Smůla pro soupeře, štěstí pro Pantana

Pantano, Giorgio
Pantano, Giorgio, foto: www.gp2series.com
Daniel Šupa 21. června 2008 20:15
Sdílej:

FRANCIE - 1. ZÁVOD; Delší z dvojice francouzských závodů přinesl další triumf expilotovi formule 1 Pantanovi, jenž zvítězil po předčasném odstoupení Senny a Grosjeana, předchozích lídrů závodu. Ital se maximálním bodovým ziskem vrátil do vedení průběžného pořadí.

Po zhasnutí světel nedal z pole position startující Senna soupeřům šanci a usadil se ve vedení, které s přehledem kontroloval, ale u jeho vozu se začaly od desátého místa projevovat potíže se spojkou. Na druhé místo se přes Grosjeana v první zatáčce protlačil Pantano.

První ze zmíněné trojice zajel do boxů Grosjean a poté, co zastavili také Pantano a Senna, objevil se mezi nimi, přičemž první místo nadále držel Senna. Domácí favorit převzal vedení od Brazilce ve 20. kole, kdy se potíže se spojkou vystupňovaly natolik, že musel synovec Ayrtona Senny závod vzdát.

Pantano  nasadil k útoku a byl jednoznačně rychlejší než Grosjean. V jednom kole snižoval svoji ztrátu až o tři desetiny vteřiny a připsal si i nejrychlejší kolo závodu a jeden bod do hodnocení. Italovy pneumatiky však agresivní jízdu nevydržely a Pantano se do vedení neprosadil.

Už se zdálo, že je o vítězi rozhodnuto, když Grosjean zvolnil a zavezl monopost do boxů s problémy na hydraulickém systému. Vedení tedy převzal Pantano, jenž si ho udržel před do série GP2 navrátivším se di Grassim až do cíle. Na třetím místě dojel Maldonado.

O čtvrté místo spolu do posledních metrů bojovali Petrov a Zuber, body ještě získali D´Ambrosio, Chandhok a Conway.

Průběžné pořadí můžete shlédnout zde.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?