Motegi: Wheldon si vítězstvím pojistil vedení

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: IRL
ar1 1. května 2005 00:33
Sdílej:

Dan Wheldon, vedoucí jezdec průběžného pořadí šampionátu zvítězil v japonském Twin Ring Motegi na 200 mílích, i když se zcela prázdnou nádrží.

Wheldon, jenž za tým Andretti Green Racing dominoval v Japonsku již minulou sezonu, kde poprvé zvítězil ve voze IndyCar, si dnes na témže oválu zajistil druhé následné vítězství.

Do vedení se dostal dvě kola před cílem, kdy vedoucí jezdec Tomas Scheckter musel pro nedostatek paliva do boxů. Vedení se již Wheldon nevzdal a zajistil si tak již šesté vítězství v kariéře.

Wheldon se podobně dostal do vedení, jako i v předchozím závodě v St. Petersburgu, kde tehdejší vedoucí jezdec Ryan Briscoe a druhý v pořadí Tony Kanaan společně havarovali devět kol před cílem.

Scott Sharp dojel dnes do cíle na druhé pozici, Buddy Rice skončil třetí a na senzační čtvrté pozici dojela žena Danica Patrick s vozem týmu Rahal Letermann Racing. Páty dokončil závod Bryan Herta.

O tomto závodě, jako o mnoha v seriálu IndyCar Series lze říct, že šlo o drama palivové taktiky. Je to trochu divné, když závod rozhoduje taktika v týmu a ne umění jezdce na trati. Ale taková jsou pravidla a i když jezdec odvádí pro tým kvalitní práci, jako v dnešním případě Tomas Scheckter a inženýři v týmu špatně vypočtou množství paliva či jezdec více vyplýtvá, je závod v háji. Navíc na spotřebu má i vliv neustálé žluté fáze, tedy restarty závodu, kdy při pomalé jízdě je jiná spotřeba motoru specifikace IndyCar, než při plynulém závodě. Ale i s tím tým musí počítat.

A posledních 50 kol dnešního závodu bylo jedno takové drama. Nový jezdec šampionátu Jeff Bucknum se předvedl v plné síle, když hned v prvním kole rozbil svůj vůz při kontaktu se Scottem Dixonem v zatáčce č. 2. Oba museli odstoupit. Dle Bucknuma jsou důvodem havárie studené pneumatiky.

Tomáš Enge nebyl Dr. Geoffem Billowsem puštěn na start. Enge, jak jsme již psali, měl nehodu v kvalifikační jízdě a navíc má pohmožděná dvě žebra z kraje týdne. “Pro náš tým je to velmi nešťastné,“ říká nováček, jenž v předchozích třech závodech startoval vždy z TOP 10. “Nyní se chci soustředit na 500 mil Indianapolisu a nechci ohrozit šanci zúčastnit se jednoho z nejslavnějších závodů světa.“

Foto: IRL

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.