JIŽNÍ AFRIKA – KVALIFIKACE; Robert Wickens vyjel v kvalifikaci pro sprint vůbec první pole-position týmu Kanady. Náš Josef Král se zatím sžívá s vozem, vyjel pro sprint 18. příčku. Kvalifikaci pro hlavní závod ovládli Švýcaři, Král bude stát na 20. příčce startovního roštu.
Obě kvalifikace ovlivnily červené vlajky po hrubkách Nového Zélandu v prvním dílu pro sprint a Irska pro hlavní závod. Nejlépe vyšlo kvalifikační měření Kanadě, neboť bude zítra startovat vždy z první řady a na městském okruhu bývá postavení v první řadě polovinou úspěchu.
Do sprintu ji doprovodí z druhého místa Brazílie, do hlavního závodu bude na pole position stát vůz Švýcarska. Solidní výkon podali Nový Zéland a Velká Británie, do obou závodů budou startovat ze třetí a čtvrté pozice.
Kvalifikace do sprintu se vůbec nevydařila Francii, když stačil naměřený čas až na sedmnáctou pozici před našim Josefem Králem. Do hlavního závodu se však Duval zlepšil a získal osmé místo.
V čele šampionátu je Nový Zéland a Francie, Švýcarsko ztrácí tři body.
Výsledky, A1GP v Durbanu Startovní rošt, Hlavní závod 1 Switzerland 1:17.688 2 Canada -0.122 3 New Zealand -0.192 4 Great Britain -0.228 5 Brazil -0.263 6 Netherlands -0.314 7 Germany -0.356 8 France -0.413 9 Portugal -0.569 10 Australia -1.028 11 China -1.092 12 Malaysia -1.125 13 Ireland -1.136 14 Pakistan -1.229 15 South Africa -1.237 16 USA -1.239 17 India -1.244 18 Italy -2.170 19 Mexico -2.482 20 Czech Republic -2.681 21 Lebanon -3.436 22 Indonesia -3.720
Startovní rošt Sprint 1 Canada 1'18.150 - 2 Brazil -0.018 3 New Zealand -0.079 4 Great Britain -0.260 5 Switzerland -0.320 6 Germany -0.500 7 Netherlands -0.567 8 Malaysia -0.941 9 India -1.063 10 Portugal -1.074 11 China -1.111 12 Australia -1.273 13 Mexico -1.662 14 USA -1.665 15 Pakistan -2.054 16 Italy -2.144 17 France -3.160 18 Czech Republic -3.769 19 Lebanon -3.900 20 Indonesia -5.658 21 Ireland 22 South Africa
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?