Janiš úspěšně testoval s týmem Forsythe

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Daniel Šupa 2. prosince 2004 22:45
Sdílej:

Jarek odjel při testech s týmem Forsythe Championship Racing, který patří mezi špičku seriálu ChampCar, přes 250 kilometrů.

Český jezdec v úterý odjel přes 100 kol na 1,6 míle dlouhém okruhu v Sebringu na Floridě. Vozy ChampCar na jeho objetí potřebují zhruba 52 sekund. Janiš v průběhu dne pracoval s týmem na nastavení vozu, zkoušely se různé varianty a část jízd byla rovněž přizpůsobena požadavkům společnosti Cosworth, která je výhradním dodavatelem motorů pro ChampCar. Janišův nejlepší čas byl rovnocenný s časy dalších jezdců, ačkoliv pro menší problémy s rádiem přišel o nejvhodnější dobu pro jeho zajetí. O Sebringu je známo, že teplota hraje velkou roli a zatímco zbytek jezdců využil nových pneumatik za chladného rána, český jezdec použil nové obutí až odpoledne. Jarek Janiš: „Z jízd mám velmi dobrý pocit. Je znát, že jde o špičkový tým s perfektním zázemím. V Sebringu jsem nikdy nejel, je to těžká trať povětšinou lemovaná betonovou zdí, hodně nepříjemné jsou hlavně nerovnosti. Všichni členové týmu mi však svou vstřícností pomohli v adaptaci a jejich zkušenosti byly znát. Po celý den jsme upravovali nastavení vozu a průběžně jsem zrychloval. Vedle vozu jsme zkoušeli i nějaké nové úpravy na motorech Cosworth, což bylo velmi zajímavé. Jedinou drobnou nepříjemností byly ranní problémy s rádiem, protože v té době byla trať nejrychlejší, se stoupající teplotou se zpomalovalo. Ale i tak jsme byli srovnatelně rychlí. S týmem se skvěle spolupracovalo a jsem rád, že jsem dostal tuto šanci. Věřím, že jsem jejich důvěru nezklamal, reakce byly pozitivní.“ Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Cítím se poctěn tím, že jsme dostali od pana Forsytha nabídku k testům. Vzhledem k pozici týmu v ChampCar to je stejné, jako kdybychom třeba testovali v F1 s Ferrari. S Jarkovým výkonem jsem spokojen a nyní budeme dále jednat o možnostech další spolupráce.“ Tisková zpráva BPA, a.s. Foto: Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.