Engeho čeká závod na nejkratším oválu

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz
ar1 25. června 2005 11:23
Sdílej:

Český jezdec týmu Panther Racing Tomáš Enge je po Le Mans už zpět v Americe, kde ho o víkendu čeká další závod IRL na oválu v Richmondu.

Nejkratší ovál sezony má nabitý program, veškerá akce je natlačena do dvou dnů. Panther Racing si po posledním závodu v Texasu věří, Tomas Scheckter tam pro Chevrolet získal první vítězství od Kalifornie 2003, navíc společně s Engem, který zajel nejrychlejší kolo závodu, opanovali první řadu. Ovál v Richmondu bude pro českého jezdce novinkou. Richmond není co do tvaru nepodobný Texasu, jenže proti němu má jen poloviční délku 0,75 míle. Závod se jede v sobotu večer místního času a jezdci mají na přípravu pouze pátek, do kterého jsou vměstnány tréninky i kvalifikace. Tomáš Enge: „V Richmondu jsem nikdy nebyl, takže o něm ještě mnoho nevím.Podle záběrů z loňského závodu vypadá jedinečně, není jako většina tratí, kde jezdíme. Sice to je pro mě nová trať, ale myslím, že s naším vozem RockStart Chevy jsme všude velmi silní. Pochopitelně se těším na závod a snad konečně získám slušný výsledek.“ Ovál v Richmondu měří jen ¾ míle, tím je nejkratší dráhou Indy Racing League, a jezdci tak prakticky neustále zatáčejí. Spíše než výkon motoru je důležité mít správně vyladěný vůz s co nejlepší trakcí. Předjíždění není stejně jako na dalších kratších oválech tak snadné a o to větší roli hraje kvalifikace. Objetí jednoho kola trvá přibližně 16 sekund a jezdci jsou v něm vystaveni přetížení, která patří k největším za sezonu. Richmond International Raceway Délka oválu: 0,75 míle, tvar D Délka závodu: 250 kol = 187,5 mil Loňský pole position: Helio Castroneves, 171,202 mil/h Loňský vítěz: Dan Wheldon Časový program (SEČ) Pátek 24. června 17:45-19:45 Volný trénink 1 21:00-22:00 Volný trénink 2 22:45-23:45 Kvalifikace 02:00.02:30 Zahřívací trénink Sobota 25. června­* 01:45 – start závodu * start závodu zasahuje kvůli časovému posunu do nočních hodin ze soboty na neděli BPA sport marketing, a.s. Foto: AUTO NEWS NETWORK
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.