Být první je pro řadu z nás možná až absurdně důležité, nicméně ve světě motoristických nadšenců a sběratelů má cokoliv s označením "první" možná až magickou moc. Stejně tak jako tato Alfa Romeo G1 z roku 1921, která je prvním produkčním modelem této slavné italské automobilky.
Výjimečnost této Alfy však netkví jen v tom, že se jednalo o první produkční model. Celkem totiž bylo vyrobenou pouhých cca 50 kusů, přičemž právě tento je podle všeho jediný kompletní, zachovalý a hlavně plně funkční, tedy i provozuschopný.
Pod kapotou modelu G1 se objevil první šestiválec, který kdy automobilka do svých vozů dávala. Jeho objem činil 6.3 litru a produkoval 70 koní, což umožňovalo vozu dosáhnout rychlosti až 129 km/h. Jen pro připomenutí, tou dobou světu vládl Ford Model T s motorem o výkonu 20 koní, takže si nejspíš umíte překvapit, jaký rozruch tehdy model G1 dokázal vyvolat.
Podle aukčního portálu RM Sothebys, který bude aukci tohoto vozu organizovat, nese Alfa výrobní číslo 6018, takže jde s největší pravděpodobností o jeden z prvních vyrobených kusů. Ihned po opuštění výrobního pásu zamířila tato G1 (údajně jako většina těchto modelů) do Austrálie, kde ji její majitel využíval jen krátce a poté ji uložil.
Znovu se Alfa objevila na světě až v průběhu 40. let, ovšem stále se jednalo pouze o uskladněný vůz. Z permanentního uskladnění se vůz dostal až v roce 1965, kdy ho zakoupil jistý Ross Flewell-Smith, zapálený to fanoušek vozů Alfa Romeo. V průběhu 70. let na voze probíhala rozsáhlá renovace a od začátku nového tisíciletí se Alfa znovu objevuje na veřejnosti.
A když říkáme na veřejnosti, myslíme tím, že vůz procestoval už pořádný kus světa. Například jen na slavné motoristické akci Pebble Beach už dostal několik ocenění a díky svému plně funkčnímu stavu se objevil i na několika veteránských závodech.
Nového majitele bude vůz hledat během ledna na aukci RM Sotheby konané v Phoenixu (stát Arizona, USA) a je téměř jisté, že si nového majitele najde. Ačkoliv neznáme vyvolávací cenu, u vozu není stanovena žádná minimální prodejní hranice. Odborníci ale očekávají, že za méně jak 1.5 milionu dolarů (32.7 milionu korun) se vůz neprodá.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?