ZANDVOORT - KVALIFIKACE PRO HLAVNÍ ZÁVOD; Adrianovi Zauggovi se podařilo kvalifikovat vůz Jižní Afriky na nejlepší startovní pozici nejen pro krátký závod, ale i pro delší. Ve druhé kvalifikaci zazářil i český pilot Erik Janiš.
S postupným vysušováním dráhy se lepšily i časy jednotlivých jezdců. Nejlépe se se změnami vypořádal Jihoafričan Zaugg, jenž se jako jediný vešel ve svém kole pod 1:44. V první řadě ho doplní Vietoris z Německa. Třetí čas dosáhl zlepšující se Jarvis z Velké Británie a formu potvrdil Jani ze Švýcarska.
Naopak se po skvělém začátku na mokru nedařilo Duvalovi s monopostem Francie, v hlavním závodě je z toho až páté místo na startu před Firmanem (Irsko) a Erikem Janišem, který vůz v českých barvách postaví na lepší stranu čtvrté řady.
"Začátek mé kariéry v A1GP nebyl snadný. Po celý den se měnily podmínky. Ze sedmého místa na startu hlavního závodu mám velkou radost. V předchozích kvalifikačních jízdách jsem měl problém s provozem, takže jsem se rozhodli čekat do poslední chvíle a vyšlo to perfektně. Trať asi byle v nejlepším stavu a mohl jsem jet svoji stopu. Jak jsem řekl, předtím mě zbrzdili jiní jezdci, takže 14. místo na startu sprintu není ideální, ale pořád to není špatné, protože je to můj první víkend s A1GP. Po obou startech budu uprostřed, kde je to vždycky našlapané a té mele se snadno přijde k úhoně. V prvé řadě chci přežít první zatáčky a pak se uvidí. Mou prioritou je dojet oba závody, abych získal další zkušenosti,” uvedl v tiskové zprávě bpa.cz jezdec.
Ve druhé kvalifikaci propadl domácí Bleekemolen, nedaří se ani Itálii a už vůbec ne expilotovi F1 a vítězi jednoho z loňských závodů Yoongovi (Malajsie).
1. Adrian Zaugg Jižní Afrika 1:43.979 2. C.Vietoris Německo +0.691 3. Oliver Jarvis Velká Británie +1.164 4. Neel Jani Švýcarsko +1.620 5. Loic Duval Francie +1.712 6. Ralph Firman Irsko +1.773 7. Erik Janis Česká republika +1.793 8. Salvador Duran Mexiko +1.818 9. N.Karthikeyan Indie +2.014 10. Jonny Reid Nový Zéland +2.190 11. J.Bleekemolen Nizozemí +2.575 12. J.Hinchcliffe Kanada +2.760 13. Sergio Jimenez Brazílie +3.583 14. Enrico Toccacelo Itálie +4.318 15. Cheng Cong Fu Čína +4.352 16. Ian Dyk Austrálie +4.444 17. Adam Khan Pákistán +4.840 18. Chris Alajajian Libanon +5.920 19. Buddy Rice USA +5.945 20. Alex Yoong Malajsie +5.999 21. Satrio Hermanto Indonésie +8.729 22. Joao Urbano Portugalsko bez času
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?