Nahradí Rahal odcházejícího Wilsona?

Rahal, Graham
Rahal, Graham, foto: IndyCar Media
iM3 3. února 2010 17:00
Sdílej:

Dale Coyne počítal s tím, že Justin Wilson zůstane v týmu a naváže na úspěšnou loňskou sezónu. Jenže Wilson odešel se sponzorem Z-Line do Dreyer & Reinbold Racing a Coyne musí najít někoho, kdo bude řídit vůz #19 sponzorovaný americkou skautskou organizací.

Prvním jezdcem v hledáčku je Graham Rahal. Zdá se až neuvěřitelné, že tento americký talentovaný jezdec nemá angažmá. Situace kolem Rahala tak do odráží současný ekonomický stav IndyCar, týmů a sponzorů. I přes nezpochybnitelný talent se Rahal nemůže spoléhat na otevřenou náruč týmů. Ti totiž potřebují peníze na provoz závodního vozu a i kdyby špičkového jezdce chtěli sebevíc, bez dostatečného množství financí si nemohou dovolit jeho angažmá. Naštěstí to není případ Dale Coyne Racing. Monopost budou sponzorovat američtí skauti, takže peníze jsou, zbývá otázka, zdali k dohodě mezi Coynem a Rahalem dojde. „Graham Rahal by byl mým prvním kandidátem,“ potvrdil Coyne. „Má rychlost a do portrétu hlavního sponzora by zapadl. Je ověřeným vítězem, jenž dokázal vést tým Newman Haas Lanigan Racing.“
Ale pokud by nebyla z jakéhokoliv důvodu smlouva uzavřena, koho by Coyne chtěl dál? Byl by to J. R. Hildebrand. „Je šampiónem IndyLights, ve velkých vozech by zazářil. Pokud by John Edwards (šampión série Atlantic) a Jonathan Summerton (druhý v sérii Atlantic) měli dostatečné zkušenosti z IndyLights na oválech, přidal bych je na seznam.“ Justin Wilson přivezl v roce 2009 stáji Dale Coyne Racing premiérové vítězství od založení v roce 1985. Coyne mu odchod nevyčítá, ale mrzí ho to. „Samozřejmě je mi líto, že ztrácíme Justina. Loňský závod ve Watkins Glen byl nezapomenutelný. Chtěl bych mu poděkovat za to, že Dale Coyne Racing byl jedním ze tří týmů, kteří v sezóně 2009 dokázaly vyhrát,“ zakončil Coyne.
Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.