Erik Janiš se učil malajskou trať

Janiš, Erik
Janiš, Erik, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 23. listopadu 2007 12:59
Sdílej:

Erik Janiš strávil první den jízd v Malajsii učením neznámé tratě a v průběhu celého dne se průběžně zlepšoval. V tréninku nováčků zajel sedmý čas, ve volném tréninku byl 18.

Malajský podnik A1GP začal obvyklým pátečním programem. Jako první vyrazili na trať nováčci, kteří měli k dispozici dva krátké tréninky. Janiš se v nich věnoval zejména učení tratě a odjel v každém z nich osm kol, ve výsledcích za oba tréninky mu patřila sedmá příčka.

Odpoledne už přišel čas volného tréninku, ve kterém Janiš zrychlil téměř o dvě sekundy, když své maximum zajel v posledním kole. Osmnáctá příčka sice neodpovídá ambicím Janiše ani týmu, ale v průběhu víkendu by mělo přijít další zlepšení. Z tréninku se také nedá jednoznačně vyčíst síla jednotlivých týmů, které mohou zkoušet odlišné věci a český jezdec skončil jen dvě desetiny za místním matadorem Alexem Yoongem, který má velké zkušenosti.

Erik Janiš: „Mám smíšené pocity. Ve voze si už určitě více věřím, ale tato trať se neučí snadno, protože můžete volit různé stopy. Tréninky nováčků byly v pohodě, byl jsem docela spokojený. Věděl jsem, že se můžu zlepšit, ale trénink sedm minut před koncem ukončila červená vlajka. Ve volném tréninku jsem se dále zlepšil, ale to platilo i pro ostatní. Mé nejlepší kolo jsem zajel v posledním měřeném kole na starých gumách, ale myslím, že podobně na tom byla i většina soupeřů. Vím, že jsou místa, kde se můžu zítra zlepšit. Je to jen volný trénink, uvidíme zítra.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Erik se pořád učí a víme, že situace se nezmění ze dne na den, musíme tedy být trpěliví. Samozřejmě, že bychom se rádi posunuli nahoru, ale do konce je ještě daleko.“

Oba závody z malajské dráhy Sepang International Circuit, jenž byl otevřen v roce 1999 a od té doby dodnes se tam jezdí Velká cena formule 1, odvysílá v záznamu Česká televize. Přenos na programu ČT4 Sport začne v neděli 25. listopadu ve 13.05 a potrvá do 15.20.

Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.