Dan Wheldon, vedoucí jezdec průběžného pořadí šampionátu zvítězil v japonském Twin Ring Motegi na 200 mílích, i když se zcela prázdnou nádrží.
Wheldon, jenž za tým Andretti Green Racing dominoval v Japonsku již minulou sezonu, kde poprvé zvítězil ve voze IndyCar, si dnes na témže oválu zajistil druhé následné vítězství.
Do vedení se dostal dvě kola před cílem, kdy vedoucí jezdec Tomas Scheckter musel pro nedostatek paliva do boxů. Vedení se již Wheldon nevzdal a zajistil si tak již šesté vítězství v kariéře.
Wheldon se podobně dostal do vedení, jako i v předchozím závodě v St. Petersburgu, kde tehdejší vedoucí jezdec Ryan Briscoe a druhý v pořadí Tony Kanaan společně havarovali devět kol před cílem.
Scott Sharp dojel dnes do cíle na druhé pozici, Buddy Rice skončil třetí a na senzační čtvrté pozici dojela žena Danica Patrick s vozem týmu Rahal Letermann Racing. Páty dokončil závod Bryan Herta.
O tomto závodě, jako o mnoha v seriálu IndyCar Series lze říct, že šlo o drama palivové taktiky. Je to trochu divné, když závod rozhoduje taktika v týmu a ne umění jezdce na trati. Ale taková jsou pravidla a i když jezdec odvádí pro tým kvalitní práci, jako v dnešním případě Tomas Scheckter a inženýři v týmu špatně vypočtou množství paliva či jezdec více vyplýtvá, je závod v háji. Navíc na spotřebu má i vliv neustálé žluté fáze, tedy restarty závodu, kdy při pomalé jízdě je jiná spotřeba motoru specifikace IndyCar, než při plynulém závodě. Ale i s tím tým musí počítat.
A posledních 50 kol dnešního závodu bylo jedno takové drama. Nový jezdec šampionátu Jeff Bucknum se předvedl v plné síle, když hned v prvním kole rozbil svůj vůz při kontaktu se Scottem Dixonem v zatáčce č. 2. Oba museli odstoupit. Dle Bucknuma jsou důvodem havárie studené pneumatiky.
Tomáš Enge nebyl Dr. Geoffem Billowsem puštěn na start. Enge, jak jsme již psali, měl nehodu v kvalifikační jízdě a navíc má pohmožděná dvě žebra z kraje týdne. “Pro náš tým je to velmi nešťastné,“ říká nováček, jenž v předchozích třech závodech startoval vždy z TOP 10. “Nyní se chci soustředit na 500 mil Indianapolisu a nechci ohrozit šanci zúčastnit se jednoho z nejslavnějších závodů světa.“
Foto: IRL
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.