Erik Janiš a český tým odjíždějí z Brna sice bez bodů, ale mladík jasně dokázal své odhodlání a v průběhu víkendu se výrazně zlepšoval. V obou závodech tvrdě bojoval a Sprint dojel na 18. místě, v Hlavním závodě se zlepšil na 12. místo.
Český tým byl odhodlán se jim odměnit dobrým výkonem i přes nevýhodné postavení na startu. Janiš do Sprintu vyrazil ze 21. místa, ale dokázal si v průběhu závodu najít cestu vpřed a v cíli byl odmávnut jako 18. Jeho výkon byl o to slibnější, že 14. nejrychlejší čas na kolo jasně dokazoval dosažený pokrok.
Jedním z vrcholů dne byl zahajovací ceremoniál, který zahrnoval také pár ukázkových kol jednoho speciálního vozu. Po novince, že legendární Ferrari se od příští sezony stane oficiálním dodavatelem pro A1GP, se organizátorům podařilo zajistit vůz, se kterým Michael Schumacher vyhrál čtyři závody a v roce 1997 v něm bojoval o mistrovský titul. Čest předvést vůz připadla Janu Charouzovi.
Janiš a český tým byli připraveni podat v Hlavním závodě ještě kvalitnější výkon než ve Sprintu. Dvacetiletý jezdec si po startu udržel 17. místo, ale následně se posouval vpřed díky bezchybným zastávkám v boxech a také svým vlastním přičiněním. Průběžně zlepšoval čas a odvážný manévr na Australana Iana Dyka byl ukázkou jeho schopností. Nakonec dojel na 12. místě, a přestože nezískal žádné body, určitě mu může být útěchou, že za sebou nechal po férovém boji loňského dvojnásobného vítěze Alexe Yoonga a další podstatně zkušené a vysoce hodnocené jezdce, jako třeba vítěze Indy 500 Buddy Rice.
Na účtu českého týmu je momentálně bod ze Zandvoortu, což značí 15. místo v průběžném pořadí.
Erik Janiš: „Okamžitě bych si tento víkend zopakoval, ale se současnými zkušenostmi! S Hlavním závodem jsem velmi spokojený. Sprint ještě nebyl tak dobrý, ale v dlouhé bitvě jsem přišel na to, jak jet s tímto vozem na této trati. Má jistota se zvyšovala a dokázal jsem předjet Australana. Doufal jsem, že možná se mi podaří stáhnout ještě dalšího jezdce přede mnou, ale už to nešlo. Nicméně nyní vozu daleko lépe rozumím a doufám, že na tom budu dále stavět. Byl to pro mě náročný víkend, ale konec je dobrý. Pokud jde o domácí tlak, jednoduše ho cítíte. Je nemožné ho ignorovat, ale sám jsem byl překvapený, jak jsem byl klidný před startem Hlavního závodu. Také bych chtěl poděkovat týmu, protože odvedl skvělou práci při obou zastávkách a to také pomohlo. V neposlední řadě pak patří poděkování fanouškům, kteří mě přišli podpořit. Hodně jsem pro ně chtěl urvat bod.“ Antonin Charouz, šéf týmu: “Věděli jsme už před začátkem jízd, že to bude pro Erika těžký víkend. Nakonec nezklamal. Musíme mít na paměti, že před měsícem ještě jezdil s Octávií a A1GP představuje velký skok. Musel si hrábnout hodně hluboko, ale vypořádal se s tím a zajel hodně dobrý Hlavní závod. Dojel před výbornými jezdci, jakým je například loňský dvojnásobný vítěz Alex Yoong a dalšími jmény. Momentálně je pro něj nejdůležitější odjet co nejvíce kol s vozem A1GP, zejména dokud má možnost jezdit nováčkovské tréninky.“
Zdroj: BPA sport marketing, a.s. Foto: www.auto-news.cz | Petr Zelinka
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?