FRANCIE - 1. ZÁVOD; Delší z dvojice francouzských závodů přinesl další triumf expilotovi formule 1 Pantanovi, jenž zvítězil po předčasném odstoupení Senny a Grosjeana, předchozích lídrů závodu. Ital se maximálním bodovým ziskem vrátil do vedení průběžného pořadí.
Po zhasnutí světel nedal z pole position startující Senna soupeřům šanci a usadil se ve vedení, které s přehledem kontroloval, ale u jeho vozu se začaly od desátého místa projevovat potíže se spojkou. Na druhé místo se přes Grosjeana v první zatáčce protlačil Pantano.
První ze zmíněné trojice zajel do boxů Grosjean a poté, co zastavili také Pantano a Senna, objevil se mezi nimi, přičemž první místo nadále držel Senna. Domácí favorit převzal vedení od Brazilce ve 20. kole, kdy se potíže se spojkou vystupňovaly natolik, že musel synovec Ayrtona Senny závod vzdát.
Pantano nasadil k útoku a byl jednoznačně rychlejší než Grosjean. V jednom kole snižoval svoji ztrátu až o tři desetiny vteřiny a připsal si i nejrychlejší kolo závodu a jeden bod do hodnocení. Italovy pneumatiky však agresivní jízdu nevydržely a Pantano se do vedení neprosadil.
Už se zdálo, že je o vítězi rozhodnuto, když Grosjean zvolnil a zavezl monopost do boxů s problémy na hydraulickém systému. Vedení tedy převzal Pantano, jenž si ho udržel před do série GP2 navrátivším se di Grassim až do cíle. Na třetím místě dojel Maldonado.
O čtvrté místo spolu do posledních metrů bojovali Petrov a Zuber, body ještě získali D´Ambrosio, Chandhok a Conway.
Průběžné pořadí můžete shlédnout zde.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?