Stahujte ročenku série IndyCar 09 v PDF

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: Aleš Sirný / iMotorSport.cz / INCORP images
iM3 18. listopadu 2009 22:56
Sdílej:

Ačkoliv sezónu 2009 série IndyCar ovládly monoposty stájí Target Chip Ganassi a Team Penske, dostali fanoušci pořádnou porci zábavy. Pojďme si připomenout napínavý rok 2009 prostřednictvím ojedinělého projektu ročenky série IndyCar.

Série IndyCar je na vzestupu, přestože to možná není na první pohled patrné, na rozdíl od formule 1 nebo NASCAR má před sebou určité cíle, ke kterým směřuje. A protože stojíme na počátku nové etapy americké scény závodních monopostů, je zapotřebí si vzpomínky na první obtížné kroky IndyCar zachovat. Ani si pořádně nevzpomínám na všechny důvody, jež mě donutily sepsat ročenku. Největším hnacím motorem v celoroční práci mi byla oddanost a nesmírné nadšení ze závodů IndyCar. „Ameriku“ sleduji už dlouhá léta, nevím co mě na jejich sportech tolik fascinuje, ale vedle IndyCar jsem si oblíbil i NASCAR a NFL. Nicméně abych neodbíhal od tématu, ročenka obsahuje 145 stránek textu, obrázků a statistik, kromě reportáží z jednotlivých závodů sezóny v ní najdete i pohled do historie šampionátu, Indianapolis Motor Speedway, profil Daria Franchittiho, Raphaela Matose a další zajímavé čtení. Ročenka je volně ke stažení, nepobíral jsem za ní žádný honorář, jak je uvedeno výše, hnacím motorem mi byla oddanost k šampionátu IndyCar.

Ročenku můžete stahovat na stránkách F1-info.cz přímo zde: Ročenka IndyCar 2009

Ročenka IndyCar 2009 je neziskový projekt, byla tvořena bez nároku na honorář. Pokud ovšem máte zájem ohodnotit ročenku jakoukoliv finanční částkou, nesmírně mě to potěší a motivuje do tvorby dalšího čísla. Motivační „příspěvky“ můžete posílat na učet: 1805569063/0800

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?