Je to už víc jak 15 let, co z výrobní linky sjela poslední Škoda Felicia. Svého času šlo o přelomový vůz mladoboleslavské automobilky, který škodovka vyrobila poté, co do ní vstoupil německý Volkswagen. Felicia dodnes patří mezi účastníky silničního provozu v ČR.
HLEDÁME REDAKTORY pro externí i HPP spolupráci: Chcete psát o autech? Pošlete nám CV na redakce@autoroad.cz----------------------------------------------
"Sledujete náš nejnáročnější test. Tisíc osmdesát kilogramů nesou jen dveře. aerodynamická karoserie, hliníkový motor abs," touto legendární reklamou lákala mladoboleslavská automobilka ke koupi prvního koncernového modelu. Úspěch to byl tehdy fenomenální.
"Když přišla tak to byl nový symbol a spojení škodovky a volkswagenu, byt to auto bylo z velké části podobné favoritem tak se podařilo nastartovat novou éru českého vozu měl jiný nový design," vysvětlil mluvčí automobilky.
Celkem se vyrobilo 1 420 441 Felicií. Vůz prošel jedním faceliftem a na výběr bylo několik modelů. ten základní, lidově zvaný Chudák, stál v bílé barvě 219 900 korun. Cena nejdražší Felicie se mohla vyšplhat až ke 400 tisícům.
V muzeu mladoboleslavské automobilky můžete spatřit modely, které znáte dobře z českých silnic, jsou zde ale i modely které byly populární v zahraničí jako například Škoda Felicia Fun. Ta byla populární zejména v Austrálii.
I přes to, že je to už více jak 15 let co výroba skončila, felicií potkáte na silnicích dost. Většina majitelů totiž oceňuje, že je možné na ni stále sehnat levné náhradní díly.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.