Enge vyrazí do Sprintu ze třetí řady

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 15. prosince 2007 12:23
Sdílej:

Kvalifikace v Žuhaji byla jednou z nejvyrovnanějších v historii A1GP a český tým z ní vytěžil dvě odlišné výchozí pozice do zítřejších závodů. Tomáš Enge kvalifikoval český vůz do velmi slibné třetí řady Sprintu, ale v Hlavním závodě se musel smířit s osmou řadou.

Sobotní trénink český tým využil pro doladění nastavení vozu pro hrbolatou a úzkou čínskou trať. Hlavní pozornost se věnovala nastavení pro závod. Enge odjel 25 kol s nejlepším časem 1:25,437, což znamenalo 15. místo.

Důležité kvalifikační klání začalo pro Čechy pozitivně, když tým se rozhodl nasadit nové pneumatiky do obou prvních jízd. Druhá z nich byla rozhodující a Enge předvedl skvělý výkon. Dokázal objet kolo pod 1:24, což znamená šesté místo na startu Sprintu. Oba segmenty ukázaly, že bude rozhodovat každá tisícina, do jedné vteřiny se vešlo hned 13 vozů.

Oba kvalifikační segmenty pro Hlavní závod pokračovaly ve stejně napínavém duchu. Český tým bohužel tentokrát nedokázal zopakovat nebo vylepšit předchozí výkon. V první jízdě použil lehce jeté pneumatiky z předchozího pokusu, novou sadu si schoval na poslední jízdu. Enge v ní dosáhnul času 1:24,350, což znamená až 16. místo na startu. Tentokrát se do jediné sekundy vešlo neuvěřitelných 18 vozů!

Hlavní závod se pojede podle upravených pravidel. Vzhledem k velikosti boxové uličky komisaři rozhodli, že povinné zastávky nebude možné absolvovat při vyjetí zpomalovacího vozu. V případě vyjetí zpomalovacího vozu budou sice boxy otevřené, ale zastávka nebude započítána a tým ji bude muset opakovat po restartu závodu.

Tomáš Enge: „Bylo by pěkné být v první desítce na startu obou závodů, ale pokud bych si měl vybrat jednu lepší a druhou ne až tak dobrou kvalifikaci, pak bych bral lepší pozici na startu sprintu. Ten je totiž krátký a dostat se dopředu je těžké. V Hlavním závodě si můžete hodně pomoci se strategií a zastávkami v boxech. V tréninku jsme jeli na starých pneumatikách ze včerejška, když jsme pak v kvalifikaci nasadili nové pneu, vůz se hodně zlepšil. V průběhu všech čtyř kvalifikací jsme zkoušeli úpravy předního křídla. Musím říci, že má druhá jízda byla perfektní a ze šestého místa jsem měl velkou radost. Pro poslední dvě jízdy nám zbývala už jenom jedna nová sada pneu a věděl jsem, že poslední jízda rozhodne. Po předchozím dobrém kole jsem byl přemotivovaný a chtěl jsem až moc. To kolo nebylo z mé strany moc dobré. Po deseti měsících s jinými vozy nedokážu ještě v kokpitu A1GP jezdit tak vyrovnaně, jak bych chtěl. Klíčem k úspěchu v závodech bude přežít bez úhony první zatáčku, která je hodně úzká. Doufám, že mě v ní nepotkají problémy, ale může se tam komukoliv přihodit cokoliv.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Celkově vzato to pro nás byla dobrá kvalifikace. Tomáš odvedl velmi dobrou práci, protože není jednoduché se po skoro roční přestávce vrátit do formulového vozu.“

Zdroj: BPA sport marketing a.s. Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?