Erik Janiš a český tým odjíždějí z Brna sice bez bodů, ale mladík jasně dokázal své odhodlání a v průběhu víkendu se výrazně zlepšoval. V obou závodech tvrdě bojoval a Sprint dojel na 18. místě, v Hlavním závodě se zlepšil na 12. místo.
Český tým byl odhodlán se jim odměnit dobrým výkonem i přes nevýhodné postavení na startu. Janiš do Sprintu vyrazil ze 21. místa, ale dokázal si v průběhu závodu najít cestu vpřed a v cíli byl odmávnut jako 18. Jeho výkon byl o to slibnější, že 14. nejrychlejší čas na kolo jasně dokazoval dosažený pokrok.
Jedním z vrcholů dne byl zahajovací ceremoniál, který zahrnoval také pár ukázkových kol jednoho speciálního vozu. Po novince, že legendární Ferrari se od příští sezony stane oficiálním dodavatelem pro A1GP, se organizátorům podařilo zajistit vůz, se kterým Michael Schumacher vyhrál čtyři závody a v roce 1997 v něm bojoval o mistrovský titul. Čest předvést vůz připadla Janu Charouzovi.
Janiš a český tým byli připraveni podat v Hlavním závodě ještě kvalitnější výkon než ve Sprintu. Dvacetiletý jezdec si po startu udržel 17. místo, ale následně se posouval vpřed díky bezchybným zastávkám v boxech a také svým vlastním přičiněním. Průběžně zlepšoval čas a odvážný manévr na Australana Iana Dyka byl ukázkou jeho schopností. Nakonec dojel na 12. místě, a přestože nezískal žádné body, určitě mu může být útěchou, že za sebou nechal po férovém boji loňského dvojnásobného vítěze Alexe Yoonga a další podstatně zkušené a vysoce hodnocené jezdce, jako třeba vítěze Indy 500 Buddy Rice.
Na účtu českého týmu je momentálně bod ze Zandvoortu, což značí 15. místo v průběžném pořadí.
Erik Janiš: „Okamžitě bych si tento víkend zopakoval, ale se současnými zkušenostmi! S Hlavním závodem jsem velmi spokojený. Sprint ještě nebyl tak dobrý, ale v dlouhé bitvě jsem přišel na to, jak jet s tímto vozem na této trati. Má jistota se zvyšovala a dokázal jsem předjet Australana. Doufal jsem, že možná se mi podaří stáhnout ještě dalšího jezdce přede mnou, ale už to nešlo. Nicméně nyní vozu daleko lépe rozumím a doufám, že na tom budu dále stavět. Byl to pro mě náročný víkend, ale konec je dobrý. Pokud jde o domácí tlak, jednoduše ho cítíte. Je nemožné ho ignorovat, ale sám jsem byl překvapený, jak jsem byl klidný před startem Hlavního závodu. Také bych chtěl poděkovat týmu, protože odvedl skvělou práci při obou zastávkách a to také pomohlo. V neposlední řadě pak patří poděkování fanouškům, kteří mě přišli podpořit. Hodně jsem pro ně chtěl urvat bod.“ Antonin Charouz, šéf týmu: “Věděli jsme už před začátkem jízd, že to bude pro Erika těžký víkend. Nakonec nezklamal. Musíme mít na paměti, že před měsícem ještě jezdil s Octávií a A1GP představuje velký skok. Musel si hrábnout hodně hluboko, ale vypořádal se s tím a zajel hodně dobrý Hlavní závod. Dojel před výbornými jezdci, jakým je například loňský dvojnásobný vítěz Alex Yoong a dalšími jmény. Momentálně je pro něj nejdůležitější odjet co nejvíce kol s vozem A1GP, zejména dokud má možnost jezdit nováčkovské tréninky.“
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: www.auto-news.cz | Petr Zelinka
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.