Dan Wheldon, vedoucí jezdec průběžného pořadí šampionátu zvítězil v japonském Twin Ring Motegi na 200 mílích, i když se zcela prázdnou nádrží.
Wheldon, jenž za tým Andretti Green Racing dominoval v Japonsku již minulou sezonu, kde poprvé zvítězil ve voze IndyCar, si dnes na témže oválu zajistil druhé následné vítězství.
Do vedení se dostal dvě kola před cílem, kdy vedoucí jezdec Tomas Scheckter musel pro nedostatek paliva do boxů. Vedení se již Wheldon nevzdal a zajistil si tak již šesté vítězství v kariéře.
Wheldon se podobně dostal do vedení, jako i v předchozím závodě v St. Petersburgu, kde tehdejší vedoucí jezdec Ryan Briscoe a druhý v pořadí Tony Kanaan společně havarovali devět kol před cílem.
Scott Sharp dojel dnes do cíle na druhé pozici, Buddy Rice skončil třetí a na senzační čtvrté pozici dojela žena Danica Patrick s vozem týmu Rahal Letermann Racing. Páty dokončil závod Bryan Herta.
O tomto závodě, jako o mnoha v seriálu IndyCar Series lze říct, že šlo o drama palivové taktiky. Je to trochu divné, když závod rozhoduje taktika v týmu a ne umění jezdce na trati. Ale taková jsou pravidla a i když jezdec odvádí pro tým kvalitní práci, jako v dnešním případě Tomas Scheckter a inženýři v týmu špatně vypočtou množství paliva či jezdec více vyplýtvá, je závod v háji. Navíc na spotřebu má i vliv neustálé žluté fáze, tedy restarty závodu, kdy při pomalé jízdě je jiná spotřeba motoru specifikace IndyCar, než při plynulém závodě. Ale i s tím tým musí počítat.
A posledních 50 kol dnešního závodu bylo jedno takové drama. Nový jezdec šampionátu Jeff Bucknum se předvedl v plné síle, když hned v prvním kole rozbil svůj vůz při kontaktu se Scottem Dixonem v zatáčce č. 2. Oba museli odstoupit. Dle Bucknuma jsou důvodem havárie studené pneumatiky.
Tomáš Enge nebyl Dr. Geoffem Billowsem puštěn na start. Enge, jak jsme již psali, měl nehodu v kvalifikační jízdě a navíc má pohmožděná dvě žebra z kraje týdne. “Pro náš tým je to velmi nešťastné,“ říká nováček, jenž v předchozích třech závodech startoval vždy z TOP 10. “Nyní se chci soustředit na 500 mil Indianapolisu a nechci ohrozit šanci zúčastnit se jednoho z nejslavnějších závodů světa.“
Foto: IRL
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.