Třetí sezóna A1GP - Světového poháru motorsportu došla do posledního kola. Stejně jako v loňském roce se finále odehraje kousek od Londýna na krásné a náročné trati Brands Hatch.
Český tým strávil první den běžnou páteční rutinou a cítí, že začátek proběhl slibně, když Filip Salaquarda skončil třetí v tréninku nováčků a 11. ve volném tréninku.
Salaquarda byl s vozem spokojený hned od prvního kola, ačkoliv v průběhu dne přestál bez závažnějších škod dva smyky. První nováčkovský trénink tým využil pro běžnou kontrolu funkčnosti auta a zajetí nových dílů, ve druhé pak jel Salaquarda daleko razantněji a zajel čas 1:16,217. Ten mu zajistil třetí místo, když za první příčkou zaostal o desetinu sekundy. Celkem odjel 29 kol.
Tým využil začátek volného tréninku ke kontrole vyvážení vozu na nových pneumatikách, a ačkoliv se opět trochu rozhodil, nebylo to tak zlé jako při minulých podnicích. Salaquarda se zlepšoval až na 1:15.477 ve 12. kole z 21 a skončil 11. necelých šest desetin sekundy za nejrychlejším.
Filip Salaquarda
Byl to slušný a povzbudivý den. Hned z boxů jsme vyjeli s velmi dobrým nastavením. Nejprve jsme provedli běžné kontroly a jel jsem volněji, abych zajel nové brzdové destičky. Ve druhé části jsem pak jel daleko ostřeji a byl jsem s časem docela spokojený. Musím říct, že dlouhá verze okruhu je dost náročná. Předtím jsem znal jenom krátkou variantu, dlouhá má vzadu několik obtížných, rychlých zatáček, dvě se jedou naslepo. Ve volném tréninku byl vůz trochu přetáčivý, ale rychle jsme to vyřešili a jsem přesvědčený, že jsme udělali další posun vpřed. Myslím, že jsme dnes mohli být určitě v první desítce, bohužel jsem měl trochu problém poskládat dohromady celé kolo. Možná jsem jel až most ostře. Nicméně odstup není velký a těšíme se na zbytek víkendu.
Záznam obou závodů z Brands Hatch (www.motorsportvision.co.uk) přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 5. května 2008 od 15.30. Záznam Sprintu a přímý přenos Hlavního závodu bude k vidění také v neděli 4. května 2008 od 15.00 na www.a1gp.com.
Volný trénink 1 Great Britain Robbie Kerr 1:14.891 2 China Cheng Cong Fu 1:15.130 -0.239 3 USA Jonathan Summerton 1:15.243 -0.352 4 Switzerland Neel Jani 1:15.302 -0.411 5 Ireland Adam Carroll 1:15.308 -0.417 6 India Narain Karthikeyan 1:15.339 -0.448 7 Netherlands Jeroen Bleekemolen 1:15.340 -0.449 8 New Zealand Jonny Reid 1:15.356 -0.465 9 Portugal Filipe Albuquerque 1:15.359 -0.468 10 France Franck Montagny 1:15.459 -0.568 11 Czech Republic Filip Salaquarda 1:15.477 -0.586 Startovalo 22 týmů
Nováčci 1 New Zealand Chris van der Drift 1:16.102 2 Portugal Filipe Albuquerque 1:16.103 -0.001 3 Czech Republic Filip Salaquarda 1:16.217 -0.115 4 Switzerland Alexandre Imperatori 1:16.428 -0.326 5 South Africa Wesleigh Orr 1:16.439 -0.337 6 Ireland Niall Quinn 1:16.511 -0.409 7 Brazil Alexandre Negrão 1:16.604 -0.502 8 Australia Nathan Antunes 1:16.759 -0.657 9 Canada Daniel Morad 1:16.816 -0.714 10 Great Britain James Winslow 1:16.939 -0.837 Startovalo 18 týmů
Harmonogram A1GP v Brands Hatch našeho času Sobota 3. 5. 2008 12.00 – 13.00 volný trénink 15.15 – 16.30 kvalifikace Neděle 4. 5. 2008 12.00 – Sprint 15.30 – Hlavní závod Livetiming: www.a1gp.com
Tisková zpráva bpa.czČtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?