Herta z Pole position , Enge startuje pátý!

Herta, Bryan
Herta, Bryan, foto: IRL
ar1 3. dubna 2005 02:32
Sdílej:

Kvalifikace na historicky první závod IndyCar na klasickém okruhu v St. Petersburgu byla hra velkých rychlostí, která se odehrála na 1,8 míle dlouhém okruhu.

Po skončení této honičky byl na 23 hodin korunován králem rychlosti Bryan Herta s vozem týmu Andretti Green Racing. Ostatně, ve hře dlouhou dobu byly i ostatní vozy této stáje. Nakonec se mezi tyto jezdce dostal na druhé pozici Helio Castroneves s červenobílým vozem týmu Marlboro Team Penske. Unikátní styl kvalifikace pro seriál IndyCar Series, kdy se prvních šest jezdců s nejlepšími časy sečtenými s jednokolové kvalifikace dostali do poslední desetiminutové kvalifikace podobné té evropské, kdy je všech šest jezdců na trati a bojují jak jen to jde. Bylo to děsivé,” říká Tony Kanaan, úřadující šampión, jenž do této premiéry odstartuje ze třetí pozice (Andretti Green Racing). “Mylsím, že to bylo velmi vzrušující. Doufám, že se to lidem líbilo a že si to užili. Měli jsme lepší příležitost, takže jsem si to užil víc.“ Dario Franchitti byl nejrychlejším jezdcem před poslední desetiminutovkou. Do ní startoval i Tomáš Enge a z pěkné 3. pozice. Takže takto: Před desetiminutovkou: 1. Dario Franchitti (1:03.0384) 2. Helio Castroneves (1:03.1975) 3. Tomas Enge (1:03.2650) 4. Bryan Herta (1:03.4260) 5. Sam Hornish Jr. (1:03.4515) 6. Tony Kanaan (1:03.7254) A pořadí po ní: 1. Bryan Herta (1:02.5096) 2. Helio Castroneves (1:02.6933) 3. Tony Kanaan (1:02.9789) 4. Dario Franchitti (1:03.0384) 5. Tomas Enge (1:03.2650) 6. Sam Hornish Jr. (1:03.4515) Určitě se bude zítra na co dívat. Tým Andretti Green bude mít na startu v první čtyřce opět tři vozy. Za třetím Kanaanem skončil na 4. pozici Franchitti . Hned za ním obsadil pátou pozici Tomáš Enge s prvním vozem týmu Panther Racing. Scheckter skončil tentokrát osmý. První šestku uzavírá Sam Hornish jr, což napovídá o tom, že první šestka je pekelně našlapaná. Startuje se v neděli 22:45 a závod bude vysílat v přímém přenosu také TV Galaxie sport. Foto: IRL
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.