NĚMECKO - 1. ZÁVOD; Romain Grosjean se po triumfu v kratším turecké závodě dočkal vítězství i v hlavním a bodově lépe hodnoceném. Pantano kontroloval svoji vedoucí pozici bez výraznějších problémů, ale s příchodem deště volil opatrnost. Francouz riskoval a zaslouženě vyhrál.
Po 35 kol vedl závod z pole position startující Pantano, na jehož chybu marně vyčkával pozdější vítěz Grosjean. Čtyři kola před cílem přišel předpovídaný déšť prudkou průtrží mračen. Šlo však o krátkou přeháňku.
Pantano vedoucí průběžné pořadí a aspirující na titul nehodlal riskovat a proto se agresivnímu Grosjeanovi příliš tvrdě nebránil. Oba setrvali na slicích až do cíle přesto, že závodní dráha měla podobné vlastnosti, jako ledová plocha.
Jak náročné bylo udržet vůz na slicích svědčila řada rozbitých monopostů, přičemž kupříkladu Buemi vyplaval z tratě na třetí pozici. Třetí příčka byla začarovaná, podobně totiž dopadl i Villa, který však závod na nebodované pozici alespoň dokončil a zajistil si lepší místo na startu zítřejšího sprintu.
Třetí nakonec dojel do cíle Parente, jenž prokletí třetího místa prolomil. Poté co chyboval v Spitzkehre a propadl se za Sennu, dokázal ho ještě v tom samém a posledním kole předjet.
Senna eliminoval včerejší nevydařenou kvalifikaci a soustředil se na sbírání bodů do šampionátu. Při dešti volil zastávku u mechaniků a byl prvním vozem v cíli na pneumatikách do deště.
Poslední body si rozebrali di Grassi, Maldonado, Soucek a Chandhok, jenž bude zítra startovat do kratšího závodu z pole position. Bod za nejrychlejší kolo si připsal Pantano.
Průběžné pořadí naleznete zde.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?