TAUPO - ŠPRINT: Vietor potrápil pilotov aj dnes, no Jonnyho Reida z prvého miesta na štarte neodfúkol, takže mohol si prísť pred svojim publikom k prvému domácemu víťazstvu. Česko pre haváriu preteky nedokončilo.
Dnešný deň bol oproti sobotnému vetru o niečo lepší, avšak s víriacim prachom sa muselo stále počítať. Po zavádzacom kole sa spustili preteky ako obvikle letmým štartom. Jonny Reid si do prvej zákruty udržal vedenia, avšak prvá zákruta sa nevyhla hromadnej kolízií, ktorá vyradila z ďalšieho priebehu tímy Malajzia, Švajčiarsko, Canada a Brazília.
Incident si pochopiteľne vyžiadal výjazd červeného Ferrari s nápisom "Safety Car" na nasledujúce tri kolá. Po spustení plného tempa pokračoval Reid na prvom mieste nasledovaný Nemeckom a Južnou Afrikou.
Tvrdé súboje predvádzali tímy Veľkej Británie a USA, ktorá vyústila dokolízie a následného odstúpenia Robbieho Kerra z pretekov. A v kolíziách sa pokračovalo ďalej. Dve kolá po tom, čo sa Duvalovi podarilo dostať na pódiové umiestnenie prekonaním Zaugga z Južnej Afriky, Tomáš Enge narazil do auta Libanonu a preto musel predčasne vystúpiť z monopostu.
Jonny Reid si svoje vedenie udržal pred Christianom Vietorisom a Loicom Duvalom, čím začal nebezpečne ohrozovať švajčiarské priebežné prvenstvo v šampionáte.
Taupo - výsledky Šprintu:
1 Nový Zéland Jonny Reid 14 19'25.408 2 Nemecko Christian Vietoris 14 19'28.600 3.192 3 Francúzsko Loïc Duval 14 19'30.307 4.899 4 Južná Afrika Adrian Zaugg 14 19'33.231 7.823 5 Holandsko Jeroen Bleekemolen 14 19'34.989 9.581 6 Írsko Adam Carroll 14 19'36.320 10.912 7 USA Jonathan Summerton 14 19'36.825 11.417 8 Portugalsko João Urbano 14 19'38.723 13.315 9 Austrália John Martin 14 19'40.988 15.580 10 India Narain Karthikeyan 14 19'48.376 22.968 11 Pakistan Adam Khan 14 19'51.181 25.773 12 Taliansko Edoardo Piscopo 14 19'51.456 26.048 13 Brazília Sérgio Jimenez 14 19'51.949 26.541 14 Čína Cheng Cong Fu 14 19'52.181 26.773 15 Libanon Chris Alajajian 14 19'54.891 29.483 16 Indonézia Satrio Hermanto 14 19'56.515 31.107 17 Mexiko David Garza 14 19'56.757 31.349 18 Kanada Robert Wickens 11 16'15.661 DNF 19 Česká Republika Tomáš Enge 10 14'51.686 DNF 20 Veľká Británia Robbie Kerr 9 20'32.011 DNF 21 Malajzia Alex Yoong 0 DNF 22 Švajčiarsko Neel Jani 0 DNF
Foto: A1 Grand Prix Media
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?