ZHUHAI - 3. TRÉNING: Počas nočnej prípravy vynaložili najväčšie úsilie mechanici pochádzajúci z tímu galského kohúta, čo napokon vyústilo najlepším časom sobotného ranného tréningu.
Loic Duval mal pred kvalifikačným súbojom najväčší dôvod na radosť, keď svojim časom 1:24.315 prekonal celé štartovné pole. Súboj bol opäť veľmi tesný, čo dokazovalo aj druhé prekvapivé umistnenie tímu USA. Jonathan Summerton stratil na víťaza záverečného tréningu iba 27 tisícin sekundy. Tretie miesto na radosť domáceho publika obsadil Číňan Cheng Cong Fu.
Český tím naopak na súperov oproti piatkovej príprave stratil, pretože viac než sekundová strata na francúzskeho lídra zaradila Tomáša Engeho až na pätnáste miesto.
Zhuhai - 3. tréning - 15.12.2007:
1 Francúzsko Loïc Duval 1'24.315 27 2 USA Jonathan Summerton 1'24.342 + 0.027 25 3 Čína Cheng Cong Fu 1'24.418 + 0.103 27 4 Kanada Robert Wickens 1'24.476 + 0.161 22 5 Švajčiarsko Neel Jani 1'24.583 + 0.268 22 6 Nemecko Michael Ammermüller 1'24.586 + 0.271 23 7 Veľká Británia Oliver Jarvis 1'24.644 + 0.329 30 8 Holandsko Jeroen Bleekemolen 1'24.800 + 0.485 23 9 Nový Zéland Jonny Reid 1'24.806 + 0.491 24 10 Brazília Sérgio Jimenez 1'24.930 + 0.615 17 11 India Narain Karthikeyan 1'25.130 + 0.815 25 12 Malajzia Alex Yoong 1'25.180 + 0.865 22 13 Austrália Ian Dyk 1'25.263 + 0.948 30 14 Taliansko Edoardo Piscopo 1'25.380 + 1.065 30 15 Česká Republika Tomáš Enge 1'25.437 + 1.122 25 16 Írsko Adam Carroll 1'25.442 + 1.127 20 17 Južná Afrika Adrian Zaugg 1'25.545 + 1.230 16 18 Libanon Chris Alajajian 1'25.718 + 1.403 29 19 Mexiko David Garza 1'25.742 + 1.427 26 20 Indonézia Satrio Hermanto 1'25.742 + 1.427 24 21 Portugalsko João Urbano 1'26.047 + 1.732 23 22 Pakistan Adam Khan 1'26.162 + 1.847 24
Foto: A1 Grand Prix Media
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?