Český tým má za sebou v novozélandském Taupu obvyklou páteční rutinu závodního víkendu A1GP, do které zasáhli Jarek Janiš a Tomáš Enge. Nádherné jezero Taupo nabízí závodníkům jednu z nejhezčích scenérií sezóny. Podnik na Novém Zélandu je prvním dvojzávodem A1GP v roce 2008.
Dění na trati zahájil za český tým Jarek Janiš, který měl za úkol povést funkční test vozu a "zajet" dvě sady brzdových destiček.
Ve volném tréninku usednul za volant Tomáš Enge. V jeho průběhu se pracovalo na nastavení vozu, pilot odjel 25 kol s nejlepším časem 1:16,967. Nakonec skončil 18. se ztrátou 1,4 sekundy na nejrychlejšího jezdce. Enge nicméně doufá, že zbytek víkendu bude příznivější a také štěstěna mu bude nakloněna. Loňský rok byl v pátek nejrychlejší, ale po smůle v obou závodech odjel s prázdnou.
Tomáš Enge: „Je to dost odlišný začátek proti loňsku, kdy jsme byli nejrychlejší. Na druhou stranu, pokud se otočí i výsledky v závodech, tak se nebudu zlobit! Zdá se, že letos je třeba jiné nastavení než loni. Zítra je pořád čas na jeho vylepšení a jsem přesvědčený, že se posuneme dopředu.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Pracovali jsme na nastavení pro zbytek víkendu. Vždy platí, že páteční časy nejsou důležité, hlavní část víkendu nás teprve čeká.“
Novozélandský dvojzávod, jenž uzavře první polovinu sezony A1GP, odvysílá Česká televize. Záznam obou závodů pustí na svém programu ČT4 Sport v neděli 20. ledna v 11.05.
Výsledky z Taupa Nováčci: http://results.a1gp.com/gp.php?l=0&d=201&r=20072109&c=25 Volný trénink: http://results.a1gp.com/gp.php?l=0&d=201&r=20072109&c=0
A1GP v Taupu našeho času: Sprint – sobota 19. ledna 23.00 Hlavní závod – neděle 20. ledna 3.00
Tisková zpráva bpa.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?