Bryan Herta: Pohled na sezonu 2004

Herta, Bryan
Herta, Bryan, foto: Ron McQueeney/IRL
ar1 28. listopadu 2004 13:56
Sdílej:

Bryan Herta v letošní sezoně přispěl týmu Andretti Green Racing k zisku deseti top 10 umístění a více jak desetkrát odstartoval do závodu z top 10 pozice.

V jeho první celé sezoně seriálu IRL IndyCar hrál roli týmového kolegy Tonyho Kanaana, Daria Franchittiho a Dana Wheldona. Herta bydlí jen 3 míle od vývojového centra Honda Performance Development v Santa Clarita, Kalifornii, kde měl možnost mnohokrát toto centrum navštívit a komunikovat se svým závodním inženýrem, jimž je Gary Gannon. Herta významně přispěl svými informacemi z tratě a vytvořil tak novou dimenzi spolupráce s týmem v průběhu sezony. Tato spolupráce týmu pomohla k zisku osmi vítězství, kterými se tým může v letošní sezoně právem pyšnit. “Bryan letos významně týmu pomohl,“ říká spolumajitel týmu Kim Green. “To vytvořilo velmi, velmi úzkou spolupráci mezi týmem a Bryanem a stali jsme se dobrými přáteli. Myslím, že Bryanova spolupráce zachvátila celý tým a stala se součásti našeho letošního úspěchu.“ Tony Kanaan, jenž dokončil v letošní sezoně 3 305 kol, čímž učinil nový rekord IRL IndyCar Series, řekl: “Nemohu zapomenout na své týmové kolegy. Velmi mnoho mě pomohli k úspěchu. Celý tým, ne jenom můj tým vozu č. 11, ale každý z našeho celého, celého týmu vykonal nádhernou práci, jenž mi pomohla.“ Herta, jenž závodil s vozem č. 7 Dallara Honda měl nejlepší umístění v závodě v Chicagolandu, kde skončil za Adrianem Fernandezem na druhé pozici. Celkově vedl ve čtyřech závodech s celkovým počtem 67 kol. Dojel celkově 12 ze 16 závodů až do cíle. “Celkově jsem se sezonou spokojen,“ řekl Herta, jenž v loňské sezoně, také u týmu Andretti Green Racing vyhrál jeden ze závodů. Tehdy byl náhradníkem za zraněného Daria Franchittiho. “Myslím, že byly závody, kde jsme mohli skončit lépe, než jsme nakonec skončili, ale tým lidí kolem mého auta odvedl velmi dobrou práci. Těším se na příští sezonu, až budu opět s našimi lidmi.“ Ačkoli se Herta v týmu cítil jako v rodině společně s Franchittim, Kanaanem a nováčkem ročníku Wheldonem, rozhodně bude v nové sezoně 2005 s nimi bojovat kolo na kolo. “Dozajista je zklamán, že letos nevyhrál ani jeden závod a když se podíváme zpět, zjistíme, že Bryan vyhrát mohl,“ řekl Green. “Ale také jsem pyšný na nové lidi, kteří spolupracovali s Bryanem, tedy inženýři a mechanici. Zajisté jsme viděli vzestup týmu skrz celou sezonu a nepochybuji o tom, že Brayan v příští sezoně bude vyhrávat.“ Foto: IRL
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?