Bruce Ashmore, Alan Mertens, Tim Wardrop. Že vám ty jména nic neříkají? Vždyť to jsou vítězové Indianapolis 500. Dobrá, přesněji řečeno, monoposty, které navrhli, projely cílem slavného závodu jako první. Nyní se trojce designérů spojila a připravuje návrh pátého monopostu pro IndyCar.
BAT projekt, pojmenovaný podle autorů, má zamotat hlavu vedení série, která musí pro rok 2012 vybrat monopost již z pěti návrhů. BAT projekt by měl spatřit světlo světa příští týden.
Pátý monopost vzniká pouhých 30 mil od oválu Indianapolis Motor Speedway. Při navrhování je kladen důraz na bezpečnost, s Ashmorem, Mertensem a Wardropem spolupracují i chirurg Terry Trammell a z IndyCar ředitel v oblasti bezpečnosti monopostů Jeff Horton a technický ředitel Les Mactaggart.
Cílem BAT projektu je kombinace vysoké bezpečnosti jezdců a agresivního stylu jízdy. Detaily mají být teprve zveřejněny, nicméně BAT projekt pokračuje v duchu svých předchůdců, chce zlepšit jízdu monopostů těsně za sebou.
Kola by měla být chráněna podobným způsobem jako u projektu Delta Wing, ovšem klasický vzhled monopostů má být zachován. Největší aerodynamický přítlak bude generován z karosérie, nikoliv z předních a zadních přítlačných křídel.
Zcela nečekaně tu máme další monopost, nyní nezbývá nic jiného, než čekat na první obrázky.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.