ZANDVOORT - KVALIFIKACE PRO HLAVNÍ ZÁVOD; Adrianovi Zauggovi se podařilo kvalifikovat vůz Jižní Afriky na nejlepší startovní pozici nejen pro krátký závod, ale i pro delší. Ve druhé kvalifikaci zazářil i český pilot Erik Janiš.
S postupným vysušováním dráhy se lepšily i časy jednotlivých jezdců. Nejlépe se se změnami vypořádal Jihoafričan Zaugg, jenž se jako jediný vešel ve svém kole pod 1:44. V první řadě ho doplní Vietoris z Německa. Třetí čas dosáhl zlepšující se Jarvis z Velké Británie a formu potvrdil Jani ze Švýcarska.
Naopak se po skvělém začátku na mokru nedařilo Duvalovi s monopostem Francie, v hlavním závodě je z toho až páté místo na startu před Firmanem (Irsko) a Erikem Janišem, který vůz v českých barvách postaví na lepší stranu čtvrté řady.
"Začátek mé kariéry v A1GP nebyl snadný. Po celý den se měnily podmínky. Ze sedmého místa na startu hlavního závodu mám velkou radost. V předchozích kvalifikačních jízdách jsem měl problém s provozem, takže jsem se rozhodli čekat do poslední chvíle a vyšlo to perfektně. Trať asi byle v nejlepším stavu a mohl jsem jet svoji stopu. Jak jsem řekl, předtím mě zbrzdili jiní jezdci, takže 14. místo na startu sprintu není ideální, ale pořád to není špatné, protože je to můj první víkend s A1GP. Po obou startech budu uprostřed, kde je to vždycky našlapané a té mele se snadno přijde k úhoně. V prvé řadě chci přežít první zatáčky a pak se uvidí. Mou prioritou je dojet oba závody, abych získal další zkušenosti,” uvedl v tiskové zprávě bpa.cz jezdec.
Ve druhé kvalifikaci propadl domácí Bleekemolen, nedaří se ani Itálii a už vůbec ne expilotovi F1 a vítězi jednoho z loňských závodů Yoongovi (Malajsie).
1. Adrian Zaugg Jižní Afrika 1:43.979 2. C.Vietoris Německo +0.691 3. Oliver Jarvis Velká Británie +1.164 4. Neel Jani Švýcarsko +1.620 5. Loic Duval Francie +1.712 6. Ralph Firman Irsko +1.773 7. Erik Janis Česká republika +1.793 8. Salvador Duran Mexiko +1.818 9. N.Karthikeyan Indie +2.014 10. Jonny Reid Nový Zéland +2.190 11. J.Bleekemolen Nizozemí +2.575 12. J.Hinchcliffe Kanada +2.760 13. Sergio Jimenez Brazílie +3.583 14. Enrico Toccacelo Itálie +4.318 15. Cheng Cong Fu Čína +4.352 16. Ian Dyk Austrálie +4.444 17. Adam Khan Pákistán +4.840 18. Chris Alajajian Libanon +5.920 19. Buddy Rice USA +5.945 20. Alex Yoong Malajsie +5.999 21. Satrio Hermanto Indonésie +8.729 22. Joao Urbano Portugalsko bez času
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?