Enge: Phoenix je pro mě nejlepším oválem

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: www.auto-news.cz
ar1 17. března 2005 13:45
Sdílej:

Druhý závod série Indycar hostí ovál ve Phoenixu, který se Tomáši Engemu v předsezónních testech s vozem Rockstar/Dallara/Chevrolet velmi líbil.

Na všechny aktéry čeká náročný program, závodní víkend je totiž zkrácen do dvou dnů a závod se jede už v sobotu. Jednu míli dlouhý ovál patří mezi nejnáročnější v šampionátu, jeho jedinečnost tkví v nerovnoměrném klopení zatáček, což znamená obtížnější hledání ideálního nastavení vozu. Enge měl možnost ve Phoenixu testovat před začátkem letošní sezony a netradičně řešený ovál se mu zamlouval. Český jezdec týmu Panther Racing chce navázat na výborný výkon z kvalifikace v Miami a doufá, že tentokrát ho bude moci předvést i v závodu. Tomáš Enge: „Phoenix představuje jinou výzvu než rychlý ovál v Homesteadu. Zatímco na rychlých oválech obvykle jezdíme s minimálním přítlakem, v pomalejším Phoenixu se naopak snažíme dostat na maximum. Jedním z úskalí při nastavování vozů je to, že první dvě zatáčky jsou více klopené než zadní dvě. Obecně lze říci, že jezdec musí při řízení s vozem více pracovat. Hodně důležitá bude kvalifikace, protože ideální je jen jedna stopa a proto se zřejmě nebude tolik předjíždět jako v úvodním závodu sezony v Miami. Věřím, že Panther Racing a Chevy budou opět velmi silní a doufám, že to potvrdíme také v závodu. Trať ve Phoenixu se mi líbila nejvíce z oválů, kde jsem měl zatím možnost jet.“ Phoenix Speedway Délka oválu: 1 míle, 4 zatáčky Loňský pole position: Dan Wheldon, průměr 174,779 míle/h Loňský vítěz: Tony Kanaan Časový program (SEČ) Pátek 18. března 18:00-19:30 Volný trénink 20:30-22:00 Volný trénink 23:30 Kvalifikace Sobota 19. března 16:15-16:45 Volný trénink 21:00 Závod na 200 kol Přímý přenos na programu TV Galaxie Sport začíná ve 21:00. Zajímavosti k Phoenixu - Panther Racing získal své první vítězství ve Phoenixu v roce 1999, za volantem seděl Scott Goodyear - Panther Racing vyhrál ve Phoenixu v roce 2001 se Samem Hornishem Jr. – byl to Hornishův první start za tým - Mark Taylor s týmem Panther Racing vyhrál ve Phoenixu závod série InfinitiPro, Taylor vedl všech 100 kol závodu - V roce 2004 měl Tomas Schecker rozjetý závod na stupně vítězů až do chvíle, kdy do něj během žluté fáze zezadu najel Dario Franchitti. Mark Taylor dojel ve stejném závodu 12., což je jeho nejlepší výsledek ze šesti startů v týmu Panther Racing - Pro Engeho to bude druhý start s Panther Racing, celkově čtvrté v sérii Indycar Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: AUTO NEWS NETWORK
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.