Enge si na klasické trati věří

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Panther Racing
ar1 26. srpna 2005 13:39
Sdílej:

Vozy IndyCar o tomto víkendu vyjedou podruhé v historii mimo ovály a Tomáš Enge má po zisku nejlepšího výsledku kariéry na oválu Pikes Peak v Sonomě značné očekávání.

Enge i týmový kolega Tomas Scheckter vyrostli na klasických tratích a o nadcházejícím víkendu budou mít dobrou příležitost své zkušenosti uplatnit ve druhém závodu IndyCar Series mimo ovály. Poprvé se Indy Racing League vydala mimo ovály letos v dubnu, kdy se jelo na městské trati v St. Petersburgu. V Sonomě se jede na normálním autodromu. Enge tam závodil v roce 2003, kdy dojel čtvrtý v závodu ALMS s vozem Ferrari 550 Maranello. Okruh si vyzkoušel i s vozem IndyCar během krátkého testu na začátku července. Český jezdec má důvod k optimismu, do Kalifornie odjíždí posílen šestým místem z Pikes Peaku a vedle toho předvedl i skvělý výkon v St. Petersburgu, kde v závodu vedl několik kol. Tomáš Enge: „Pro tento závod jsem optimistou hned z několika důvodů. Jde hlavně o to, že v St. Petersburgu jsme měli hodně dobrý vůz a vím, že to bude platit i o tomto víkendu. Dále mám s touto tratí zkušenosti ze závodů GT a také z testu, který jsme tady letos absolvovali. Navíc cítím, že se dostávám do závodového rytmu a po zranění získávám znovu rychlost. Mám dobrý pocit, že náš vůz RockStar bude blízko čela startovního pole a všichni v neděli čekáme skvělý výsledek.“ Infineon Raceway v Sonomě poblíž San Franciska je druhým klasickým okruhem, na který letos šampionát IRL vyrazí. Okruh byl vybudován v roce 1968 a v jeho blízkosti je mnoho vinic. Příznivé klima Kalifornie z něj dělá jednu z nejvytíženějších tratí na světě, závodní aktivity na něm probíhají 340 dnů v roce. Vozy IndyCar mění pro závody na klasických tratích mnoho dílů, aby vozy zvládly odlišné nároky okruhů proti oválům. Infineon Raceway Délka okruhu: 2,3 míle, 12 zatáček Loňský pole position: první závod Loňský vítěz: první závod Časový program (SLEČ) Pátek 26. srpna 18:30-20:30 Volný trénink 23:00-00:00 Volný trénink Sobota 27. srpna 18:30-19:30 Volný trénink 21:30-22:45 Kvalifikace Neděle 28. srpna 01:30-02:00 Závěrečný trénink 21:45 Start závodu na 100 kol Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 21:35 BPA sport marketing, a.s. Foto: Panther Racing
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.