Bruce Ashmore, Alan Mertens, Tim Wardrop. Že vám ty jména nic neříkají? Vždyť to jsou vítězové Indianapolis 500. Dobrá, přesněji řečeno, monoposty, které navrhli, projely cílem slavného závodu jako první. Nyní se trojce designérů spojila a připravuje návrh pátého monopostu pro IndyCar.
BAT projekt, pojmenovaný podle autorů, má zamotat hlavu vedení série, která musí pro rok 2012 vybrat monopost již z pěti návrhů. BAT projekt by měl spatřit světlo světa příští týden.
Pátý monopost vzniká pouhých 30 mil od oválu Indianapolis Motor Speedway. Při navrhování je kladen důraz na bezpečnost, s Ashmorem, Mertensem a Wardropem spolupracují i chirurg Terry Trammell a z IndyCar ředitel v oblasti bezpečnosti monopostů Jeff Horton a technický ředitel Les Mactaggart.
Cílem BAT projektu je kombinace vysoké bezpečnosti jezdců a agresivního stylu jízdy. Detaily mají být teprve zveřejněny, nicméně BAT projekt pokračuje v duchu svých předchůdců, chce zlepšit jízdu monopostů těsně za sebou.
Kola by měla být chráněna podobným způsobem jako u projektu Delta Wing, ovšem klasický vzhled monopostů má být zachován. Největší aerodynamický přítlak bude generován z karosérie, nikoliv z předních a zadních přítlačných křídel.
Zcela nečekaně tu máme další monopost, nyní nezbývá nic jiného, než čekat na první obrázky.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?