SHANGHAI - KVALIFIKÁCIA: Súboj národov, ktorý sa odohráva v krajine usporiadateľa tohtoročných olympijských hier dnes suverénne patril Neelovi Janimu.
Okruh v Shanghaji dnes odhalil viacero prekvapení a okrem suverénneho víťazstva Švajčiarska v boji o postavenie do zajtrajšieho Šprintu a Hlavných pretekov predviedli vynikajúce výsledky tímy Portugalsko, USA a India. Obzvlášť u poslednej krajiny, ktorú v kokpite reprezentoval Narain Karthikeyan treba spomenúť, že bledomodrý monopost mohli miestni diváci vidieť vždy pri prvých výjazdoch po spustení časomiery, takže trať v tom čase ešte nemala najvýhodnejšie podmenky pre jazdu.
Rovnakú taktiku i keď vtomto prípade skôr prezentačnú predviedol domáci tím Číny. Cong Fu Cheng však zďaleka nemal na svojich súperov a v oboch prípadoch skončil v druhej polovici štartovného poľa. Navyše v poslednej meranej časti spravil jazdeckú chybu, keď v jednej zo zákrut prebrzdil.
Naopak výhody neskorého výjazdu využil takmer zvyšok štartovného poľa v každej meranej 15-minútovke, takže o víťazovi sa už tradične rozhodovalo až po odmávnutí šachovnicovej vlajky. V oboch kvalifikáciach sa darilo najlepšie tímu Švajčiarska, ktorý vedie v priebežnom poradí šampionátu pred novým Zélandom. V Šprinte sa o prvý rad podelí netradične s tímom Portugalska a v Hlavných pretekoch naopak s tímom USA.
U českého tímu sa po včerajšku očakávali lepšie výsledky, avšak ostrý boj o postavenie na štarte znamenal pre Filipa Salaquardu 16. a 14. miesto.
Shanghai - Šprint - postavenie na štarte: 1 Švajčiarsko 1'34.163 - 2 Portugalsko 1'34.613 + 0.450 3 Kanada 1'34.682 + 0.519 4 India 1'34.688 + 0.525 5 Nový Zéland 1'34.742 + 0.579 6 USA 1'34.791 + 0.628 7 Malajzia 1'34.850 + 0.687 8 Írsko 1'34.928 + 0.765 9 Nemecko 1'35.012 + 0.849 10 Veľká Británia 1'35.015 + 0.852 11 Južná Afrika 1'35.198 + 1.035 12 Taliansko 1'35.224 + 1.061 13 Austrália 1'35.336 + 1.173 14 Brazília 1'35.492 + 1.329 15 Čína 1'35.508 + 1.345 16 Česká Republika 1'35.590 + 1.427 17 Holandsko 1'35.670 + 1.507 18 Francúzsko 1'35.789 + 1.626 19 Pakistan 1'35.923 + 1.760 20 Libanon 1'35.931 + 1.768 21 Indonézia 1'36.612 + 2.449 22 Mexiko 1'38.312 + 4.149
Šhanghai - Hlavné preteky - pstavenie na štarte: 1 Švajčiarsko 1'34.172 - 2 USA 1'34.626 + 0.454 3 Portugalsko 1'35.022 + 0.850 4 Írsko 1'35.035 + 0.863 5 India 1'35.195 + 1.023 6 Malajzia 1'35.207 + 1.035 7 Nový Zéland 1'35.283 + 1.111 8 Veľká Británia 1'35.357 + 1.185 9 Južná Afrika 1'35.392 + 1.220 10 Francúzsko 1'35.496 + 1.324 11 Taliansko 1'35.520 + 1.348 12 Kanada 1'35.554 + 1.382 13 Nemecko 1'35.558 + 1.386 14 Česká Republika 1'35.611 + 1.439 15 Austrália 1'35.653 + 1.481 16 Pakistan 1'35.865 + 1.693 17 Brazília 1'35.887 + 1.715 18 Holandsko 1'35.921 + 1.749 19 Libanon 1'36.066 + 1.894 20 Čína 1'36.136 + 1.964 21 Indonézia 1'36.326 + 2.154 22 Mexiko 1'37.440 + 3.268
Foto: A1 Grand Prix Media
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.