Grosjean na vodě riskoval a vyhrál

Grosjean, Romain
Grosjean, Romain, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 19. července 2008 20:02
Sdílej:

NĚMECKO - 1. ZÁVOD; Romain Grosjean se po triumfu v kratším turecké závodě dočkal vítězství i v hlavním a bodově lépe hodnoceném. Pantano kontroloval svoji vedoucí pozici bez výraznějších problémů, ale s příchodem deště volil opatrnost. Francouz riskoval a zaslouženě vyhrál.

Po 35 kol vedl závod z pole position startující Pantano, na jehož chybu marně vyčkával pozdější vítěz Grosjean. Čtyři kola před cílem přišel předpovídaný déšť prudkou průtrží mračen. Šlo však o krátkou přeháňku.

Pantano vedoucí průběžné pořadí a aspirující na titul nehodlal riskovat a proto se agresivnímu Grosjeanovi příliš tvrdě nebránil. Oba setrvali na slicích až do cíle přesto, že závodní dráha měla podobné vlastnosti, jako ledová plocha.

Jak náročné bylo udržet vůz na slicích svědčila řada rozbitých monopostů, přičemž kupříkladu Buemi vyplaval z tratě na třetí pozici. Třetí příčka byla začarovaná, podobně totiž dopadl i Villa, který však závod na nebodované pozici alespoň dokončil a zajistil si lepší místo na startu zítřejšího sprintu.

Třetí nakonec dojel do cíle Parente, jenž prokletí třetího místa prolomil. Poté co chyboval v Spitzkehre a propadl se za Sennu, dokázal ho ještě v tom samém a posledním kole předjet.

Senna eliminoval včerejší nevydařenou kvalifikaci a soustředil se na sbírání bodů do šampionátu. Při dešti volil zastávku u mechaniků a byl prvním vozem v cíli na pneumatikách do deště.

Poslední body si rozebrali di Grassi, Maldonado, Soucek a Chandhok, jenž bude zítra startovat do kratšího závodu z pole position. Bod za nejrychlejší kolo si připsal Pantano.

Průběžné pořadí naleznete zde.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?