SEPANG - KVALIFIKÁCIA: Dominantná jazda Neela Janiho počas celého dňa vyústila do neohrozeného víťazstva v boji o postavenie na štarte do oboch zajtrajších pretekov.
Napriek horúcim podmienkam na trati vládla medzi tímami obava z možného dažďa, preto väčšina pilotv obula na svoje monopsty nové sady pneumatík. Postavenie do pretekov sa od tohto roku rozdeluje tak, že pvé dve kvalifikácie určujú poradie do Šprintu a ďalšie dve kvalifikácie určia postavenie do Hlavných pretekov.
Celému priebehu boja o postavenie na štarte dnes jednoznačne velil Neel Jani a tým že nepoľavil v žiadnej časti kvalifikácie, vybojoval si postavenie z najvýhodnejšej pozície do oboch zajtrajších pretekov.
V Šprinte sa na ďalšie dve miesta postavia zástupci Francúzska a Veľkej Británie. Oliver Jarvis zabral v úplne poslednej časti a preto sa do Hlavných pretekov postaví do prvej rady spoločne s Janim práve on. Druhá rada Hlavných pretekov bude patriť Nemecku a Francúzsku.
Českí fanúšikovia sa po sľubnom poslednom tréningu darmo tešili na dobrý výsledok od Erika Janiše v kvalifikácii. V oboch prípadoch bude štartovať z druhej polovice štartovného poľa.
Sepang - postavenie na štarte pre Šprint: 1 Švajčiarsko 1'49.003 - 2 Francúzsko 1'49.072 0.069 3 Veľká Británia 1'50.677 1.674 4 Nemecko 1'49.976 0.973 5 Kanada 1'50.560 1.557 6 Nový Zéland 1'50.677 1.674 7 Brazília 1'50.326 1.323 8 Južná Afrika 1'50.362 1.359 9 Čína 1'50.601 1.598 10 Holandsko 1'49.874 0.871 11 USA 1'52.872 3.869 12 Austrália 1'51.732 2.729 13 Írsko 2'06.063 17.060 14 India 1'50.700 1.697 15 Portugalsko 1'51.452 2.449 16 Mexiko 1'52.834 3.831 17 Česká Republika 1'52.597 3.594 18 Taliansko 1'51.239 2.236 19 Malajzia 1'52.415 3.412 20 Libanon 1'50.871 1.868 21 Indonézia 1'52.614 3.611 22 Pakistan 2'28.584 39.581
Sepang - postavenie na štarte do Hlavných pretekov: 1 Švajčiarsko 1'48.425 - 2 Veľká Británia 1'49.324 0.899 3
Nemecko
1'49.293 0.868 4 Francúzsko 1'48.807 0.382 5 Holandsko 1'49.694 1.269 6 Brazília 1'50.000 1.575 7 Írsko 1'49.248 0.823 8 Čína 1'49.644 1.219 9 Južná Afrika 1'49.637 1.212 10 Nový Zéland 1'49.600 1.175 11 India 1'49.797 1.372 12 Kanada 1'49.642 1.217 13 USA 1'49.818 1.393 14 Austrália 1'50.912 2.487 15 Malajzia 1'50.102 1.677 16 Česká Republika 1'50.020 1.595 17 Portugalsko 1'50.163 1.738 18 Libanon 1'50.178 1.753 19 Taliansko 1'50.408 1.983 20 Indonézia 1'51.335 2.910 21 Mexiko 1'50.869 2.444 22 Pakistan 1'51.670 3.245Foto: A1 Grand Prix Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?