nabízel čtyřdveřovou samonosnou karoserii ve tvarech klasického sedanu. Na přední nápravě pak nechybělo zavěšení MacPherson a modely s manuální převodovkou dostaly i hydraulickou spojku.
Kromě Evropy se modely 411 a 412 prodávaly i v USA, ovšem tam prý neměli příliš veliký úspěch, neboť jak uvádí web Jalopnik, navzdory označení "luxusní vůz" byl model 411 často vnímán jako lehce přerostlý brouk. Navíc ani jeho technika nepatřila k nejmodernější: vzadu umístěný a vzduchem chlazený motor a pohon zadních kol v lidech stále vzbuzoval dojem, že sedí v Beetlu.
Jak ovšem majitel 411 ze zámoří uvádí, samotná reklama byla skvělá. Zvýrazňovala totiž všechny tehdejší přednosti vozu, mezi které patřil nadprůměrně prostorný a poměrně prémiový interiér, velký kufr, vstřikování paliva, předehřívání pro chladné dny a třírychlostní automatická převodovka (která je však z dnešního pohledu naprosto otřesná).
Pravděpodobně největší vadou na kráse však byla cena, která ve srovnání s tehdejší generací Chevroletu Nova, který nebyl o mnoho horší, zkrátka přesvědčila řadu lidí k volbě amerického vozu. Mnoho 411 se tak prý neprodalo a do dnešních dnů jich zbyla na půdě USA jen hrstka. Jeden z majitelů proto lidem na dotaz "Co to máte za auto?" odpovídá slovy: "Auto vyrobené pro gigantická, destruktivní, hororová monstra"
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.