Enge si na klasické trati věří

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 26. srpna 2005 13:39
Sdílej:

Vozy IndyCar o tomto víkendu vyjedou podruhé v historii mimo ovály a Tomáš Enge má po zisku nejlepšího výsledku kariéry na oválu Pikes Peak v Sonomě značné očekávání.

Enge i týmový kolega Tomas Scheckter vyrostli na klasických tratích a o nadcházejícím víkendu budou mít dobrou příležitost své zkušenosti uplatnit ve druhém závodu IndyCar Series mimo ovály. Poprvé se Indy Racing League vydala mimo ovály letos v dubnu, kdy se jelo na městské trati v St. Petersburgu. V Sonomě se jede na normálním autodromu. Enge tam závodil v roce 2003, kdy dojel čtvrtý v závodu ALMS s vozem Ferrari 550 Maranello. Okruh si vyzkoušel i s vozem IndyCar během krátkého testu na začátku července. Český jezdec má důvod k optimismu, do Kalifornie odjíždí posílen šestým místem z Pikes Peaku a vedle toho předvedl i skvělý výkon v St. Petersburgu, kde v závodu vedl několik kol. Tomáš Enge: „Pro tento závod jsem optimistou hned z několika důvodů. Jde hlavně o to, že v St. Petersburgu jsme měli hodně dobrý vůz a vím, že to bude platit i o tomto víkendu. Dále mám s touto tratí zkušenosti ze závodů GT a také z testu, který jsme tady letos absolvovali. Navíc cítím, že se dostávám do závodového rytmu a po zranění získávám znovu rychlost. Mám dobrý pocit, že náš vůz RockStar bude blízko čela startovního pole a všichni v neděli čekáme skvělý výsledek.“ Infineon Raceway v Sonomě poblíž San Franciska je druhým klasickým okruhem, na který letos šampionát IRL vyrazí. Okruh byl vybudován v roce 1968 a v jeho blízkosti je mnoho vinic. Příznivé klima Kalifornie z něj dělá jednu z nejvytíženějších tratí na světě, závodní aktivity na něm probíhají 340 dnů v roce. Vozy IndyCar mění pro závody na klasických tratích mnoho dílů, aby vozy zvládly odlišné nároky okruhů proti oválům. Infineon Raceway Délka okruhu: 2,3 míle, 12 zatáček Loňský pole position: první závod Loňský vítěz: první závod Časový program (SLEČ) Pátek 26. srpna 18:30-20:30 Volný trénink 23:00-00:00 Volný trénink Sobota 27. srpna 18:30-19:30 Volný trénink 21:30-22:45 Kvalifikace Neděle 28. srpna 01:30-02:00 Závěrečný trénink 21:45 Start závodu na 100 kol Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 21:35 BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?