Nahradí Rahal odcházejícího Wilsona?

Rahal, Graham
Rahal, Graham, foto: IndyCar Media
iM3 3. února 2010 17:00
Sdílej:

Dale Coyne počítal s tím, že Justin Wilson zůstane v týmu a naváže na úspěšnou loňskou sezónu. Jenže Wilson odešel se sponzorem Z-Line do Dreyer & Reinbold Racing a Coyne musí najít někoho, kdo bude řídit vůz #19 sponzorovaný americkou skautskou organizací.

Prvním jezdcem v hledáčku je Graham Rahal. Zdá se až neuvěřitelné, že tento americký talentovaný jezdec nemá angažmá. Situace kolem Rahala tak do odráží současný ekonomický stav IndyCar, týmů a sponzorů. I přes nezpochybnitelný talent se Rahal nemůže spoléhat na otevřenou náruč týmů. Ti totiž potřebují peníze na provoz závodního vozu a i kdyby špičkového jezdce chtěli sebevíc, bez dostatečného množství financí si nemohou dovolit jeho angažmá. Naštěstí to není případ Dale Coyne Racing. Monopost budou sponzorovat američtí skauti, takže peníze jsou, zbývá otázka, zdali k dohodě mezi Coynem a Rahalem dojde. „Graham Rahal by byl mým prvním kandidátem,“ potvrdil Coyne. „Má rychlost a do portrétu hlavního sponzora by zapadl. Je ověřeným vítězem, jenž dokázal vést tým Newman Haas Lanigan Racing.“ Ale pokud by nebyla z jakéhokoliv důvodu smlouva uzavřena, koho by Coyne chtěl dál? Byl by to J. R. Hildebrand. „Je šampiónem IndyLights, ve velkých vozech by zazářil. Pokud by John Edwards (šampión série Atlantic) a Jonathan Summerton (druhý v sérii Atlantic) měli dostatečné zkušenosti z IndyLights na oválech, přidal bych je na seznam.“ Justin Wilson přivezl v roce 2009 stáji Dale Coyne Racing premiérové vítězství od založení v roce 1985. Coyne mu odchod nevyčítá, ale mrzí ho to. „Samozřejmě je mi líto, že ztrácíme Justina. Loňský závod ve Watkins Glen byl nezapomenutelný. Chtěl bych mu poděkovat za to, že Dale Coyne Racing byl jedním ze tří týmů, kteří v sezóně 2009 dokázaly vyhrát,“ zakončil Coyne.
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?