Engeho premiéru ukončila chyba soupeře

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IRL
ar1 30. května 2005 00:43
Sdílej:

Tomáš Enge předváděl při své premiéře v legendárním závodu 500 mil Indianapolis skvělý výkon a s průběhem závodu vylepšoval svou pozici,...

jeho tažení však ukončila chyba Danicy Patrick, která jeho vůz sestřelila před restartem v poslední čtvrtině závodu. Český jezdec do závodu vyrazil ze čtvrté řady a v úvodní fázi se držel těsně za první desítkou. Po smůle v prvních dvou závodech sezony Enge poprvé okusil chuť opravdového závodění na oválu a velmi rychle se naučil orientovat v soubojích se soupeři, které se odehrávají v rychlosti přes 360 km/h. Na trati sváděl souboje s ostřílenými jezdci i dalšími nováčky, hlavně s Danicou Patrick a také se svým bývalým velkým rivalem z F3000 Sebastianem Bourdaisem. Tým Panther Racing skvěle zvládal zastávky v boxech, ke kterým docházelo většinou hromadně při žlutých fázích a ve druhé polovině závodu Enge zajížděl velmi rychlá kola a byl jen pár sekund za vedoucím jezdcem závodu. K rozhodujícímu okamžiku z pohledu českého jezdce došlo těsně na začátku poslední čtvrtiny závodu, kde se chystal restart po žluté fázi. Patrick ztratila kontrolu nad vozem a ve smyku narazila do Engeho, který neměl šanci se jí jakkoliv vyhnout. Se zničeným závěsem předního pravého kola musel odstoupit a v konečných výsledcích skončil na 19. místě. V nastalé mele došlo k dalším kolizím a závod skončil rovněž pro Engeho týmového kolegu Tomase Schecktera. Tomáš Enge: „V prvé řadě bych chtěl moc poděkovat týmu Panther Racing a Chevy, protože jsem dnes měl naprosto úžasný vůz a zastávky v boxech byly neméně dobré. V úvodu závodu jsem jel opatrněji a zvykal si na provoz. Plánem bylo držet se vedoucí skupiny, být ve stejném kole jako lídr, protože to je důležité při eventuálních žlutých fázích. Postupně jsem nabíral stále více a více jistoty, při zastávkách jsme lehce upravili přední křídlo a tlaky v pneumatikách, což určitě pomohlo. Hlavně na nových pneumatikách jsem byl rychlejší než soupeři a mohl jsem postupovat vpřed. Po fyzické stránce jsem byl po celý závod naprosto v pohodě. Závod jsem si opravdu užíval a věřil jsem, že můžeme skončit hodně vysoko, chtěl jsem být nejlepším z nováčků. Bohužel jsem pak byl torpédován Danicou, nešlo s tím nic dělat. Celý tým je hodně zklamaný, cizí vinou jsme přišli o dva vozy.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: IRL
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.