2. Turecko: Heikki víťazom na mokrej trati

Kovalainen, Heikki
Kovalainen, Heikki, foto: www.gp2series.com
Jozef Smrtník 21. srpna 2005 11:07
Sdílej:

Piloti predviedli nádherné jazdecké divadlo do ktorého zasiahlo počasie.

Do dramatického priebehu pretekov vypísaných na 23 kôl výrazne zasiahol dážď, ktorý sa spustil tesne pred plánovaným štartom. Mechanici tímov tak mali plné ruky práce s nastavením na mokro vrátane nasadenia mokrých pneumatík. Štart sa posunul zhruba o štvrť hodinu. Adam Carroll mal v úvode smolu v podobe nerozbehnutia do zahrievacieho kola a pripravila sa tak o skvelú štartovnú pozíciu. Po štarte sa na moment pred Yoshimota štartujúceho z pole position dostal Lopez. Prvé kolo sa nieslo tvrdými súbojmi a častými zmenami poradia a takmer polovica štartovného poľa si vyskúšala aj iný povrch než asfalt. Dopredu sa prepracoval Scott Speed nasledovaný Yoshimotom, Visom, Lopezom a Kovalainenom. Náročnosť mokrej trate dokazoval u každého ťažký boj s volantom. Unikátnym kúskom sa predstavil v podobe postrehu Piccione. Vo viditeľnosti doslova na centimetre v poslednom momente zbadal pred sebou jazdca, ktorý výrazne spomalil a minul ho o milimetre. Ešte v tom istom kole musel výkon zopakovať po hodinách tesne pred ním jazdiaceho Monfardiniho. Trať postupne usýchala a takmer všetcia sa dvanásť kôl pred koncom rozhodli pre výmenu pneumatík za suché. Vedúcim jazdcom sa stal Hiroki Yoshimoto, ktorý riskol taktiku bez zastávok a ako sa ukázalo, bolo to najhoršie rozhodnutie, pretože kôli problémom s mokrými pneumatikami sa pripravil nie len o pódiové umiestnenie, ale dokonca sa prepadol až na ôsme miesto. Heikki Kovalainen si tak po výbornej taktike vybojoval výťazstvo. Na pódium sa dostali ešte piloti Carroll a Rosberg. Foto: www.gp2series.com
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?