FRANCIE - 1. ZÁVOD; Delší z dvojice francouzských závodů přinesl další triumf expilotovi formule 1 Pantanovi, jenž zvítězil po předčasném odstoupení Senny a Grosjeana, předchozích lídrů závodu. Ital se maximálním bodovým ziskem vrátil do vedení průběžného pořadí.
Po zhasnutí světel nedal z pole position startující Senna soupeřům šanci a usadil se ve vedení, které s přehledem kontroloval, ale u jeho vozu se začaly od desátého místa projevovat potíže se spojkou. Na druhé místo se přes Grosjeana v první zatáčce protlačil Pantano.
První ze zmíněné trojice zajel do boxů Grosjean a poté, co zastavili také Pantano a Senna, objevil se mezi nimi, přičemž první místo nadále držel Senna. Domácí favorit převzal vedení od Brazilce ve 20. kole, kdy se potíže se spojkou vystupňovaly natolik, že musel synovec Ayrtona Senny závod vzdát.
Pantano nasadil k útoku a byl jednoznačně rychlejší než Grosjean. V jednom kole snižoval svoji ztrátu až o tři desetiny vteřiny a připsal si i nejrychlejší kolo závodu a jeden bod do hodnocení. Italovy pneumatiky však agresivní jízdu nevydržely a Pantano se do vedení neprosadil.
Už se zdálo, že je o vítězi rozhodnuto, když Grosjean zvolnil a zavezl monopost do boxů s problémy na hydraulickém systému. Vedení tedy převzal Pantano, jenž si ho udržel před do série GP2 navrátivším se di Grassim až do cíle. Na třetím místě dojel Maldonado.
O čtvrté místo spolu do posledních metrů bojovali Petrov a Zuber, body ještě získali D´Ambrosio, Chandhok a Conway.
Průběžné pořadí můžete shlédnout zde.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?