Engeho premiéru ukončila chyba soupeře

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IRL
ar1 30. května 2005 00:43
Sdílej:

Tomáš Enge předváděl při své premiéře v legendárním závodu 500 mil Indianapolis skvělý výkon a s průběhem závodu vylepšoval svou pozici,...

jeho tažení však ukončila chyba Danicy Patrick, která jeho vůz sestřelila před restartem v poslední čtvrtině závodu. Český jezdec do závodu vyrazil ze čtvrté řady a v úvodní fázi se držel těsně za první desítkou. Po smůle v prvních dvou závodech sezony Enge poprvé okusil chuť opravdového závodění na oválu a velmi rychle se naučil orientovat v soubojích se soupeři, které se odehrávají v rychlosti přes 360 km/h. Na trati sváděl souboje s ostřílenými jezdci i dalšími nováčky, hlavně s Danicou Patrick a také se svým bývalým velkým rivalem z F3000 Sebastianem Bourdaisem. Tým Panther Racing skvěle zvládal zastávky v boxech, ke kterým docházelo většinou hromadně při žlutých fázích a ve druhé polovině závodu Enge zajížděl velmi rychlá kola a byl jen pár sekund za vedoucím jezdcem závodu. K rozhodujícímu okamžiku z pohledu českého jezdce došlo těsně na začátku poslední čtvrtiny závodu, kde se chystal restart po žluté fázi. Patrick ztratila kontrolu nad vozem a ve smyku narazila do Engeho, který neměl šanci se jí jakkoliv vyhnout. Se zničeným závěsem předního pravého kola musel odstoupit a v konečných výsledcích skončil na 19. místě. V nastalé mele došlo k dalším kolizím a závod skončil rovněž pro Engeho týmového kolegu Tomase Schecktera. Tomáš Enge: „V prvé řadě bych chtěl moc poděkovat týmu Panther Racing a Chevy, protože jsem dnes měl naprosto úžasný vůz a zastávky v boxech byly neméně dobré. V úvodu závodu jsem jel opatrněji a zvykal si na provoz. Plánem bylo držet se vedoucí skupiny, být ve stejném kole jako lídr, protože to je důležité při eventuálních žlutých fázích. Postupně jsem nabíral stále více a více jistoty, při zastávkách jsme lehce upravili přední křídlo a tlaky v pneumatikách, což určitě pomohlo. Hlavně na nových pneumatikách jsem byl rychlejší než soupeři a mohl jsem postupovat vpřed. Po fyzické stránce jsem byl po celý závod naprosto v pohodě. Závod jsem si opravdu užíval a věřil jsem, že můžeme skončit hodně vysoko, chtěl jsem být nejlepším z nováčků. Bohužel jsem pak byl torpédován Danicou, nešlo s tím nic dělat. Celý tým je hodně zklamaný, cizí vinou jsme přišli o dva vozy.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: IRL
Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.