Třetí sezóna A1GP - Světového poháru motorsportu došla do posledního kola. Stejně jako v loňském roce se finále odehraje kousek od Londýna na krásné a náročné trati Brands Hatch.
Český tým strávil první den běžnou páteční rutinou a cítí, že začátek proběhl slibně, když Filip Salaquarda skončil třetí v tréninku nováčků a 11. ve volném tréninku.
Salaquarda byl s vozem spokojený hned od prvního kola, ačkoliv v průběhu dne přestál bez závažnějších škod dva smyky. První nováčkovský trénink tým využil pro běžnou kontrolu funkčnosti auta a zajetí nových dílů, ve druhé pak jel Salaquarda daleko razantněji a zajel čas 1:16,217. Ten mu zajistil třetí místo, když za první příčkou zaostal o desetinu sekundy. Celkem odjel 29 kol.
Tým využil začátek volného tréninku ke kontrole vyvážení vozu na nových pneumatikách, a ačkoliv se opět trochu rozhodil, nebylo to tak zlé jako při minulých podnicích. Salaquarda se zlepšoval až na 1:15.477 ve 12. kole z 21 a skončil 11. necelých šest desetin sekundy za nejrychlejším.
Filip Salaquarda
Byl to slušný a povzbudivý den. Hned z boxů jsme vyjeli s velmi dobrým nastavením. Nejprve jsme provedli běžné kontroly a jel jsem volněji, abych zajel nové brzdové destičky. Ve druhé části jsem pak jel daleko ostřeji a byl jsem s časem docela spokojený. Musím říct, že dlouhá verze okruhu je dost náročná. Předtím jsem znal jenom krátkou variantu, dlouhá má vzadu několik obtížných, rychlých zatáček, dvě se jedou naslepo. Ve volném tréninku byl vůz trochu přetáčivý, ale rychle jsme to vyřešili a jsem přesvědčený, že jsme udělali další posun vpřed. Myslím, že jsme dnes mohli být určitě v první desítce, bohužel jsem měl trochu problém poskládat dohromady celé kolo. Možná jsem jel až most ostře. Nicméně odstup není velký a těšíme se na zbytek víkendu.
Záznam obou závodů z Brands Hatch (www.motorsportvision.co.uk) přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 5. května 2008 od 15.30. Záznam Sprintu a přímý přenos Hlavního závodu bude k vidění také v neděli 4. května 2008 od 15.00 na www.a1gp.com.
Volný trénink 1 Great Britain Robbie Kerr 1:14.891 2 China Cheng Cong Fu 1:15.130 -0.239 3 USA Jonathan Summerton 1:15.243 -0.352 4 Switzerland Neel Jani 1:15.302 -0.411 5 Ireland Adam Carroll 1:15.308 -0.417 6 India Narain Karthikeyan 1:15.339 -0.448 7 Netherlands Jeroen Bleekemolen 1:15.340 -0.449 8 New Zealand Jonny Reid 1:15.356 -0.465 9 Portugal Filipe Albuquerque 1:15.359 -0.468 10 France Franck Montagny 1:15.459 -0.568 11 Czech Republic Filip Salaquarda 1:15.477 -0.586 Startovalo 22 týmů
Nováčci 1 New Zealand Chris van der Drift 1:16.102 2 Portugal Filipe Albuquerque 1:16.103 -0.001 3 Czech Republic Filip Salaquarda 1:16.217 -0.115 4 Switzerland Alexandre Imperatori 1:16.428 -0.326 5 South Africa Wesleigh Orr 1:16.439 -0.337 6 Ireland Niall Quinn 1:16.511 -0.409 7 Brazil Alexandre Negrão 1:16.604 -0.502 8 Australia Nathan Antunes 1:16.759 -0.657 9 Canada Daniel Morad 1:16.816 -0.714 10 Great Britain James Winslow 1:16.939 -0.837 Startovalo 18 týmů
Harmonogram A1GP v Brands Hatch našeho času Sobota 3. 5. 2008 12.00 – 13.00 volný trénink 15.15 – 16.30 kvalifikace Neděle 4. 5. 2008 12.00 – Sprint 15.30 – Hlavní závod Livetiming: www.a1gp.com
Tisková zpráva bpa.czŠkoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?