Motegi: Wheldon si vítězstvím pojistil vedení

Wheldon, Dan
Wheldon, Dan, foto: IRL
ar1 1. května 2005 0:33
Sdílej:

Dan Wheldon, vedoucí jezdec průběžného pořadí šampionátu zvítězil v japonském Twin Ring Motegi na 200 mílích, i když se zcela prázdnou nádrží.

Wheldon, jenž za tým Andretti Green Racing dominoval v Japonsku již minulou sezonu, kde poprvé zvítězil ve voze IndyCar, si dnes na témže oválu zajistil druhé následné vítězství.

Do vedení se dostal dvě kola před cílem, kdy vedoucí jezdec Tomas Scheckter musel pro nedostatek paliva do boxů. Vedení se již Wheldon nevzdal a zajistil si tak již šesté vítězství v kariéře.

Wheldon se podobně dostal do vedení, jako i v předchozím závodě v St. Petersburgu, kde tehdejší vedoucí jezdec Ryan Briscoe a druhý v pořadí Tony Kanaan společně havarovali devět kol před cílem.

Scott Sharp dojel dnes do cíle na druhé pozici, Buddy Rice skončil třetí a na senzační čtvrté pozici dojela žena Danica Patrick s vozem týmu Rahal Letermann Racing. Páty dokončil závod Bryan Herta.

O tomto závodě, jako o mnoha v seriálu IndyCar Series lze říct, že šlo o drama palivové taktiky. Je to trochu divné, když závod rozhoduje taktika v týmu a ne umění jezdce na trati. Ale taková jsou pravidla a i když jezdec odvádí pro tým kvalitní práci, jako v dnešním případě Tomas Scheckter a inženýři v týmu špatně vypočtou množství paliva či jezdec více vyplýtvá, je závod v háji. Navíc na spotřebu má i vliv neustálé žluté fáze, tedy restarty závodu, kdy při pomalé jízdě je jiná spotřeba motoru specifikace IndyCar, než při plynulém závodě. Ale i s tím tým musí počítat.

A posledních 50 kol dnešního závodu bylo jedno takové drama. Nový jezdec šampionátu Jeff Bucknum se předvedl v plné síle, když hned v prvním kole rozbil svůj vůz při kontaktu se Scottem Dixonem v zatáčce č. 2. Oba museli odstoupit. Dle Bucknuma jsou důvodem havárie studené pneumatiky.

Tomáš Enge nebyl Dr. Geoffem Billowsem puštěn na start. Enge, jak jsme již psali, měl nehodu v kvalifikační jízdě a navíc má pohmožděná dvě žebra z kraje týdne. “Pro náš tým je to velmi nešťastné,“ říká nováček, jenž v předchozích třech závodech startoval vždy z TOP 10. “Nyní se chci soustředit na 500 mil Indianapolisu a nechci ohrozit šanci zúčastnit se jednoho z nejslavnějších závodů světa.“

Foto: IRL

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.