ZANDVOORT - KVALIFIKACE PRO SPRINT; Do kratšího závodu se z prvního a nejvýhodnějšího místa startovního roštu vydá monopost Jižní Afriky pilotovaný Adrianem Zauggem, jenž ve druhé části zajel čas, který žádný ze soupeřů nepřekonal.
Přestože Zaugg podle nových pravidel zahajoval kvalifikaci jako první a na ještě nevysušené dráze, jeho čas překonal pouze Duval s vozem Francie. Ve druhé části již nedal Jihoafričan soupeři šanci, navíc Francouz vyjel v páté zatáčce z dráhy a kvalifikoval se svým prvním časem.
Třetí se kvalifikoval se ztrátou 1,1 vteřiny Duran z Mexika, kterého ve druhé řadě doplní Jani zastupující Švýcarsko. Třetí řada patří domácímu Holanďanovi Bleekemolenovi a Němci Vietorisovi. První desítku doplní vozy Irska, Nového Zélandu, Portugalska a Velké Británie. Český pilot Janiš vybojoval čtvrnácté místo.
1. Adrian Zaugg Jižní Afrika 1:45.095 2. Loic Duval Francie +0.336 3. Salvador Duran Mexiko +1.103 4. Neel Jani Švýcarsko +1.633 5. J.Bleekemolen Nizozemí +1.696 6. C.Vietoris Německo +1.961 7. Ralph Firman Irsko +2.248 8. Jonny Reid Nový Zéland +2.436 9. Joao Urbano Portugalsko +2.475 10. Oliver Jarvis Velká Británie +2.653 11. N.Karthikeyan Indie +3.320 12. Sergio Jimenez Brazílie +3.988 13. Enrico Toccacelo Itálie +4.004 14. Erik Janis Česká republika +4.349 15. Cheng Cong Fu Čína +4.651 16. Adam Khan Pakistán +5.257 17. Ian Dyk Austrálie +5.458 18. Chris Alajajian Libanon +5.621 19. Buddy Rice USA +7.384 20. Alex Yoong Malajsie +7.448 21. J.Hinchcliffe Kanada +7.694 22. Satrio Hermanto Indonésie +10.286
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?