Třetí sezóna A1GP - Světového poháru motorsportu došla do posledního kola. Stejně jako v loňském roce se finále odehraje kousek od Londýna na krásné a náročné trati Brands Hatch.
Český tým strávil první den běžnou páteční rutinou a cítí, že začátek proběhl slibně, když Filip Salaquarda skončil třetí v tréninku nováčků a 11. ve volném tréninku.
Salaquarda byl s vozem spokojený hned od prvního kola, ačkoliv v průběhu dne přestál bez závažnějších škod dva smyky. První nováčkovský trénink tým využil pro běžnou kontrolu funkčnosti auta a zajetí nových dílů, ve druhé pak jel Salaquarda daleko razantněji a zajel čas 1:16,217. Ten mu zajistil třetí místo, když za první příčkou zaostal o desetinu sekundy. Celkem odjel 29 kol.
Tým využil začátek volného tréninku ke kontrole vyvážení vozu na nových pneumatikách, a ačkoliv se opět trochu rozhodil, nebylo to tak zlé jako při minulých podnicích. Salaquarda se zlepšoval až na 1:15.477 ve 12. kole z 21 a skončil 11. necelých šest desetin sekundy za nejrychlejším.
Filip Salaquarda
Byl to slušný a povzbudivý den. Hned z boxů jsme vyjeli s velmi dobrým nastavením. Nejprve jsme provedli běžné kontroly a jel jsem volněji, abych zajel nové brzdové destičky. Ve druhé části jsem pak jel daleko ostřeji a byl jsem s časem docela spokojený. Musím říct, že dlouhá verze okruhu je dost náročná. Předtím jsem znal jenom krátkou variantu, dlouhá má vzadu několik obtížných, rychlých zatáček, dvě se jedou naslepo. Ve volném tréninku byl vůz trochu přetáčivý, ale rychle jsme to vyřešili a jsem přesvědčený, že jsme udělali další posun vpřed. Myslím, že jsme dnes mohli být určitě v první desítce, bohužel jsem měl trochu problém poskládat dohromady celé kolo. Možná jsem jel až most ostře. Nicméně odstup není velký a těšíme se na zbytek víkendu.
Záznam obou závodů z Brands Hatch (www.motorsportvision.co.uk) přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 5. května 2008 od 15.30. Záznam Sprintu a přímý přenos Hlavního závodu bude k vidění také v neděli 4. května 2008 od 15.00 na www.a1gp.com.
Volný trénink 1 Great Britain Robbie Kerr 1:14.891 2 China Cheng Cong Fu 1:15.130 -0.239 3 USA Jonathan Summerton 1:15.243 -0.352 4 Switzerland Neel Jani 1:15.302 -0.411 5 Ireland Adam Carroll 1:15.308 -0.417 6 India Narain Karthikeyan 1:15.339 -0.448 7 Netherlands Jeroen Bleekemolen 1:15.340 -0.449 8 New Zealand Jonny Reid 1:15.356 -0.465 9 Portugal Filipe Albuquerque 1:15.359 -0.468 10 France Franck Montagny 1:15.459 -0.568 11 Czech Republic Filip Salaquarda 1:15.477 -0.586 Startovalo 22 týmů
Nováčci 1 New Zealand Chris van der Drift 1:16.102 2 Portugal Filipe Albuquerque 1:16.103 -0.001 3 Czech Republic Filip Salaquarda 1:16.217 -0.115 4 Switzerland Alexandre Imperatori 1:16.428 -0.326 5 South Africa Wesleigh Orr 1:16.439 -0.337 6 Ireland Niall Quinn 1:16.511 -0.409 7 Brazil Alexandre Negrão 1:16.604 -0.502 8 Australia Nathan Antunes 1:16.759 -0.657 9 Canada Daniel Morad 1:16.816 -0.714 10 Great Britain James Winslow 1:16.939 -0.837 Startovalo 18 týmů
Harmonogram A1GP v Brands Hatch našeho času Sobota 3. 5. 2008 12.00 – 13.00 volný trénink 15.15 – 16.30 kvalifikace Neděle 4. 5. 2008 12.00 – Sprint 15.30 – Hlavní závod Livetiming: www.a1gp.com
Tisková zpráva bpa.czDo naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.