Andretti Green se úmyslně rozpadá

andretti, michael
andretti, michael, foto: Ron McQueeney/IRL
iM3 21. srpna 2009 16:38
Sdílej:

Andretti Green Racing a Andretti Green Promotions se rozcházejí, nikoliv ve zlém, ale v dobrém. Za účelem zvýšení efektivity práce si spolumajitelé rozsáhlé organizace rozdělili role. Michael Andretti povede tým Andretti Green Racing, Kim Green a Kevin Savoree se chopí Andretti Green Promotins.

„Od roku 2002, kdy jsme se spojili, rostla naše společnost extrémní rychlostí a byla úspěšná,“ zní oficiální prohlášení. Jenže Andretti, Green a Savoree si nabírali čím dál větší sousta a postupem času nebyli schopni zvládat řízení. Úpadek nastal zejména u stáje, která prochází největší krizí od svého založení. „Věříme, že toto rozhodnutí maximalizuje potenciál obou společností,“ píše se v prohlášení. Andretti Green Promotions, které povede Green a Savoree pořádá závody v St. Petersburgu a Torontu. Andretti Green Racing provozuje stáj v IndyCar, IndyLights a A1GP. „Důvodem rozdělení pravomocí je, že stále rosteme a máme toho až příliš na starost. Rozptylovalo to obě strany.“ Michael Andretti prozradil, že jméno týmu se pro příští rok změní. Jak bude znít neřekl, ale pravděpodobně ubude „zelená“ a oficiální název se promění na Andretti Racing. Chce zachovat i čtyři monoposty, ale situaci nebude mít jednoduchou, chybějí peníze a kontrakty s jezdci se blíží ke konci. Smlouva s Danicou Patrick a Motorolou končí letos. Stejně je na tom i Hideki Mutoh, jenž platí za kvalitního pilota, ale bez podpory Hondy nemusí v AGR zůstat. Tony Kanaan má smlouvu do roku 2010, Marco Andretti má místo jisté. Michael Andretti koupil v roce 2002 bývalou stáj Champ Car a přesunul své aktivity do IRL. Každým rokem slavil prvenství, v letech 2004-2005 a 2007 se radoval z titulu, nicméně poslední dvě sezóny ztrácí dech. AGR nevyhrálo od minulého roku v Richmondu, kde triumfoval Tony Kanaan.
Témata:
AGR
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.