Janiš úspěšně testoval s týmem Forsythe

Janiš, Jaroslav
Janiš, Jaroslav, foto: Photo by Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Daniel Šupa 2. prosince 2004 22:45
Sdílej:

Jarek odjel při testech s týmem Forsythe Championship Racing, který patří mezi špičku seriálu ChampCar, přes 250 kilometrů.

Český jezdec v úterý odjel přes 100 kol na 1,6 míle dlouhém okruhu v Sebringu na Floridě. Vozy ChampCar na jeho objetí potřebují zhruba 52 sekund. Janiš v průběhu dne pracoval s týmem na nastavení vozu, zkoušely se různé varianty a část jízd byla rovněž přizpůsobena požadavkům společnosti Cosworth, která je výhradním dodavatelem motorů pro ChampCar. Janišův nejlepší čas byl rovnocenný s časy dalších jezdců, ačkoliv pro menší problémy s rádiem přišel o nejvhodnější dobu pro jeho zajetí. O Sebringu je známo, že teplota hraje velkou roli a zatímco zbytek jezdců využil nových pneumatik za chladného rána, český jezdec použil nové obutí až odpoledne. Jarek Janiš: „Z jízd mám velmi dobrý pocit. Je znát, že jde o špičkový tým s perfektním zázemím. V Sebringu jsem nikdy nejel, je to těžká trať povětšinou lemovaná betonovou zdí, hodně nepříjemné jsou hlavně nerovnosti. Všichni členové týmu mi však svou vstřícností pomohli v adaptaci a jejich zkušenosti byly znát. Po celý den jsme upravovali nastavení vozu a průběžně jsem zrychloval. Vedle vozu jsme zkoušeli i nějaké nové úpravy na motorech Cosworth, což bylo velmi zajímavé. Jedinou drobnou nepříjemností byly ranní problémy s rádiem, protože v té době byla trať nejrychlejší, se stoupající teplotou se zpomalovalo. Ale i tak jsme byli srovnatelně rychlí. S týmem se skvěle spolupracovalo a jsem rád, že jsem dostal tuto šanci. Věřím, že jsem jejich důvěru nezklamal, reakce byly pozitivní.“ Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Cítím se poctěn tím, že jsme dostali od pana Forsytha nabídku k testům. Vzhledem k pozici týmu v ChampCar to je stejné, jako kdybychom třeba testovali v F1 s Ferrari. S Jarkovým výkonem jsem spokojen a nyní budeme dále jednat o možnostech další spolupráce.“ Tisková zpráva BPA, a.s. Foto: Lesley Ann Miller, USA LAT Photographic
Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.