Kvalifikace v Žuhaji byla jednou z nejvyrovnanějších v historii A1GP a český tým z ní vytěžil dvě odlišné výchozí pozice do zítřejších závodů. Tomáš Enge kvalifikoval český vůz do velmi slibné třetí řady Sprintu, ale v Hlavním závodě se musel smířit s osmou řadou.
Důležité kvalifikační klání začalo pro Čechy pozitivně, když tým se rozhodl nasadit nové pneumatiky do obou prvních jízd. Druhá z nich byla rozhodující a Enge předvedl skvělý výkon. Dokázal objet kolo pod 1:24, což znamená šesté místo na startu Sprintu. Oba segmenty ukázaly, že bude rozhodovat každá tisícina, do jedné vteřiny se vešlo hned 13 vozů.
Oba kvalifikační segmenty pro Hlavní závod pokračovaly ve stejně napínavém duchu. Český tým bohužel tentokrát nedokázal zopakovat nebo vylepšit předchozí výkon. V první jízdě použil lehce jeté pneumatiky z předchozího pokusu, novou sadu si schoval na poslední jízdu. Enge v ní dosáhnul času 1:24,350, což znamená až 16. místo na startu. Tentokrát se do jediné sekundy vešlo neuvěřitelných 18 vozů!
Hlavní závod se pojede podle upravených pravidel. Vzhledem k velikosti boxové uličky komisaři rozhodli, že povinné zastávky nebude možné absolvovat při vyjetí zpomalovacího vozu. V případě vyjetí zpomalovacího vozu budou sice boxy otevřené, ale zastávka nebude započítána a tým ji bude muset opakovat po restartu závodu.
Tomáš Enge: „Bylo by pěkné být v první desítce na startu obou závodů, ale pokud bych si měl vybrat jednu lepší a druhou ne až tak dobrou kvalifikaci, pak bych bral lepší pozici na startu sprintu. Ten je totiž krátký a dostat se dopředu je těžké. V Hlavním závodě si můžete hodně pomoci se strategií a zastávkami v boxech. V tréninku jsme jeli na starých pneumatikách ze včerejška, když jsme pak v kvalifikaci nasadili nové pneu, vůz se hodně zlepšil. V průběhu všech čtyř kvalifikací jsme zkoušeli úpravy předního křídla. Musím říci, že má druhá jízda byla perfektní a ze šestého místa jsem měl velkou radost. Pro poslední dvě jízdy nám zbývala už jenom jedna nová sada pneu a věděl jsem, že poslední jízda rozhodne. Po předchozím dobrém kole jsem byl přemotivovaný a chtěl jsem až moc. To kolo nebylo z mé strany moc dobré. Po deseti měsících s jinými vozy nedokážu ještě v kokpitu A1GP jezdit tak vyrovnaně, jak bych chtěl. Klíčem k úspěchu v závodech bude přežít bez úhony první zatáčku, která je hodně úzká. Doufám, že mě v ní nepotkají problémy, ale může se tam komukoliv přihodit cokoliv.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Celkově vzato to pro nás byla dobrá kvalifikace. Tomáš odvedl velmi dobrou práci, protože není jednoduché se po skoro roční přestávce vrátit do formulového vozu.“
Zdroj: BPA sport marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?