Třetí sezóna A1GP - Světového poháru motorsportu došla do posledního kola. Stejně jako v loňském roce se finále odehraje kousek od Londýna na krásné a náročné trati Brands Hatch.
Český tým strávil první den běžnou páteční rutinou a cítí, že začátek proběhl slibně, když Filip Salaquarda skončil třetí v tréninku nováčků a 11. ve volném tréninku.
Salaquarda byl s vozem spokojený hned od prvního kola, ačkoliv v průběhu dne přestál bez závažnějších škod dva smyky. První nováčkovský trénink tým využil pro běžnou kontrolu funkčnosti auta a zajetí nových dílů, ve druhé pak jel Salaquarda daleko razantněji a zajel čas 1:16,217. Ten mu zajistil třetí místo, když za první příčkou zaostal o desetinu sekundy. Celkem odjel 29 kol.
Tým využil začátek volného tréninku ke kontrole vyvážení vozu na nových pneumatikách, a ačkoliv se opět trochu rozhodil, nebylo to tak zlé jako při minulých podnicích. Salaquarda se zlepšoval až na 1:15.477 ve 12. kole z 21 a skončil 11. necelých šest desetin sekundy za nejrychlejším.
Filip Salaquarda
Byl to slušný a povzbudivý den. Hned z boxů jsme vyjeli s velmi dobrým nastavením. Nejprve jsme provedli běžné kontroly a jel jsem volněji, abych zajel nové brzdové destičky. Ve druhé části jsem pak jel daleko ostřeji a byl jsem s časem docela spokojený. Musím říct, že dlouhá verze okruhu je dost náročná. Předtím jsem znal jenom krátkou variantu, dlouhá má vzadu několik obtížných, rychlých zatáček, dvě se jedou naslepo. Ve volném tréninku byl vůz trochu přetáčivý, ale rychle jsme to vyřešili a jsem přesvědčený, že jsme udělali další posun vpřed. Myslím, že jsme dnes mohli být určitě v první desítce, bohužel jsem měl trochu problém poskládat dohromady celé kolo. Možná jsem jel až most ostře. Nicméně odstup není velký a těšíme se na zbytek víkendu.
Záznam obou závodů z Brands Hatch (www.motorsportvision.co.uk) přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 5. května 2008 od 15.30. Záznam Sprintu a přímý přenos Hlavního závodu bude k vidění také v neděli 4. května 2008 od 15.00 na www.a1gp.com.
Volný trénink 1 Great Britain Robbie Kerr 1:14.891 2 China Cheng Cong Fu 1:15.130 -0.239 3 USA Jonathan Summerton 1:15.243 -0.352 4 Switzerland Neel Jani 1:15.302 -0.411 5 Ireland Adam Carroll 1:15.308 -0.417 6 India Narain Karthikeyan 1:15.339 -0.448 7 Netherlands Jeroen Bleekemolen 1:15.340 -0.449 8 New Zealand Jonny Reid 1:15.356 -0.465 9 Portugal Filipe Albuquerque 1:15.359 -0.468 10 France Franck Montagny 1:15.459 -0.568 11 Czech Republic Filip Salaquarda 1:15.477 -0.586 Startovalo 22 týmů
Nováčci 1 New Zealand Chris van der Drift 1:16.102 2 Portugal Filipe Albuquerque 1:16.103 -0.001 3 Czech Republic Filip Salaquarda 1:16.217 -0.115 4 Switzerland Alexandre Imperatori 1:16.428 -0.326 5 South Africa Wesleigh Orr 1:16.439 -0.337 6 Ireland Niall Quinn 1:16.511 -0.409 7 Brazil Alexandre Negrão 1:16.604 -0.502 8 Australia Nathan Antunes 1:16.759 -0.657 9 Canada Daniel Morad 1:16.816 -0.714 10 Great Britain James Winslow 1:16.939 -0.837 Startovalo 18 týmů
Harmonogram A1GP v Brands Hatch našeho času Sobota 3. 5. 2008 12.00 – 13.00 volný trénink 15.15 – 16.30 kvalifikace Neděle 4. 5. 2008 12.00 – Sprint 15.30 – Hlavní závod Livetiming: www.a1gp.com
Tisková zpráva bpa.czČínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.