Heikki Kovalainen vyhrál kvalifikaci pro zítřejší závod na italském okuhu v Monze. Svého rivala Nica Rosberga porazil o dve desetiny sekundy.
Kovalainen si tímto Pole position zajistil další dva body na své bodové konto, čímž zvýšil bodový náskok před druhým Rosbergem v průběžném pořadí šampionátu na 9 bodů. Rosberg odstartuje do závodu z první řady společně s Kovalainenem.
Žádný další jezdec se nedostal pod hranici 1:34. Třetí v pořadí, Scott Speed už ztratil 1,1 sekundy. Speed bude sdílet druhou řadu s Rosbergovým týmovým kolegou Alexem Prematem.
Kvalifikace probíhala pod jasně modrou oblohou. Kovalainen měl nejrychlejší první sektor prvního kola. Rosberg byl lepší zase ve druhém a třetím sektoru. To trvalo jen jedno kolo, poté Kovalainen zajel čas 1:33.739, který ještě vylspšil v druhé části kvalifikace po obutí nových pneumatik.
Nikdo jiný na tuto dominanci finského jezdce neodpověděl. Joze Maria Lopez působil velmi vyrovnaně a působivě v průběhu session a do závodu odstartuje ze třetí řady. Vedle něj se postaví Nelson Piquet Jnr.
Několik jezdců si zkrátilo první šikanu tak, že jí prostě projeli. Jinak se kvalifikace obešla bez kolizí. V týmu Coloni uvidíme nového jezdce Toni Vilandera. V kvalifikaci mu patřila 16. pozice.
Foto: Sutton Racing Images
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?