Herta z Pole position , Enge startuje pátý!

Herta, Bryan
Herta, Bryan, foto: IRL
ar1 3. dubna 2005 02:32
Sdílej:

Kvalifikace na historicky první závod IndyCar na klasickém okruhu v St. Petersburgu byla hra velkých rychlostí, která se odehrála na 1,8 míle dlouhém okruhu.

Po skončení této honičky byl na 23 hodin korunován králem rychlosti Bryan Herta s vozem týmu Andretti Green Racing. Ostatně, ve hře dlouhou dobu byly i ostatní vozy této stáje. Nakonec se mezi tyto jezdce dostal na druhé pozici Helio Castroneves s červenobílým vozem týmu Marlboro Team Penske. Unikátní styl kvalifikace pro seriál IndyCar Series, kdy se prvních šest jezdců s nejlepšími časy sečtenými s jednokolové kvalifikace dostali do poslední desetiminutové kvalifikace podobné té evropské, kdy je všech šest jezdců na trati a bojují jak jen to jde. Bylo to děsivé,” říká Tony Kanaan, úřadující šampión, jenž do této premiéry odstartuje ze třetí pozice (Andretti Green Racing). “Mylsím, že to bylo velmi vzrušující. Doufám, že se to lidem líbilo a že si to užili. Měli jsme lepší příležitost, takže jsem si to užil víc.“ Dario Franchitti byl nejrychlejším jezdcem před poslední desetiminutovkou. Do ní startoval i Tomáš Enge a z pěkné 3. pozice. Takže takto: Před desetiminutovkou: 1. Dario Franchitti (1:03.0384) 2. Helio Castroneves (1:03.1975) 3. Tomas Enge (1:03.2650) 4. Bryan Herta (1:03.4260) 5. Sam Hornish Jr. (1:03.4515) 6. Tony Kanaan (1:03.7254) A pořadí po ní: 1. Bryan Herta (1:02.5096) 2. Helio Castroneves (1:02.6933) 3. Tony Kanaan (1:02.9789) 4. Dario Franchitti (1:03.0384) 5. Tomas Enge (1:03.2650) 6. Sam Hornish Jr. (1:03.4515) Určitě se bude zítra na co dívat. Tým Andretti Green bude mít na startu v první čtyřce opět tři vozy. Za třetím Kanaanem skončil na 4. pozici Franchitti . Hned za ním obsadil pátou pozici Tomáš Enge s prvním vozem týmu Panther Racing. Scheckter skončil tentokrát osmý. První šestku uzavírá Sam Hornish jr, což napovídá o tom, že první šestka je pekelně našlapaná. Startuje se v neděli 22:45 a závod bude vysílat v přímém přenosu také TV Galaxie sport. Foto: IRL
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?