Cristiano da Matta se patnáct měsíců po téměř tragické nehodě vrací do boxů závodních okruhů a začíná zvažovat nabízející se možnosti angažmá. Budou to monoposty, cestovní vozy a nebo sportovní prototypy?
Po srážce se zbloudilým jelenem při testu monopostu stáje RuSPORT na okruhu Road America ležel dlouho s vážným poraněním hlavy v bezvědomí. K velkému překvapení lékařů se však probral s minimem následků. Odborníci mu nedoporučují návrat do vozu dříve než v roce 2008.
O víkendu se Brazilec objevil v Daytoně, kde závodily vozy amerického šampionátu Gran-Am. Ihned se objevily úvahy o tom, že pilot se zkušenostmi z Formule 1 bude hledat závodní sedačku ve voze se střechou. Další poranění hlavy by totiž mohlo být smrtelné.
Připustil, že poslední dobou jsou cestovní a sportovní vozy stále více populárnější. Formulové vozy naopak ztrácí. „Sleduji zprávy a situace formulí není příliš optimistická."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?