ZANDVOORT - KVALIFIKACE PRO SPRINT; Do kratšího závodu se z prvního a nejvýhodnějšího místa startovního roštu vydá monopost Jižní Afriky pilotovaný Adrianem Zauggem, jenž ve druhé části zajel čas, který žádný ze soupeřů nepřekonal.
Přestože Zaugg podle nových pravidel zahajoval kvalifikaci jako první a na ještě nevysušené dráze, jeho čas překonal pouze Duval s vozem Francie. Ve druhé části již nedal Jihoafričan soupeři šanci, navíc Francouz vyjel v páté zatáčce z dráhy a kvalifikoval se svým prvním časem.
Třetí se kvalifikoval se ztrátou 1,1 vteřiny Duran z Mexika, kterého ve druhé řadě doplní Jani zastupující Švýcarsko. Třetí řada patří domácímu Holanďanovi Bleekemolenovi a Němci Vietorisovi. První desítku doplní vozy Irska, Nového Zélandu, Portugalska a Velké Británie. Český pilot Janiš vybojoval čtvrnácté místo.
1. Adrian Zaugg Jižní Afrika 1:45.095 2. Loic Duval Francie +0.336 3. Salvador Duran Mexiko +1.103 4. Neel Jani Švýcarsko +1.633 5. J.Bleekemolen Nizozemí +1.696 6. C.Vietoris Německo +1.961 7. Ralph Firman Irsko +2.248 8. Jonny Reid Nový Zéland +2.436 9. Joao Urbano Portugalsko +2.475 10. Oliver Jarvis Velká Británie +2.653 11. N.Karthikeyan Indie +3.320 12. Sergio Jimenez Brazílie +3.988 13. Enrico Toccacelo Itálie +4.004 14. Erik Janis Česká republika +4.349 15. Cheng Cong Fu Čína +4.651 16. Adam Khan Pakistán +5.257 17. Ian Dyk Austrálie +5.458 18. Chris Alajajian Libanon +5.621 19. Buddy Rice USA +7.384 20. Alex Yoong Malajsie +7.448 21. J.Hinchcliffe Kanada +7.694 22. Satrio Hermanto Indonésie +10.286
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?