Erik Janiš se učil malajskou trať

Janiš, Erik
Janiš, Erik, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 23. listopadu 2007 12:59
Sdílej:

Erik Janiš strávil první den jízd v Malajsii učením neznámé tratě a v průběhu celého dne se průběžně zlepšoval. V tréninku nováčků zajel sedmý čas, ve volném tréninku byl 18.

Malajský podnik A1GP začal obvyklým pátečním programem. Jako první vyrazili na trať nováčci, kteří měli k dispozici dva krátké tréninky. Janiš se v nich věnoval zejména učení tratě a odjel v každém z nich osm kol, ve výsledcích za oba tréninky mu patřila sedmá příčka.

Odpoledne už přišel čas volného tréninku, ve kterém Janiš zrychlil téměř o dvě sekundy, když své maximum zajel v posledním kole. Osmnáctá příčka sice neodpovídá ambicím Janiše ani týmu, ale v průběhu víkendu by mělo přijít další zlepšení. Z tréninku se také nedá jednoznačně vyčíst síla jednotlivých týmů, které mohou zkoušet odlišné věci a český jezdec skončil jen dvě desetiny za místním matadorem Alexem Yoongem, který má velké zkušenosti.

Erik Janiš: „Mám smíšené pocity. Ve voze si už určitě více věřím, ale tato trať se neučí snadno, protože můžete volit různé stopy. Tréninky nováčků byly v pohodě, byl jsem docela spokojený. Věděl jsem, že se můžu zlepšit, ale trénink sedm minut před koncem ukončila červená vlajka. Ve volném tréninku jsem se dále zlepšil, ale to platilo i pro ostatní. Mé nejlepší kolo jsem zajel v posledním měřeném kole na starých gumách, ale myslím, že podobně na tom byla i většina soupeřů. Vím, že jsou místa, kde se můžu zítra zlepšit. Je to jen volný trénink, uvidíme zítra.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Erik se pořád učí a víme, že situace se nezmění ze dne na den, musíme tedy být trpěliví. Samozřejmě, že bychom se rádi posunuli nahoru, ale do konce je ještě daleko.“

Oba závody z malajské dráhy Sepang International Circuit, jenž byl otevřen v roce 1999 a od té doby dodnes se tam jezdí Velká cena formule 1, odvysílá v záznamu Česká televize. Přenos na programu ČT4 Sport začne v neděli 25. listopadu ve 13.05 a potrvá do 15.20.

Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?