Enge: Konečně se odkryjí karty

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
ar1 3. března 2005 14:47
Sdílej:

Tomáš Enge s napětím čeká na začátek své první úplné sezony Indy Racing League, která odstartuje o víkendu v Miami na Floridě.

Český jezdec týmu Panther Racing bude pilotovat vůz se startovním číslem dvě. První březnový víkend je ve znamení startu sezon dvou zřejmě nejvýznamnějších formulových šampionátů. Formule 1 zahájí klání v australském Melbourne, zvláště severoamerický kontinent žije startem IRL v Miami na Floridě. Na jihu USA nebude chybět ani český jezdec Tomáš Enge, který usedne do motorem Chevrolet poháněného vozu týmu Panther Racing. Dvaadvacet jezdců čeká v nedělním závodu na 1,5 míle dlouhém oválu v Homestead-Miami Speedway dvě stě kol. Liberecký rodák vstupuje do nové sezony vyzbrojen nejen zkušenostmi z loňských dvou závodů s týmem Patrick Racing, ale také dvěma testy s Panthery. Ty se odehrály na místech úvodních dvou závodů, český jezdec díky tomu má jasnou představu, co ho v Miami čeká. Enge a jeho týmový kolega Tomas Scheckter jsou jedinými jezdci Chevroletu ve startovním poli. Tomáš Enge: „Po měsících čekání konečně začíná ostrá sezona! Asi jako každý jsem napnutý, jak bude vypadat rozložení sil. Testy nám něco napověděly, ale dosažené časy ovlivňují vždy různé maličkosti, až ostrý závodní víkend ukáže reálný obrázek. Pro mě je důležité, že sezona začíná na okruhu, kde jsem měl možnost s týmem testovat. Z jízd jsem tam měl dobrý pocit, což je povzbuzující. Vím, že všichni lidé u Pantheru i Chevroletu dělají maximum pro co nejlepší výsledek a my se ho budeme na trati snažit získat. Jak jsem však řekl, tipovat před prvním závodem je hodně ošidné, protože chybí reálné srovnání.“ Pohled hlavního inženýra Andy Browna: „Od posledního závodu se snížil objem motorů o půl litru a s novou podlahou od Dallary jsme výrazně zvýšili přítlak. Jednou z nástrah bude to, jak dalece můžeme doladit zbytek aerodynamických dílů, aby vše ladilo. Nesmíme zajít příliš daleko, protože pro neděli potřebujeme vhodný komplet pro závod. Před loňským závodem byla trať upravena, takže bude třeba zjistit, jak se za rok působením počasí změnil povrch, jestli budou mít pneumatiky stejnou přilnavost. To je další aspekt, který bude třeba brát při nastavování v úvahu". Také máme nové členy týmu včetně nového jezdce. Předsezonní testy proběhly dobře, ale jak budou tito lidé reagovat pod tlakem závodního víkendu? A jak z nic dostat to nejlepší? "Trvá pár závodů, než se tým sladí a jedním z mých úkolů je co nejvíce pomoci tomuto procesu. Asi největší výzvou bude chytnutí závodního rytmu. Všichni jsme měli zimní přestávku, poslední závod byl v říjnu, pak jsme seděli u stolů a snažili se předvídat možné problémy a mít pro ně připravené řešení. Ale nic nenahradí tlak v pitlane v průběhu závodu. U třetího až čtvrtého závodu už bude řešení nenadálých událostí přirozené, ale v prvních je celý mechanismus trochu zadrhnutý a je třeba ho promazat.“ Homestead-Miami Speedway Délka oválu: 1,5 míle, čtyři zatáčky Loňský pole position: Jeff Ward, průměr 201,551 míle/h Loňský vítěz: Sam Hornish junior, průměr 148,508 míle/h Časový program (SEČ) Pátek 4. března 16:00-18:00 Volný trénink 20:00-21:00 Volný trénink Sobota 5. března 15:20-16:20 Volný trénink 17:45 Kvalifikace 20:00-20:30 Zahřívací trénink Neděle 6. března 20:15 Start závodu Přímý přenos na programu Galaxie sport začíná ve 20:00. Poznámky k Homesteadu Tomas Scheckter loni dosáhnul v Homesteadu nejlepšího umístění v sezoně, získal 5. místo. Kvalifikoval se jako třetí a v závodu vedl 22 kol Panther Racing vyhrál v Homesteadu dvakrát, v letech 2001 a 2002 ( v obou sezonách vyhrál i titul). Obě vítězství si připsal Sam Hornish Jr. V roce 2002 získal Panther Racing v Miami pole position Tomáš Enge testoval s Panther Racing v Homesteadu s Panther Racing a v prvních jízdách na okruhu (nikoliv oválu) zajel nejrychlejší čas Text: BPA sport marketing, a.s. Foto: BPA sport marketing, a.s.
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.