Nahradí Rahal odcházejícího Wilsona?

Rahal, Graham
Rahal, Graham, foto: IndyCar Media
iM3 3. února 2010 17:00
Sdílej:

Dale Coyne počítal s tím, že Justin Wilson zůstane v týmu a naváže na úspěšnou loňskou sezónu. Jenže Wilson odešel se sponzorem Z-Line do Dreyer & Reinbold Racing a Coyne musí najít někoho, kdo bude řídit vůz #19 sponzorovaný americkou skautskou organizací.

Prvním jezdcem v hledáčku je Graham Rahal. Zdá se až neuvěřitelné, že tento americký talentovaný jezdec nemá angažmá. Situace kolem Rahala tak do odráží současný ekonomický stav IndyCar, týmů a sponzorů. I přes nezpochybnitelný talent se Rahal nemůže spoléhat na otevřenou náruč týmů. Ti totiž potřebují peníze na provoz závodního vozu a i kdyby špičkového jezdce chtěli sebevíc, bez dostatečného množství financí si nemohou dovolit jeho angažmá. Naštěstí to není případ Dale Coyne Racing. Monopost budou sponzorovat američtí skauti, takže peníze jsou, zbývá otázka, zdali k dohodě mezi Coynem a Rahalem dojde. „Graham Rahal by byl mým prvním kandidátem,“ potvrdil Coyne. „Má rychlost a do portrétu hlavního sponzora by zapadl. Je ověřeným vítězem, jenž dokázal vést tým Newman Haas Lanigan Racing.“ Ale pokud by nebyla z jakéhokoliv důvodu smlouva uzavřena, koho by Coyne chtěl dál? Byl by to J. R. Hildebrand. „Je šampiónem IndyLights, ve velkých vozech by zazářil. Pokud by John Edwards (šampión série Atlantic) a Jonathan Summerton (druhý v sérii Atlantic) měli dostatečné zkušenosti z IndyLights na oválech, přidal bych je na seznam.“ Justin Wilson přivezl v roce 2009 stáji Dale Coyne Racing premiérové vítězství od založení v roce 1985. Coyne mu odchod nevyčítá, ale mrzí ho to. „Samozřejmě je mi líto, že ztrácíme Justina. Loňský závod ve Watkins Glen byl nezapomenutelný. Chtěl bych mu poděkovat za to, že Dale Coyne Racing byl jedním ze tří týmů, kteří v sezóně 2009 dokázaly vyhrát,“ zakončil Coyne.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.