ZANDVOORT - KVALIFIKACE PRO HLAVNÍ ZÁVOD; Adrianovi Zauggovi se podařilo kvalifikovat vůz Jižní Afriky na nejlepší startovní pozici nejen pro krátký závod, ale i pro delší. Ve druhé kvalifikaci zazářil i český pilot Erik Janiš.
S postupným vysušováním dráhy se lepšily i časy jednotlivých jezdců. Nejlépe se se změnami vypořádal Jihoafričan Zaugg, jenž se jako jediný vešel ve svém kole pod 1:44. V první řadě ho doplní Vietoris z Německa. Třetí čas dosáhl zlepšující se Jarvis z Velké Británie a formu potvrdil Jani ze Švýcarska.
Naopak se po skvělém začátku na mokru nedařilo Duvalovi s monopostem Francie, v hlavním závodě je z toho až páté místo na startu před Firmanem (Irsko) a Erikem Janišem, který vůz v českých barvách postaví na lepší stranu čtvrté řady.
"Začátek mé kariéry v A1GP nebyl snadný. Po celý den se měnily podmínky. Ze sedmého místa na startu hlavního závodu mám velkou radost. V předchozích kvalifikačních jízdách jsem měl problém s provozem, takže jsem se rozhodli čekat do poslední chvíle a vyšlo to perfektně. Trať asi byle v nejlepším stavu a mohl jsem jet svoji stopu. Jak jsem řekl, předtím mě zbrzdili jiní jezdci, takže 14. místo na startu sprintu není ideální, ale pořád to není špatné, protože je to můj první víkend s A1GP. Po obou startech budu uprostřed, kde je to vždycky našlapané a té mele se snadno přijde k úhoně. V prvé řadě chci přežít první zatáčky a pak se uvidí. Mou prioritou je dojet oba závody, abych získal další zkušenosti,” uvedl v tiskové zprávě bpa.cz jezdec.
Ve druhé kvalifikaci propadl domácí Bleekemolen, nedaří se ani Itálii a už vůbec ne expilotovi F1 a vítězi jednoho z loňských závodů Yoongovi (Malajsie).
1. Adrian Zaugg Jižní Afrika 1:43.979 2. C.Vietoris Německo +0.691 3. Oliver Jarvis Velká Británie +1.164 4. Neel Jani Švýcarsko +1.620 5. Loic Duval Francie +1.712 6. Ralph Firman Irsko +1.773 7. Erik Janis Česká republika +1.793 8. Salvador Duran Mexiko +1.818 9. N.Karthikeyan Indie +2.014 10. Jonny Reid Nový Zéland +2.190 11. J.Bleekemolen Nizozemí +2.575 12. J.Hinchcliffe Kanada +2.760 13. Sergio Jimenez Brazílie +3.583 14. Enrico Toccacelo Itálie +4.318 15. Cheng Cong Fu Čína +4.352 16. Ian Dyk Austrálie +4.444 17. Adam Khan Pákistán +4.840 18. Chris Alajajian Libanon +5.920 19. Buddy Rice USA +5.945 20. Alex Yoong Malajsie +5.999 21. Satrio Hermanto Indonésie +8.729 22. Joao Urbano Portugalsko bez času
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?