Engeho premiéru ukončila chyba soupeře

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: IRL
ar1 30. května 2005 0:43
Sdílej:

Tomáš Enge předváděl při své premiéře v legendárním závodu 500 mil Indianapolis skvělý výkon a s průběhem závodu vylepšoval svou pozici,...

jeho tažení však ukončila chyba Danicy Patrick, která jeho vůz sestřelila před restartem v poslední čtvrtině závodu. Český jezdec do závodu vyrazil ze čtvrté řady a v úvodní fázi se držel těsně za první desítkou. Po smůle v prvních dvou závodech sezony Enge poprvé okusil chuť opravdového závodění na oválu a velmi rychle se naučil orientovat v soubojích se soupeři, které se odehrávají v rychlosti přes 360 km/h. Na trati sváděl souboje s ostřílenými jezdci i dalšími nováčky, hlavně s Danicou Patrick a také se svým bývalým velkým rivalem z F3000 Sebastianem Bourdaisem. Tým Panther Racing skvěle zvládal zastávky v boxech, ke kterým docházelo většinou hromadně při žlutých fázích a ve druhé polovině závodu Enge zajížděl velmi rychlá kola a byl jen pár sekund za vedoucím jezdcem závodu. K rozhodujícímu okamžiku z pohledu českého jezdce došlo těsně na začátku poslední čtvrtiny závodu, kde se chystal restart po žluté fázi. Patrick ztratila kontrolu nad vozem a ve smyku narazila do Engeho, který neměl šanci se jí jakkoliv vyhnout. Se zničeným závěsem předního pravého kola musel odstoupit a v konečných výsledcích skončil na 19. místě. V nastalé mele došlo k dalším kolizím a závod skončil rovněž pro Engeho týmového kolegu Tomase Schecktera.
Tomáš Enge: „V prvé řadě bych chtěl moc poděkovat týmu Panther Racing a Chevy, protože jsem dnes měl naprosto úžasný vůz a zastávky v boxech byly neméně dobré. V úvodu závodu jsem jel opatrněji a zvykal si na provoz. Plánem bylo držet se vedoucí skupiny, být ve stejném kole jako lídr, protože to je důležité při eventuálních žlutých fázích. Postupně jsem nabíral stále více a více jistoty, při zastávkách jsme lehce upravili přední křídlo a tlaky v pneumatikách, což určitě pomohlo. Hlavně na nových pneumatikách jsem byl rychlejší než soupeři a mohl jsem postupovat vpřed. Po fyzické stránce jsem byl po celý závod naprosto v pohodě. Závod jsem si opravdu užíval a věřil jsem, že můžeme skončit hodně vysoko, chtěl jsem být nejlepším z nováčků. Bohužel jsem pak byl torpédován Danicou, nešlo s tím nic dělat. Celý tým je hodně zklamaný, cizí vinou jsme přišli o dva vozy.“ BPA sport marketing, a.s. Foto: IRL
Témata:
Stalo se
Novinky
BMW M3 CS Touring (2025)

BMW M3 CS Touring: Bestie na okruh, král rodinných cest

BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.

Novinky ze světa EV
Komentář
Jan Staněk alias Electro Dad

Jan Staněk alias Electro Dad: Život s elektromobilem v zimě

V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.

Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.