Španělský SEAT, který nyní patří do koncernu VW oslavuje dnes šedesáté výročí své existence.
SEAT, tedy Sociedad Espaňola de Automóviles de Turismo, SA vzniknul 9.5.1950 v Martorellu (část Barcelony). Momentálně firma zaměstnává 13,5 tisíce zaměstnanců, ti ročně vyprodukují 337 tisíc aut (2009). Dvě třetiny produkce putují na vývoz, vozy SEAT se prodávají v 72 zemích. Od svého vzniku vyprodukovala automobilka SEAT 16 milionů vozů. SEAT vznikl s podporou vlády, domácích bank a Fiatu, své vozy stavěl v licenci Italské automobilky. Prvním vozem který sjel z výrobní linky byl v roce 1953 typ 1400 A. V roce 1957 následovala licenční šestistovka pod názvem SEAT 600. Postupně následovaly typy 1400 B, C a D. Vznikla i čtyřdveřová verze modelu 600 pod označením 800.V roce 1968 přišel typ 124, u nás dobře známý jako licenční VAZ 1200. Následovaly další licenční Fiaty 127, 131, 132 a Ritmo. Přelomovým modelem byla v roce 1984 Ibiza. Ta vznikla ve vlastní režii automobilky SEAT, její design vytvořil Giugiaro, na vývoji pohonného ústrojí se podílela firma Porsche.Pod křídla Volkswagenu přešel SEAT v roce 1993. Další jeho výrobky počínaje Ibizou II a modelem Toledo jsou již dobře známy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?