Smutný příběh Grahama Rahala

Rahal, Graham
Rahal, Graham, foto: IndyCar Media
iM3 25. února 2010 07:15
Sdílej:

Platí za jeden z největších talentů USA, při debutu v IndyCar rovnou vyhrál, je synem trojnásobného šampióna CART, přesto nemůže sehnat místo, nikdo se o něj nepere, každý tým chce totiž peníze, a ty Rahal nemá.

Hlavní sponzor týmu Newman Haas Lanigan Racing, americký gigant rychlého občerstvení McDonald´s, celkem logicky přehodnotil priority. Má nadále sponzorovat tým v okrajovém seriálu IndyCar nebo se stát partnerem zimních olympijských her ve Vancouveru?

Jakou variantu si McDonald´s vybral snad ani nemusím zmiňovat. Z kdysi špičkového týmu NHL Racing se najednou stal tým, jenž otevírá brány pouze jezdcům s pytlem plný peněz. Nemůžeme jim to zazlívat, taková je situace.

Graham Rahal je výsledkem špatného ovzduší v IndyCar. Zatímco v NASCAR je řekněme 30 jezdců s regulérním platem a zbytek patří do kategorie platících, v IndyCar bychom jezdců s výplatními páskami napočítali kolik, šest, sedm?

Ať už může být Rahal průměrným jezdcem nebo geniálním pilotem s „darem od Boha“, v IndyCar ho nikdo bez finančního příspěvku nechce. „Každou minutou mám čím dál větší obavy,“ řekl Rahal.

Vítěz St. Peterburgu 2008 bude pravděpodobně bez práce, resp. bez práce v IndyCar. Rahal nechce zůstat doma se založenýma rukama, proto se poohlíží po NASCAR. Přestup mu nelze zazlívat, vždyť nemá na vybranou. Ačkoliv, podle dostupných informací mohl závodit za stáj Dale Coyne Racing, ale tam po něm žádali několikaletou smlouvu, to Rahal odmítnul. Po ročním působení v NASCAR by se mohl vrátit zpět do IndyCar, jak sám uvedl, na rok 2010 sponzory nemá, ale na rok 2011 zajištěn je.

Na Grahama Rahal čeká příští týden jednání s vedením NASCAR, který by mu mělo pomoci sehnat sedačku v sérii Nationwide a později snad ve Sprint Cupu.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?