Andretti Green se úmyslně rozpadá

andretti, michael
andretti, michael, foto: Ron McQueeney/IRL
iM3 21. srpna 2009 16:38
Sdílej:

Andretti Green Racing a Andretti Green Promotions se rozcházejí, nikoliv ve zlém, ale v dobrém. Za účelem zvýšení efektivity práce si spolumajitelé rozsáhlé organizace rozdělili role. Michael Andretti povede tým Andretti Green Racing, Kim Green a Kevin Savoree se chopí Andretti Green Promotins.

„Od roku 2002, kdy jsme se spojili, rostla naše společnost extrémní rychlostí a byla úspěšná,“ zní oficiální prohlášení. Jenže Andretti, Green a Savoree si nabírali čím dál větší sousta a postupem času nebyli schopni zvládat řízení. Úpadek nastal zejména u stáje, která prochází největší krizí od svého založení. „Věříme, že toto rozhodnutí maximalizuje potenciál obou společností,“ píše se v prohlášení. Andretti Green Promotions, které povede Green a Savoree pořádá závody v St. Petersburgu a Torontu. Andretti Green Racing provozuje stáj v IndyCar, IndyLights a A1GP. „Důvodem rozdělení pravomocí je, že stále rosteme a máme toho až příliš na starost. Rozptylovalo to obě strany.“ Michael Andretti prozradil, že jméno týmu se pro příští rok změní. Jak bude znít neřekl, ale pravděpodobně ubude „zelená“ a oficiální název se promění na Andretti Racing. Chce zachovat i čtyři monoposty, ale situaci nebude mít jednoduchou, chybějí peníze a kontrakty s jezdci se blíží ke konci. Smlouva s Danicou Patrick a Motorolou končí letos. Stejně je na tom i Hideki Mutoh, jenž platí za kvalitního pilota, ale bez podpory Hondy nemusí v AGR zůstat. Tony Kanaan má smlouvu do roku 2010, Marco Andretti má místo jisté. Michael Andretti koupil v roce 2002 bývalou stáj Champ Car a přesunul své aktivity do IRL. Každým rokem slavil prvenství, v letech 2004-2005 a 2007 se radoval z titulu, nicméně poslední dvě sezóny ztrácí dech. AGR nevyhrálo od minulého roku v Richmondu, kde triumfoval Tony Kanaan.
Témata:
AGR
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?