Helicron No. 1, tudy cesta nevedla

Pavel Stavebník, 13. července 2007, 10:58 Google+

Dlouhých šedesát let skrývala francouzská stodola jednoho z nejnetradičnějších příslušníků automobilové historie. Helicron je klonem automobilismu a letectví, který se však nikdy do výroby nedostal, představoval tak jen slepé rameno vývoje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CCXR Special edition

CCXR Special edition | foto: conceptcarz.com

Sdílejte článek

Více letadlo bez křídel než vůz na silnici vznikl ve Francii v roce 1931 pod silným vlivem letectví, které opanovalo zemi galského kohouta po první světové válce. Už při prvním pohledu je zřejmé, které díly patří do sféry automobilů a které naopak do sféry letadel. Pro větší názornost jsou automobilové díly lakovány typickou modrou barvou.

Šasi Rosengart je francouzskou verzí britského Austin 7. Přední náprava je pevná bez zavěšení, zadní řiditelná odpružená. Všechna čtyři kola s drátěným výpletem jsou opatřena mechanickými brzdami. Trup je z ohýbaného dřeva, pohon zajišťovala čtyřramenná vrtule vpředu před motorem.

Jediný exemplář je kompletně zrestaurován za použití většiny původních dílů. Originální motor ABC Scorpion nebylo možné opravit, proto byl nahrazen čtyřválcem Citroen GS 1300 ccm.

Hlučný a větrný stroj má solidní brzdy, zato jeho zrychlení je díky pohonu vrtulí až trestuhodně malé. Potíže má Helicron  i při zdolávání příkrých kopců a neřešitelným problémem je jízda zpět. Maximální rychlost se mohla s původním motorem pohybovat kolem 95 kilometrů v hodině, váha vozu je jen 450 kilogramů.

Přestože šlo nesporně o průkopnický krok ve vývoji techniky, budoucnost ukázala, že snadnější a úspěšnější cesta povede jiným směrem, vrtule proto zůstaly letadlům...
Vytisknout

Diskuze: Helicron No. 1, tudy cesta nevedla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Genesis

Zákazníci Hyundai jsou spokojeni

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud