Enge si na klasické trati věří

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 26. srpna 2005 13:39
Sdílej:

Vozy IndyCar o tomto víkendu vyjedou podruhé v historii mimo ovály a Tomáš Enge má po zisku nejlepšího výsledku kariéry na oválu Pikes Peak v Sonomě značné očekávání.

Enge i týmový kolega Tomas Scheckter vyrostli na klasických tratích a o nadcházejícím víkendu budou mít dobrou příležitost své zkušenosti uplatnit ve druhém závodu IndyCar Series mimo ovály. Poprvé se Indy Racing League vydala mimo ovály letos v dubnu, kdy se jelo na městské trati v St. Petersburgu. V Sonomě se jede na normálním autodromu. Enge tam závodil v roce 2003, kdy dojel čtvrtý v závodu ALMS s vozem Ferrari 550 Maranello. Okruh si vyzkoušel i s vozem IndyCar během krátkého testu na začátku července. Český jezdec má důvod k optimismu, do Kalifornie odjíždí posílen šestým místem z Pikes Peaku a vedle toho předvedl i skvělý výkon v St. Petersburgu, kde v závodu vedl několik kol. Tomáš Enge: „Pro tento závod jsem optimistou hned z několika důvodů. Jde hlavně o to, že v St. Petersburgu jsme měli hodně dobrý vůz a vím, že to bude platit i o tomto víkendu. Dále mám s touto tratí zkušenosti ze závodů GT a také z testu, který jsme tady letos absolvovali. Navíc cítím, že se dostávám do závodového rytmu a po zranění získávám znovu rychlost. Mám dobrý pocit, že náš vůz RockStar bude blízko čela startovního pole a všichni v neděli čekáme skvělý výsledek.“ Infineon Raceway v Sonomě poblíž San Franciska je druhým klasickým okruhem, na který letos šampionát IRL vyrazí. Okruh byl vybudován v roce 1968 a v jeho blízkosti je mnoho vinic. Příznivé klima Kalifornie z něj dělá jednu z nejvytíženějších tratí na světě, závodní aktivity na něm probíhají 340 dnů v roce. Vozy IndyCar mění pro závody na klasických tratích mnoho dílů, aby vozy zvládly odlišné nároky okruhů proti oválům. Infineon Raceway Délka okruhu: 2,3 míle, 12 zatáček Loňský pole position: první závod Loňský vítěz: první závod Časový program (SLEČ) Pátek 26. srpna 18:30-20:30 Volný trénink 23:00-00:00 Volný trénink Sobota 27. srpna 18:30-19:30 Volný trénink 21:30-22:45 Kvalifikace Neděle 28. srpna 01:30-02:00 Závěrečný trénink 21:45 Start závodu na 100 kol Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 21:35 BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.