Enge si na klasické trati věří

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 26. srpna 2005 13:39
Sdílej:

Vozy IndyCar o tomto víkendu vyjedou podruhé v historii mimo ovály a Tomáš Enge má po zisku nejlepšího výsledku kariéry na oválu Pikes Peak v Sonomě značné očekávání.

Enge i týmový kolega Tomas Scheckter vyrostli na klasických tratích a o nadcházejícím víkendu budou mít dobrou příležitost své zkušenosti uplatnit ve druhém závodu IndyCar Series mimo ovály. Poprvé se Indy Racing League vydala mimo ovály letos v dubnu, kdy se jelo na městské trati v St. Petersburgu. V Sonomě se jede na normálním autodromu. Enge tam závodil v roce 2003, kdy dojel čtvrtý v závodu ALMS s vozem Ferrari 550 Maranello. Okruh si vyzkoušel i s vozem IndyCar během krátkého testu na začátku července. Český jezdec má důvod k optimismu, do Kalifornie odjíždí posílen šestým místem z Pikes Peaku a vedle toho předvedl i skvělý výkon v St. Petersburgu, kde v závodu vedl několik kol. Tomáš Enge: „Pro tento závod jsem optimistou hned z několika důvodů. Jde hlavně o to, že v St. Petersburgu jsme měli hodně dobrý vůz a vím, že to bude platit i o tomto víkendu. Dále mám s touto tratí zkušenosti ze závodů GT a také z testu, který jsme tady letos absolvovali. Navíc cítím, že se dostávám do závodového rytmu a po zranění získávám znovu rychlost. Mám dobrý pocit, že náš vůz RockStar bude blízko čela startovního pole a všichni v neděli čekáme skvělý výsledek.“
Infineon Raceway v Sonomě poblíž San Franciska je druhým klasickým okruhem, na který letos šampionát IRL vyrazí. Okruh byl vybudován v roce 1968 a v jeho blízkosti je mnoho vinic. Příznivé klima Kalifornie z něj dělá jednu z nejvytíženějších tratí na světě, závodní aktivity na něm probíhají 340 dnů v roce. Vozy IndyCar mění pro závody na klasických tratích mnoho dílů, aby vozy zvládly odlišné nároky okruhů proti oválům. Infineon Raceway Délka okruhu: 2,3 míle, 12 zatáček
Loňský pole position: první závod Loňský vítěz: první závod Časový program (SLEČ) Pátek 26. srpna 18:30-20:30 Volný trénink
23:00-00:00 Volný trénink Sobota 27. srpna 18:30-19:30 Volný trénink
21:30-22:45 Kvalifikace Neděle 28. srpna 01:30-02:00 Závěrečný trénink 21:45 Start závodu na 100 kol
Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 21:35 BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.