Jeff Britton se stal novým členem týmu čtyřnásobného vítěze Indianapolis 500 A.J. Foyta. Legendární Američan hledal vhodného kandidáta na pozici šéfinženýra vozu Vitora Meiry, který v loňském roce vynechal kvůli zranění zad většinu sezóny.
„Jsem velmi rád, že budu součástí rodiny A.J. Foyt Racing,“ uvedl Jeff Britton. Pro stáj a především pro Vitora Meiru bude Britton velkým přínosem. V sérii IndyCar se pohybuje 15 let, takže zkušeností má na rozdávání, navíc s Meirou spolupracoval ve stáji Rahal Letterman Racing. „Jeff byl prvním člověkem, se kterým jsem zajel výborný výsledek v podobě druhého místa na Indianapolis 500,“ vzpomínal Meira na rok 2005.
Spolupráce mezi Brittonem a Meirou evidentně probíhala na výborné úrovni, neboť ani Britton nešetřil chválou na třiatřicetiletého Brazilce. „Ze všech jezdců, se kterými jsem kdy pracoval, má nejpozitivnější přístup.“
Vitor Meira startoval v roce 2005 v týmu Bobbyho Rahala. Za týmové kolegy měl Buddyho Rice a Danicu Patrick. „Z naší trojce jsem byl nejrychlejší,“ uváděl Meira výhody spolupráce s Brittonem. „Mám rád jeho práci. Je velmi tichý, řeknete mu, jak se vůz chová a jaké jsou problémy. Pak ho necháte přemýšlet a on za chvíli přijde s řešením,“ pokračoval Meira.
Koordinátorem výběru vhodného člověka na post šéfinženýra byl Larry Foyt. Podle vlastních slov jednal s několika kandidáty. Při výběru Jeffa Brittona sehrál velkou roli fakt, že s Meirou vycházel skvěle a měli dobré výsledky na dráze.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.