Heikki Kovalainen vyhrál kvalifikaci pro zítřejší závod na italském okuhu v Monze. Svého rivala Nica Rosberga porazil o dve desetiny sekundy.
Kovalainen si tímto Pole position zajistil další dva body na své bodové konto, čímž zvýšil bodový náskok před druhým Rosbergem v průběžném pořadí šampionátu na 9 bodů. Rosberg odstartuje do závodu z první řady společně s Kovalainenem.
Žádný další jezdec se nedostal pod hranici 1:34. Třetí v pořadí, Scott Speed už ztratil 1,1 sekundy. Speed bude sdílet druhou řadu s Rosbergovým týmovým kolegou Alexem Prematem.
Kvalifikace probíhala pod jasně modrou oblohou. Kovalainen měl nejrychlejší první sektor prvního kola. Rosberg byl lepší zase ve druhém a třetím sektoru. To trvalo jen jedno kolo, poté Kovalainen zajel čas 1:33.739, který ještě vylspšil v druhé části kvalifikace po obutí nových pneumatik.
Nikdo jiný na tuto dominanci finského jezdce neodpověděl. Joze Maria Lopez působil velmi vyrovnaně a působivě v průběhu session a do závodu odstartuje ze třetí řady. Vedle něj se postaví Nelson Piquet Jnr.
Několik jezdců si zkrátilo první šikanu tak, že jí prostě projeli. Jinak se kvalifikace obešla bez kolizí. V týmu Coloni uvidíme nového jezdce Toni Vilandera. V kvalifikaci mu patřila 16. pozice.
Foto: Sutton Racing Images
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?