Série formulového mistrovství národů zveřejnila termínovou listinu jedenácti závodů, která však zdaleka není definitivní. Upřesnit budou muset organizátoři ještě jednu zemi a čtyři okruhy, Brno však po dvou letech v kalendáři není.
Šampionát odstartuje 21. září v italském Mugellu, odkud se přesune do holandského Zandvoortu. Třetí podnik bude hostit poprvé indonéský městský okruh v hlavním městě Jakarta. Následuje zastávka v malajském Sepangu a poslední závod v kalendářním roce 2008 se uskuteční 14. prosince v Číně, buď v Šanghaji nebo Šuhaji.
Druhá polovina šampionátu odstartuje 14. ledna na Novém Zélandu, následně se přemístí účastníci do Jižní Afriky a Mexika. Předposlední závod 29. března zatím nemá místo konání upřesněno, ale závěr sezony bude hostit znovu Evropa.
12. dubna nás čeká prémiový podnik na novém portugalském okruhu Algarve a finále proběhne 3. května ve Velké Británii. Pořádající okruh není dosud znám, ale vše nasvědčuje tomu, že se pojede v Brands Hatch.
21/9/2008 Mugello Italy 5/10/2008 Zandvoort Netherlands 9/11/2008 Jakarta Indonesia 23/11/2008 Sepang Malaysia 14/12/2008 TBA China 25/1/2009 Taupo New Zealand 22/2/2009 TBA South Africa 15/3/2009 Mexico City Mexico 29/3/2009 TBA TBA 12/4/2009 Algarve Portugal 3/5/2009 TBA Great Britain
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.