Graham Rahal havaroval, Roth nejrychlejší

Servia, Oriol
Servia, Oriol, foto: IndyCar Media
iM3 26. března 2008 08:07
Sdílej:

Závěrečný test před ostrou víkendovou zkouškou proběhl ve výrazně rychlejším tempu. Jezdci už nebyli limitováni maximální možnou rychlostí a výrazně se tak přiblížili časům špičky závodního pole IndyCar.

Sestava byla stejná jako v prvním dni, tentokrát přibyl i Bruno Junqueira, jehož vůz se konečně stihlo připravit. Výsledkové tabulce dominovala stáj Roth Racing v čele s Martym Rothem a Jayem Howardem. Teprve za tímto týmem, který přece jen disponuje větší mírou zkušeností, skončily nováčci série. Nejrychlejší Servia nastavil laťku časem 25.4360, přičemž absolutně nejrychlejší byl letos v únoru Dan Wheldon - 25.0619. Na rozdíl od prvního dne, došlo při druhém testu k havárii. Graham Rahal se v zatáčce číslo 2 dostal do kontaktu se zdí. Po převozu na ošetřovnu a důkladné prohlídky byl nakonec propuštěn. „V první zatáčce jsem se dotáhl na Oriola a skoro i předjel. Byl jsem na vyšší straně, která je mnohem hrbolatější a má méně přilnavosti. Zadek vozu mi ujel, napoprvé jsem ho vyrovnal, ale napodruhé už jsem to nezvládl a havaroval.“ I nejzkušenější oválový jezdec Oriol Servia se má ještě co učit. „Bylo by to stejně náročné, i kdybychom se spojili třeba v říjnu. Se starým Homesteadem co si pamatuji, nemá tento společného nic. Připadá mi spíš jako Fontana nebo Michigan - vysoké klopení, maximální rychlosti, s novými pneumatikami pedál až na plynu.“ 1 Marty Roth 25.1203 2 Jay Howard 25.2565 3 Oriol Servia 25.4358 4 Enrique Bernoldi 25.4472 5 Will Power 25.4839 6 Graham Rahal 25.4918 7 Justin Wilson 25.4929 8 Franck Perera 25.5560 9 Ernesto Viso 25.5682 10 Bruno Junqueira 25.6231 11 Mario Moraes 25.8416
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.