Cristiano da Matta se patnáct měsíců po téměř tragické nehodě vrací do boxů závodních okruhů a začíná zvažovat nabízející se možnosti angažmá. Budou to monoposty, cestovní vozy a nebo sportovní prototypy?
Po srážce se zbloudilým jelenem při testu monopostu stáje RuSPORT na okruhu Road America ležel dlouho s vážným poraněním hlavy v bezvědomí. K velkému překvapení lékařů se však probral s minimem následků. Odborníci mu nedoporučují návrat do vozu dříve než v roce 2008.
O víkendu se Brazilec objevil v Daytoně, kde závodily vozy amerického šampionátu Gran-Am. Ihned se objevily úvahy o tom, že pilot se zkušenostmi z Formule 1 bude hledat závodní sedačku ve voze se střechou. Další poranění hlavy by totiž mohlo být smrtelné.
Připustil, že poslední dobou jsou cestovní a sportovní vozy stále více populárnější. Formulové vozy naopak ztrácí. „Sleduji zprávy a situace formulí není příliš optimistická."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?