ZANDVOORT - KVALIFIKACE PRO HLAVNÍ ZÁVOD; Adrianovi Zauggovi se podařilo kvalifikovat vůz Jižní Afriky na nejlepší startovní pozici nejen pro krátký závod, ale i pro delší. Ve druhé kvalifikaci zazářil i český pilot Erik Janiš.
S postupným vysušováním dráhy se lepšily i časy jednotlivých jezdců. Nejlépe se se změnami vypořádal Jihoafričan Zaugg, jenž se jako jediný vešel ve svém kole pod 1:44. V první řadě ho doplní Vietoris z Německa. Třetí čas dosáhl zlepšující se Jarvis z Velké Británie a formu potvrdil Jani ze Švýcarska.
Naopak se po skvělém začátku na mokru nedařilo Duvalovi s monopostem Francie, v hlavním závodě je z toho až páté místo na startu před Firmanem (Irsko) a Erikem Janišem, který vůz v českých barvách postaví na lepší stranu čtvrté řady.
"Začátek mé kariéry v A1GP nebyl snadný. Po celý den se měnily podmínky. Ze sedmého místa na startu hlavního závodu mám velkou radost. V předchozích kvalifikačních jízdách jsem měl problém s provozem, takže jsem se rozhodli čekat do poslední chvíle a vyšlo to perfektně. Trať asi byle v nejlepším stavu a mohl jsem jet svoji stopu. Jak jsem řekl, předtím mě zbrzdili jiní jezdci, takže 14. místo na startu sprintu není ideální, ale pořád to není špatné, protože je to můj první víkend s A1GP. Po obou startech budu uprostřed, kde je to vždycky našlapané a té mele se snadno přijde k úhoně. V prvé řadě chci přežít první zatáčky a pak se uvidí. Mou prioritou je dojet oba závody, abych získal další zkušenosti,” uvedl v tiskové zprávě bpa.cz jezdec.
Ve druhé kvalifikaci propadl domácí Bleekemolen, nedaří se ani Itálii a už vůbec ne expilotovi F1 a vítězi jednoho z loňských závodů Yoongovi (Malajsie).
1. Adrian Zaugg Jižní Afrika 1:43.979 2. C.Vietoris Německo +0.691 3. Oliver Jarvis Velká Británie +1.164 4. Neel Jani Švýcarsko +1.620 5. Loic Duval Francie +1.712 6. Ralph Firman Irsko +1.773 7. Erik Janis Česká republika +1.793 8. Salvador Duran Mexiko +1.818 9. N.Karthikeyan Indie +2.014 10. Jonny Reid Nový Zéland +2.190 11. J.Bleekemolen Nizozemí +2.575 12. J.Hinchcliffe Kanada +2.760 13. Sergio Jimenez Brazílie +3.583 14. Enrico Toccacelo Itálie +4.318 15. Cheng Cong Fu Čína +4.352 16. Ian Dyk Austrálie +4.444 17. Adam Khan Pákistán +4.840 18. Chris Alajajian Libanon +5.920 19. Buddy Rice USA +5.945 20. Alex Yoong Malajsie +5.999 21. Satrio Hermanto Indonésie +8.729 22. Joao Urbano Portugalsko bez času
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.