Graham Rahal havaroval, Roth nejrychlejší

Servia, Oriol
Servia, Oriol, foto: IndyCar Media
iM3 26. března 2008 08:07
Sdílej:

Závěrečný test před ostrou víkendovou zkouškou proběhl ve výrazně rychlejším tempu. Jezdci už nebyli limitováni maximální možnou rychlostí a výrazně se tak přiblížili časům špičky závodního pole IndyCar.

Sestava byla stejná jako v prvním dni, tentokrát přibyl i Bruno Junqueira, jehož vůz se konečně stihlo připravit. Výsledkové tabulce dominovala stáj Roth Racing v čele s Martym Rothem a Jayem Howardem. Teprve za tímto týmem, který přece jen disponuje větší mírou zkušeností, skončily nováčci série. Nejrychlejší Servia nastavil laťku časem 25.4360, přičemž absolutně nejrychlejší byl letos v únoru Dan Wheldon - 25.0619. Na rozdíl od prvního dne, došlo při druhém testu k havárii. Graham Rahal se v zatáčce číslo 2 dostal do kontaktu se zdí. Po převozu na ošetřovnu a důkladné prohlídky byl nakonec propuštěn. „V první zatáčce jsem se dotáhl na Oriola a skoro i předjel. Byl jsem na vyšší straně, která je mnohem hrbolatější a má méně přilnavosti. Zadek vozu mi ujel, napoprvé jsem ho vyrovnal, ale napodruhé už jsem to nezvládl a havaroval.“ I nejzkušenější oválový jezdec Oriol Servia se má ještě co učit. „Bylo by to stejně náročné, i kdybychom se spojili třeba v říjnu. Se starým Homesteadem co si pamatuji, nemá tento společného nic. Připadá mi spíš jako Fontana nebo Michigan - vysoké klopení, maximální rychlosti, s novými pneumatikami pedál až na plynu.“ 1 Marty Roth 25.1203 2 Jay Howard 25.2565 3 Oriol Servia 25.4358 4 Enrique Bernoldi 25.4472 5 Will Power 25.4839 6 Graham Rahal 25.4918 7 Justin Wilson 25.4929 8 Franck Perera 25.5560 9 Ernesto Viso 25.5682 10 Bruno Junqueira 25.6231 11 Mario Moraes 25.8416
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?