Český tým má za sebou v novozélandském Taupu obvyklou páteční rutinu závodního víkendu A1GP, do které zasáhli Jarek Janiš a Tomáš Enge. Nádherné jezero Taupo nabízí závodníkům jednu z nejhezčích scenérií sezóny. Podnik na Novém Zélandu je prvním dvojzávodem A1GP v roce 2008.
Dění na trati zahájil za český tým Jarek Janiš, který měl za úkol povést funkční test vozu a "zajet" dvě sady brzdových destiček.
Ve volném tréninku usednul za volant Tomáš Enge. V jeho průběhu se pracovalo na nastavení vozu, pilot odjel 25 kol s nejlepším časem 1:16,967. Nakonec skončil 18. se ztrátou 1,4 sekundy na nejrychlejšího jezdce. Enge nicméně doufá, že zbytek víkendu bude příznivější a také štěstěna mu bude nakloněna. Loňský rok byl v pátek nejrychlejší, ale po smůle v obou závodech odjel s prázdnou.
Tomáš Enge: „Je to dost odlišný začátek proti loňsku, kdy jsme byli nejrychlejší. Na druhou stranu, pokud se otočí i výsledky v závodech, tak se nebudu zlobit! Zdá se, že letos je třeba jiné nastavení než loni. Zítra je pořád čas na jeho vylepšení a jsem přesvědčený, že se posuneme dopředu.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Pracovali jsme na nastavení pro zbytek víkendu. Vždy platí, že páteční časy nejsou důležité, hlavní část víkendu nás teprve čeká.“
Novozélandský dvojzávod, jenž uzavře první polovinu sezony A1GP, odvysílá Česká televize. Záznam obou závodů pustí na svém programu ČT4 Sport v neděli 20. ledna v 11.05.
Výsledky z Taupa Nováčci: http://results.a1gp.com/gp.php?l=0&d=201&r=20072109&c=25 Volný trénink: http://results.a1gp.com/gp.php?l=0&d=201&r=20072109&c=0
A1GP v Taupu našeho času: Sprint – sobota 19. ledna 23.00 Hlavní závod – neděle 20. ledna 3.00
Tisková zpráva bpa.czTento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.