SHANGHAI - KVALIFIKÁCIA: Súboj národov, ktorý sa odohráva v krajine usporiadateľa tohtoročných olympijských hier dnes suverénne patril Neelovi Janimu.
Okruh v Shanghaji dnes odhalil viacero prekvapení a okrem suverénneho víťazstva Švajčiarska v boji o postavenie do zajtrajšieho Šprintu a Hlavných pretekov predviedli vynikajúce výsledky tímy Portugalsko, USA a India. Obzvlášť u poslednej krajiny, ktorú v kokpite reprezentoval Narain Karthikeyan treba spomenúť, že bledomodrý monopost mohli miestni diváci vidieť vždy pri prvých výjazdoch po spustení časomiery, takže trať v tom čase ešte nemala najvýhodnejšie podmenky pre jazdu.
Rovnakú taktiku i keď vtomto prípade skôr prezentačnú predviedol domáci tím Číny. Cong Fu Cheng však zďaleka nemal na svojich súperov a v oboch prípadoch skončil v druhej polovici štartovného poľa. Navyše v poslednej meranej časti spravil jazdeckú chybu, keď v jednej zo zákrut prebrzdil.
Naopak výhody neskorého výjazdu využil takmer zvyšok štartovného poľa v každej meranej 15-minútovke, takže o víťazovi sa už tradične rozhodovalo až po odmávnutí šachovnicovej vlajky. V oboch kvalifikáciach sa darilo najlepšie tímu Švajčiarska, ktorý vedie v priebežnom poradí šampionátu pred novým Zélandom. V Šprinte sa o prvý rad podelí netradične s tímom Portugalska a v Hlavných pretekoch naopak s tímom USA.
U českého tímu sa po včerajšku očakávali lepšie výsledky, avšak ostrý boj o postavenie na štarte znamenal pre Filipa Salaquardu 16. a 14. miesto.
Shanghai - Šprint - postavenie na štarte: 1 Švajčiarsko 1'34.163 - 2 Portugalsko 1'34.613 + 0.450 3 Kanada 1'34.682 + 0.519 4 India 1'34.688 + 0.525 5 Nový Zéland 1'34.742 + 0.579 6 USA 1'34.791 + 0.628 7 Malajzia 1'34.850 + 0.687 8 Írsko 1'34.928 + 0.765 9 Nemecko 1'35.012 + 0.849 10 Veľká Británia 1'35.015 + 0.852 11 Južná Afrika 1'35.198 + 1.035 12 Taliansko 1'35.224 + 1.061 13 Austrália 1'35.336 + 1.173 14 Brazília 1'35.492 + 1.329 15 Čína 1'35.508 + 1.345 16 Česká Republika 1'35.590 + 1.427 17 Holandsko 1'35.670 + 1.507 18 Francúzsko 1'35.789 + 1.626 19 Pakistan 1'35.923 + 1.760 20 Libanon 1'35.931 + 1.768 21 Indonézia 1'36.612 + 2.449 22 Mexiko 1'38.312 + 4.149
Šhanghai - Hlavné preteky - pstavenie na štarte: 1 Švajčiarsko 1'34.172 - 2 USA 1'34.626 + 0.454 3 Portugalsko 1'35.022 + 0.850 4 Írsko 1'35.035 + 0.863 5 India 1'35.195 + 1.023 6 Malajzia 1'35.207 + 1.035 7 Nový Zéland 1'35.283 + 1.111 8 Veľká Británia 1'35.357 + 1.185 9 Južná Afrika 1'35.392 + 1.220 10 Francúzsko 1'35.496 + 1.324 11 Taliansko 1'35.520 + 1.348 12 Kanada 1'35.554 + 1.382 13 Nemecko 1'35.558 + 1.386 14 Česká Republika 1'35.611 + 1.439 15 Austrália 1'35.653 + 1.481 16 Pakistan 1'35.865 + 1.693 17 Brazília 1'35.887 + 1.715 18 Holandsko 1'35.921 + 1.749 19 Libanon 1'36.066 + 1.894 20 Čína 1'36.136 + 1.964 21 Indonézia 1'36.326 + 2.154 22 Mexiko 1'37.440 + 3.268
Foto: A1 Grand Prix Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.