Pred príchodom fyzicky najnáročnejšieho podujatia sezón v Sepangu navštívilo niekoľko pilotov prírodnú rezerváciu na východe Malajzie.
Takmer pred každým víkendom využije viacero pilotov príležitosť na odreagovanie formou spoznávania tajomstiev krajiny, v ktorej pretekajú. Inak tomu nebolo ani v Malajzii. V tropickom oceánskom podnebí pochopiteľne nechýbajú miesta, kde zatiaľ nemá ľudská ruka dosah.
Takýmto miestom je aj prírodná rezervácia Shangri-La Rasa Ria vo východnej časti Malajzie. Práve toto miesto bolo počas týždňa terčom záujmu viacerých pilotov šampionátu A1GP. Konkrétne sa akcie zúčastnil Alex Yoong a Aaron Lim z Malajzie, Khalil Bechira a Chris Alajajian z Libanonu, Sergio Jimenez z Brazilie, a šéfka britského tímu Katie Clements. Okrem možnosti zhliadnutia tropického prírodného prostredia navštívili centrum pre výchovu mladých nezaopatrených orangutanov, ktoré sa v tomto centre zároveň učia na život vo voľnej prírode a je im tu pred okolitým svetom poskytnutá potrebná ochrana.
Nové poznatky a najmä osobné zhliadnutie rezervácie zapôsobili na jazdcov natoľko, že sa každý z nich rozhodol adoptovať jedného orangutana. Pochopiteľne iba symbolicky, pretože ich adopcia bude skôr spočívať iba v prispievaní na ich výchovu. Orangutany sú pre Malajziu typické a zákonom chránené. Aj ich samotný názov pochádza z malajzských slov Orang Hutan, čo v preklade znamená "lesný muž".
"Je skvelé odpútať sa od vonkajška a byť tu v džungli a je veľmi zaujímavé, že môžeme podporovať neuveriteľnú prácu, ktorú tu odvádzajú v prírodnej rezervácii," povedal domáci pilot Alex Yoong. "V Malajzii máme niekoľko nádherných džunglí a v súčasnosti najstaršia džungla na svete je tu. Borneo je jedno z mála miest, kde orangutany stále existujú a nie je obviklé byť na mieste, kde ste v takej blízkosti zvierat."
Foto: A1 Grand Prix Media
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.