Vyrobili jen tři. Znáte Škody 180/200 RS, málo známé "Porsche východu"?

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 29. prosince 2020, 09:58 Aktualizováno 29.12.2020, 11:54 Google+

Škodu 130 RS netřeba představovat, mezi fanoušky motorismu se snad nenajde jediný, který by tuto Československou legendu Rally neznal. Méně známé jsou však Škody 180 RS a 200 RS. Na ně se dnes krátce podíváme.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda 180/200 RS

Škoda 180/200 RS | foto: youtube.com

Sdílejte článek

Sportovní značku RS automobilka Škoda použila u vozů 180 a 200 RS, čímž nastartovala tradici trvající bez mála půl století. Škody 180/200 RS byly prototypy závodní Škodovky odvozené od Škody 110 R. Proti sériové Škodě 110 R byly "RSka" rozšířeny a hlavně sníženy. 180/200 RS jsou proti 110 R nižší o 15 cm. Díky hojnému využití hliníku se i přes větší motor podařilo udržet nízkou hmotnost, a to konkrétně na 805 kg.

img-responsive

Škoda 180/200 RS | foto: youtube.com

img-responsive

Škoda 180/200 RS | foto: youtube.com

Největší změny nastaly pod zadní kapotou vozů. Zastaralý motor OHV byl nahrazen moderními čtyřválci OHC z chystaných modelů Škody typ 720. Škoda 180 RS měla motor o objemu 1 771 cm3 s výkonem 114 kW (155 koní), 200 RS pak sázela na motor o objemu 1 997 cm3 , jenž byl naladěn na výkon 120 kW (163 koní). Motory spolupracovaly původně s převodovkou Tatra, která byla později nahrazena 5° převodovkou Porsche. Kombinace nízké hmotnosti a slušného výkonu se odrazily na dynamice vozů. Zrychlení z 0 na 100 km/h bylo otázkou 7 sekund a maximální rychlost v závislosti na zpřevodování byla 210 až 250 km/h.

img-responsive

Škoda 180/200 RS | foto: youtube.com

img-responsive

Škoda 180/200 RS | foto: youtube.com

"RSka" se poprvé objevily v červnu 1974 na Rally Škoda (dnes Rally Bohemia). Pozdější nasazení v závodech bohužel přerušila změna pravidel FIA. Z tohoto důvodu vznikly první Škody RS jen ve třech exemplářích a to konkrétně jediné 180 RS a dvojice 200 RS. Po ukončení nedlouhé kariéry prvních RS přišla již dobře známá 130 RS, ale o ní až někdy příště.

Vytisknout

Diskuze: Vyrobili jen tři. Znáte Škody 180/200 RS, málo známé "Porsche východu"?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Volkswagen Beetle

Chytrý nápad s Broukem pomohl VW na špičku a stále funguje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud